Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moderna vai Pfizer, kumpi kannattaisi ottaa mielummin?

Vierailija
24.04.2021 |

Onko jollakin tietoa, näkokulmia tai perusteltuja mielipiteitä, kumpi koronarokete kannattaisi ottaa? Joissakin paikoissa ne ovat vaihtoehtoisia valittavia roketteita tietyissä kohderyhmissä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden puolella kuulemma tulossa ehkä vielä uusi rokotuskerta influenssa rokotusten yhteydessä. Satuin sitä kysäisemään toisen rokotuksen yhteydessä. Tosin en huomannut kysyä että koskeeko tämä vain riskiryhmiä vai kaikkia.

Vierailija
42/76 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuvat samaan teknologiaan ja ovat yhtä tehokkaita ja turvallisia. Ei siis mitään väliä, kumman otat, jos voit valita.

Moderna ei vaadi yhtä superkylmiä säilytysoloja kuin Pfizer. Siksi Moderna se menee lähinnä kotihoidon käyttöön, koska sitä on helppo kuljettaa.

Pfizeriä pistetään siellä, missä voidaan toteuttaa superkylmyys. Eli siis käytännössä terveyskeskuksissa ja vastaavissa paikoissa.

Eivät ole tehokkaita eivätkä turvallisia.

Saatteko rahaa koekaniinina olosta?

Saatko itse rahaa trollaamisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ensimmäisenä rokotteen Astran, josta ei muita oireita kuin päänsärkyä muutaman päivän.

Toisena rokotteen sain nyt lauantaina Monetran. Monetrasta tuli aivan järjetön pääkipu, lihaksia särki ja pientä lämpöä, jota ollut tähän päivään asti.

Nyt tänään pääkipua edelleen ja tänään olikin sitten lämpöä jo 38,5 astetta. Kamalassa horkassa koko päivä. En tiedä johtuiko tämä nyt siitä että kahdella eri rokotteella on pistetty.

Taitaa jäädä seuraava rokotus ottamatta!

Minä olen saanut molemmat rokotteet Astra Zenecaa, varmaan siksi, että kuulun sekä riskiryhmään että tiettyyn ikäryhmään.

Omalla kohdallani  kaikki on mennyt hyvin.  Mutta sitähän en voi tietää, miten hyvin rokote minua suojaa tarttumiselta ja eri varianteilta.

Ulkomailla asuva tyttäreni viesti minulle, että Astaralla saa erittäin hyvän suojan vakavaa koronaa vastaan. Vain poikkeustapauksissa voi joutua sairaalahoitoon, jos tartunnan saa.

Mutta näihin yhä uusiin ja tuleviin virusmuunnoksiin ei Astralla tietenkään voi olla kovinkaan hyvää suojaa.  

Astra Zenecan paras turva ja suojaus perustuu siihen, että harvat sen rokotteen ottaneet, sairastuvat peruskoronaan vakavasti ja joutuvat koronan takia sairaalahoitoon.

Uusiin variantteihin tullaan käsittääkseni kaikkia rokotteita päivittämään eli parantelemaan rokotteita.

Vierailija
44/76 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Modernaa on lähinnä Pohjois-Suomessa, etelämmässä on sitten vaan Pfizeriä tarjolla. Ei siis molempia rokotteita ole samoilla rokotuspisteillä. Korjatkaa jos olen väärässä.,

Muutenkin ihmettelen, että missä sitä Modernaa oikein pistetään, koska en tunne ketään Modernalla rokotettua, mutta Pfizerillä rokotettuja sitäkin enemmän.

Uudellamaalla on ollut kumpaakin. Mies sai Modernan ja mulle pistettiin Pfitser.

Mulle tuli pahempia sivuvaikutuksia kuin miehelle.

Meillä toisin päin, mies sai Pfizerin ja minä Modernan, kummallakaan ei mitään yleisoireita, miehellä ei mitäänoireita , minulla 2 viikkoa kutiseva kova paukama pistoskohdassa

Vierailija
45/76 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuvat samaan teknologiaan ja ovat yhtä tehokkaita ja turvallisia. Ei siis mitään väliä, kumman otat, jos voit valita.

Moderna ei vaadi yhtä superkylmiä säilytysoloja kuin Pfizer. Siksi Moderna se menee lähinnä kotihoidon käyttöön, koska sitä on helppo kuljettaa.

Pfizeriä pistetään siellä, missä voidaan toteuttaa superkylmyys. Eli siis käytännössä terveyskeskuksissa ja vastaavissa paikoissa.

Onko Modernan rokotteessa sitten enemmän säilytysaineita, kun sitä ei tarvitse säilyttää niin kylmissä olosuhteissä kuin Pfizeria? 

Monille säilytysaineille allerginen kiittää tiedosta etukäteen. :)

Vierailija
46/76 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Modernaa on lähinnä Pohjois-Suomessa, etelämmässä on sitten vaan Pfizeriä tarjolla. Ei siis molempia rokotteita ole samoilla rokotuspisteillä. Korjatkaa jos olen väärässä.,

Muutenkin ihmettelen, että missä sitä Modernaa oikein pistetään, koska en tunne ketään Modernalla rokotettua, mutta Pfizerillä rokotettuja sitäkin enemmän.

