Minkä ikäiselle olet antanut hampurilaisen, joko ite tehty tai ostettu valmiina?
Kommentit (33)
3-vuotiaalle. Hän kun oli kateellinen päiväkotikavereille, jotka vietiin hampurilaiselle.
No niinpä vein minäkin. Ensin oli tietenkin syötävä päivällinen kotona, koska eihän sitä nyt koskaan nälkäisenä lähdetä huvittelemaan. Syötiin kotona kasvissosekeittoa ja itsetehtyjä porkkanasämpylöitä itsetehdyn hummuksen kera. Sitten käveltiin Mäkkärille ja tilattiin Happy Meal. Muistan vielä, kun lapsi jaksoi syödä 2 ranskalaista ja haukata kerran hampurilaisesta. Lelu toki oli hyvin tärkeä.
Elämys oli kuitenkin niin ihana, että siitä kerrottiin puolen vuoden ajan jokaiselle tuttavalle joka nähtiin. Niinpä meistä alkoi juorut kulkea, että käymme alvariinsa pikaruokapaikoissa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi opettaa lapsille, että hampurilaiset ovat jotain herkkuruokaa. Järkyttävän lihottavaa roskaruokaahan se on.
Näin aivotonta löpinää pitää oikein ihailla, kun harvoin näkee.
Terveisin Riikka, BMI 45
Odotinkin sinua Riikka takaisin. Sinulla kesti yllättävän vähän aikaa keksiä noinkin napakka kuitti. Harmiksesi olen normaaliälyisyyden lisäksi normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkki-kakkia ei kannattas varmaan antaa minkään ikäselle. Kumma kun se ei laitonta myydä tuota.
Mutta minkä ikäiselle olet antanut sämpylää tai jauhelihaa? Salaattia, tomaattia? Majoneesia? Itsetehty hamppari on ihan hyvä ruoka.
Miten se valmistuspaikka muuttaa sen ”kakaksi” ? Valkoinen vehnäsämpylä lienee hampurilaisen kyseenalaisin osa mutta muuten siinä mäkkiversiossa on sämpylä, 100%jauhelihapihvi, 15ml ketsuppia ja oliko 5ml sinappia ja suolaa. Mikä tässä on kotioloista täysin puuttuva ”kakka”?
Ählyjen Tax-Free pizzaa voi antaa jo 1-vuotiaalle, jos ei ole karva-allergiaa.
Mäkkikakka-analyysistä unohtui 2 suolakurkkuviipaletta
Mieluummin ostaa aina valmiina. Ei ne itse tehdyt tai lämmitysvalmiit kovin hyviä ole.
2 vuotiaalle ekan kerran,muttei tykännyt.Ei tykkää vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Hampurilainen on paha asia, vaikka olisi itse tehty. Siinä kun on valkoista jauhoa, punaista lihaa, ketsuppia ja kasviksia.
Sen sijaan pitää tehdä kunnon kotiruokaa esim. lihapullia, makaronia, johon saa laitta ketsuppia halutessaan ja kurkkusiivua ja tomaatinlohkoja vierelle.
Meidän hampurilaisissa on kaksi ruispalaleipää, kasvis- tai kalapihvi. Lisäksi ketsuppia maun mukaan. Tomaatit+muut salaatit saa laittaa maun mukaan tai syödä erikseen.
Valkojauhotuotteita ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotiaalle ekan kerran,muttei tykännyt.Ei tykkää vieläkään.
Muna on kanaa viisaampi. Kannattaa seurata esimerkkiä.
Lapsen ollessa 8 vuotta söi elämänsä ensimmäisen hampurilaisen (hesen lastenateria) ja joi elämänsä ensimmäisen limun.
Limu oli mielestään ihan liian vahvaa, ei tykännyt, hampurilaisesta piti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampurilainen on paha asia, vaikka olisi itse tehty. Siinä kun on valkoista jauhoa, punaista lihaa, ketsuppia ja kasviksia.
Sen sijaan pitää tehdä kunnon kotiruokaa esim. lihapullia, makaronia, johon saa laitta ketsuppia halutessaan ja kurkkusiivua ja tomaatinlohkoja vierelle.
Mitä on makaronissa jos ei "valkoista jauhota.
Mitä on lihapullissa jos ei "puhaista lihaa.
Ja onko tomaatti viipaleina kans paha mutta lohkoina hyvä?
Jos välttämättä haluaa syödä makaronia, on olemassa täyjyvätuotteita.
Valkoisten jauhojen syöttäminen puolustuskyvyttömille lapsille on mielestäni rikollista.
Myös liha on turhake, jonka syömisestä on sitten kova pois-oppinen, koska sehän maailmassa joka tapauksessa lopulta odottaa myös rikkaiden maiden rappiosyöjiä.
Olen tarjoillut hampurilaisia kaikenikäisille.