Moderna vai Pfizer, kumpi kannattaisi ottaa mielummin?
Onko jollakin tietoa, näkokulmia tai perusteltuja mielipiteitä, kumpi koronarokete kannattaisi ottaa? Joissakin paikoissa ne ovat vaihtoehtoisia valittavia roketteita tietyissä kohderyhmissä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosiaan tee tämän tyyppisiä päätöksiä AV:lta saamiesi vastauksien perusteella?
No, vastaan sinulle nyt kuitenkin: ei ole mitään väliä.
Kokemukseni mukaan totuus tulee vauva.fi:stä. Uskoisin että täällä liikkuu ihan fiksuja, ajattelevia ja aikaansa seuraavia ihmisiä. Ja tavoittaa laajalla kirjolla erilaista kokemusta omaavia ihmisiä. Toki niitä ihan dillejä ja trollejakin. ;) Älä huoli, päätökseni ei tule perustumaan sokeasti näihin vastauksiin ja ymmärrän lähdekritiikin.
Turussa voi valita noiden kahden rokotteen välillä.Otin Modernan
Ota Fazer, suun kautta nautittuna sopii sulle.
Sain tän ään modernan. Minulle aivan sama, kunhan rokotteen sain. Toivottavasti elämä normalisoituu vähitellen.
Ja nämä itsekkäät rokotevastustajat saisivat mun puolesta jatkaa elämää rajoitusten kanssa. Toivottavasti mahdollisimman moni maa vaatii rokotteesta todistuksen, saavat nämä muiden siivellä olevat (kun laumasuoja saavutetaan rokotuksilla) luopua matkustelusta. Jos kieltäytyy rokotuksesta, saisi myös maksaa hoitonsa itse, jos koronaan sairastuu.
Jungneri rummuttanut kuukausitolkulla Modernan puolesta Twitterissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että Modernaa on lähinnä Pohjois-Suomessa, etelämmässä on sitten vaan Pfizeriä tarjolla. Ei siis molempia rokotteita ole samoilla rokotuspisteillä. Korjatkaa jos olen väärässä.,
Muutenkin ihmettelen, että missä sitä Modernaa oikein pistetään, koska en tunne ketään Modernalla rokotettua, mutta Pfizerillä rokotettuja sitäkin enemmän.
Uudellamaalla on ollut kumpaakin. Mies sai Modernan ja mulle pistettiin Pfitser.
Mulle tuli pahempia sivuvaikutuksia kuin miehelle.
modern illa ihmisellä on omat aivot , juuri sen vuoksi että ei tarvitse omia päätöksiä tehdä muuteman päämedian käskyttämänä.
jos olisit lukenut 5/ 2020 sveitsiläisestä päivälehdestä vastuuvapaustiedotteen jonka tämä mode rna yritykselle pääraaka aineen rokotteeseen valmistaja oli esittänyt , olisit hiukan mietteissäsi,
yritys on 1897 vuonna perustettu lonza , basel on kaupunki.
ostaisitko uuden asunnon rakennusyritykseltä , joka rakentaa kaiken jostain ennenkuulumattomasta ja ennenkuulemattomalla tavalla , kieltäisi kaiken vastuun jo ennen rakennuksen aloittamista, vastuu rajoittuisi siten vain suunnitelmiin !!!!!!!!!!!!!!!!
tietääkseni suunnitelma onnistuu lähes aina mutta toteutus saattaa olla torso.
googlaa roche ja rovi.
Itse otin molemmat! Molemmissa niissä on siru!
Sain tänään modernan. Tänne tuli extrarokotteina modernaa ja ikäluokalle 45-49 sitä on nyt pääasiassa pistetty. Tämä sopi hyvin, koska halusinkin mieluummin modernan rokotteen. Sukulaisille ja miehelle on annetti pfitzer ja nyt kaikki saman ikäiset tutut saaneet modernan.
Sain ensimmäisenä rokotteen Astran, josta ei muita oireita kuin päänsärkyä muutaman päivän.
Toisena rokotteen sain nyt lauantaina Monetran. Monetrasta tuli aivan järjetön pääkipu, lihaksia särki ja pientä lämpöä, jota ollut tähän päivään asti.
Nyt tänään pääkipua edelleen ja tänään olikin sitten lämpöä jo 38,5 astetta. Kamalassa horkassa koko päivä. En tiedä johtuiko tämä nyt siitä että kahdella eri rokotteella on pistetty.
Taitaa jäädä seuraava rokotus ottamatta!
Käyttäjä2108 kirjoitti:
En uskalla ottaa kumpaakaan. Koska mutaatiot on tulossa tänne ei auta mitään nuo rokotukset.
Rokottamattomuus auttaa vielä vähemmän.
Turhaan pohdit asiaa, ap. Sinä saat sen rokotteen, mitä kunnassasi on tarjolla. Ei rokotuspaikassa ole mitään vadillista erimerkkisiä rokotteita, joista valitset sen, mikä tuntuu parhaalle.
Moderna 27 e/kpl, kannattaa ottaa koko rahalla kalleinta.
Vierailija kirjoitti:
Sain ensimmäisenä rokotteen Astran, josta ei muita oireita kuin päänsärkyä muutaman päivän.
Toisena rokotteen sain nyt lauantaina Monetran. Monetrasta tuli aivan järjetön pääkipu, lihaksia särki ja pientä lämpöä, jota ollut tähän päivään asti.
Nyt tänään pääkipua edelleen ja tänään olikin sitten lämpöä jo 38,5 astetta. Kamalassa horkassa koko päivä. En tiedä johtuiko tämä nyt siitä että kahdella eri rokotteella on pistetty.
Taitaa jäädä seuraava rokotus ottamatta!
Tässä vaiheessa on tarjolla vain kaksi pistosta koronarokotetta. Et sinä ihan heti ole saamassa seuraavaa vahvistuspiikkiä.
Et voi valita noiden kahden rokotteen välillä.
Nyt Suomessa on valittu kansan rokotteeksi, eli massarokotteisiin Pfitzer.
Sitä ja vain sitä pistetään koko kansaan.
Jos jossain sattumalta on tuota toista eli Modernaa, voi toki kysäistä saako sen?
Moderna on tällä hetkellä Euroopan kallein rokote hinnoissa.
Ja useimpiin maihin, sitä on tilattu kaikkein vähiten juuri sen kalliin hinnan takia.
Jo alunperin Astra Zeneca on ilmoittanut, ettei se hae mitään voittoja rokotteillaan, vaan antaa sen kaikkien maiden käyttöön lähes omakustannus hinnalla.
Se oli lähtökohta jo alusta lähtien.
Silloin ei vielä todellakaan tiedetty, että juuri tuolla rokotteella on tuo harvinainen sivuhaitta.
Astra Zenecaa on ollut kehittämässä yliopistopuolen osaajat, eivät voittoja hamuavat lääketehtaat.
Myös Pfizerin rokotteesta on löytynyt haittavaikutuksia, pari vakavaakin.
Useat maat rokottavat edelleen kansalaisiaan Astra Zenecalla, mm. Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jäädä seuraava rokotus ottamatta!Tässä vaiheessa on tarjolla vain kaksi pistosta koronarokotetta. Et sinä ihan heti ole saamassa seuraavaa vahvistuspiikkiä.
KOlmas rokotekierros alkaa syyskuussa.
Itse asiassa ensi viikosta alkaen ajanvarauksen yhteydessä Tampereella 65-69 vuotiaat saavat valita Pfizerin rokotteen AstraZenecan sijaan.