Kaksi Modernaa saanut ihan eteläisimmässä Suomessa.

Vierailija
47/76 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi Modernaa saanut ihan eteläisimmässä Suomessa.

Pohjois-Suomessa annettiin Pfizeria - ei ollut Modernaa edes tarjolla.

Vierailija
48/76 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 46 ihmistä saanut anafylaktisen allergiareaktion koronarokotteesta.

En ole missään nimessä rokotevastainen, ja perheessäni kaikki muut ovat rokotteen ottaneet, mutta itse en uskalla sitä ottaa, sillä olen saanut elämäni aikana useamman kerran anafylaktisen allergiareaktion.

Tuntuu pahalta, että moni haukkuu minua itsekkääksi siksi, etten rokotetta ota. Käytän FFP2-maskia, pidän todella hyvin turvavälit, käydän käsidesiä ennen ja jälkeen ruokakaupassa käynnin, tilaan muut tuotteet netistä. Teen etätöitä, enkä edes käy missään muualla kuin siinä ruokakaupassa kerran viikossa. Asun omakotitalossa, joten en riskeeraa ihmisiä missään rappukäytävissä.

Olen sairastunut koronan, mutta sehän ei riitä tuomaan riittävää suojaa.

Vierailija
49/76 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään nimessä rokotevastainen, ja perheessäni kaikki muut ovat rokotteen ottaneet, mutta itse en uskalla sitä ottaa, sillä olen saanut elämäni aikana useamman kerran anafylaktisen allergiareaktion.

Tuntuu pahalta, että moni haukkuu minua itsekkääksi siksi, etten rokotetta ota. Käytän FFP2-maskia, pidän todella hyvin turvavälit, käydän käsidesiä ennen ja jälkeen ruokakaupassa käynnin, tilaan muut tuotteet netistä. Teen etätöitä, enkä edes käy missään muualla kuin siinä ruokakaupassa kerran viikossa. Asun omakotitalossa, joten en riskeeraa ihmisiä missään rappukäytävissä.

Ja sen koronan sain, kun eräs maskiton mies aivasti isosti kassajonossa takanamme. Myös mieheni sairastui samalla kertaa. 

Vierailija
50/76 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen koronan sain, kun eräs maskiton mies aivasti isosti kassajonossa takanamme. Myös mieheni sairastui samalla kertaa. 

Miksihän jotkut peukuttaa alaspäin viestiä, jossa kerrotaan, kuinka joku on saanut koronatartunnan. Jos henkilö tekee etätöitä ja käy ruokakaupassa vain kerran viikossa tai kahdessa eikä muualla käykään, niin on se aika todennäköistä, että hän sai koronan juuri sitä tyypiltä, joka oli hänen takanaan kassajonossa ilman maskia ja aivastaa päräytti hänen päälleen.  Ei mua kyllä haittaa, miten lukijat peukuttavat, mutta tulipa vain tuo havaittua ja teki mieli kirjoittaa.

Vierailija
51/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että rokottamattomat kuolevat koronaan tuskallisesti.

Vierailija
52/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut ottaa rokote ja käyttää maskia sekä pitää etäisyyttä muihin. Voit syyttää vain itseäsi sairastumisesta.

Vierailija
53/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfizerista on tehty enemmän haittavaikutusilmoituksia. Jos ottaisin rokotteen, niin suosisin Modernaa. Sikäli mikäli se yhtään auttaisi, kun RNA:ta on molemmissa.

Vierailija
54/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessa Modernaa. Tuttu sai. Myös Mika Salminen otti Modernan.

Vierailija
55/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernasta saattaa sivuvaikutuksena tulla allergiareaktiot niille joilla täyteainetta naamassa.

Muista rokotteista ei ole tullut.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/2f86601f-f231-4c74-98e2-9fc42b57…

Minulla on vähän poskipäissä, laitettu yli 6 kk sitten, ja kaksi rokotetta saatu eikä tullut mitään, olen 46v. Siksi olisin kieltäytynyt Modernasta, jos sitä olisi tarjottu, sain Pfizerin.

Vierailija
56/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että rokottamattomat kuolevat koronaan tuskallisesti.

Tervehdys pikku-Mengele. Uskotko karmaan? Saat sen, mitä toisille toivot.

Vierailija
57/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderna 55 v. Pohjois-Pohjanmaa. Ei voinut valita.

Teini 17 v. sai Pfizerin sama alue.

Vierailija
58/76 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa ainakin kesäkuussa sai valita ottaako Modernan vai Pfizerin. Itse valitsin Modernan.  

Vierailija
59/76 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitystä kun molemmat ovat hyviä ja tehokkaita rokotteita.

Vierailija
60/76 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Uudellamaalla ainakin annetaan Modernaa vähintään yhdessä kunnassa.