Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi taas matkustaa ulkomaille

Vierailija
24.04.2021 |

Otsikossa kysymys. Mielipiteitä, milloin koette, että matkustaminen voisi olla taas turvallista (koronan suhteen). Entä minne itse ensimmäisenä matkustaisitte?

Toivoisin asiallista keskustelua aiheen ympärille. Minulla ei ole tarvetta hypätä koneeseen heti kun vähän paremmalta näyttää. Haluaisin, että tilanne olisi sekä Suomessa että maailmalla hyvä, ennen kuin perheemme matkalle lähtisi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti,ihme ongelmia

Vierailija
22/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt puolen vuoden sisään 4 työreissua ulkomaille. Sain myyntiä tehtyä näillä reissuilla enemmän kuin koskaan aiemmin. 

Meillä firman tuloskäyrät sojottaa kohti koillista, joten kyllä nämä myyntireissut on kannattanut tehdä.

Toki tässä on työnnetty tikkua nenään jo kymmeniä kertoja niin Suomessa kuin kohdemaiden lentokentillä, mutta se on nyt ajan henki ja sillä mennään. 

Maskeihin on jo täysin tottunut, joten useamman tunnin lennotkaan ei maski naamalla ole häirinneet lainkaan. 

Minäkin olen pari työreissua tehnyt Eurooppaan lähiaikoina. Onhan se ihan erilaista matkustaa nyt, kun lentokentät on hiljaisempia kuin ennen koronaa ja kaupungeissa ravintoloissa on ollut vain ulosmyyntiä. Hotelleissa vain 1 henkilö kerrallaan saa mennä hissiin ja turvavälejä/maskeja on pidettävä kaikkialla missä liikkuu. Milanokin näytti tammikuussa ihan erilaiselta, kun se jatkuva liikenteen melu ja ihmisten vilinä oli ihan minimaalista entiseen verrattuna. 

Kyllä tässä vielä menee pitkä aika, ennen kuin palataan lähellekään sitä, millaista oli vuonna 2019. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tämän ajan on voinut matkustaa ulkomaille.

Kyllä, mutta ei samalla lailla kuin vuonna 2019. Sitähän näissä haetaan.  Ei ketään kiinnosta matkailla hirveän hysterian ilmapiirissä, rajoitustoimien alaisuudessa ja karsituilla palveluilla.

Se on just noin. Niin kauan kun on eri maissa maskipakot, henkilörajoitukset nähtävyyksiin, ravintolat kokonaan kiinni tai auki rajoituksilla jne jne, niin eihän siinä ole minusta mitään järkeä lähteä lomalle , ulkomaille.

Vierailija
24/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin lähtee ja on lähtenyt lentoja moneen eri paikkaan Hki-Vantaalta. Eli vaikka tänään voi lähteä.

Vierailija
25/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt puolen vuoden sisään 4 työreissua ulkomaille. Sain myyntiä tehtyä näillä reissuilla enemmän kuin koskaan aiemmin. 

Meillä firman tuloskäyrät sojottaa kohti koillista, joten kyllä nämä myyntireissut on kannattanut tehdä.

Toki tässä on työnnetty tikkua nenään jo kymmeniä kertoja niin Suomessa kuin kohdemaiden lentokentillä, mutta se on nyt ajan henki ja sillä mennään. 

Maskeihin on jo täysin tottunut, joten useamman tunnin lennotkaan ei maski naamalla ole häirinneet lainkaan. 

Minäkin olen pari työreissua tehnyt Eurooppaan lähiaikoina. Onhan se ihan erilaista matkustaa nyt, kun lentokentät on hiljaisempia kuin ennen koronaa ja kaupungeissa ravintoloissa on ollut vain ulosmyyntiä. Hotelleissa vain 1 henkilö kerrallaan saa mennä hissiin ja turvavälejä/maskeja on pidettävä kaikkialla missä liikkuu. Milanokin näytti tammikuussa ihan erilaiselta, kun se jatkuva liikenteen melu ja ihmisten vilinä oli ihan minimaalista entiseen verrattuna. 

Kyllä tässä vielä menee pitkä aika, ennen kuin palataan lähellekään sitä, millaista oli vuonna 2019. 

Ei välttämättä pitkään kuitenkaan. Viime kesänä oli aivan upeaa käydä Norjassa, mitään rajoituksia missään ja ihan normaalisti kaikki toimi!

Kyllä siihen vanhaan palataan vauhdikkaammin kuin nyt pelätään. Viimeistään loppuvuodesta. 

Vierailija
26/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä pitkään kuitenkaan. Viime kesänä oli aivan upeaa käydä Norjassa, mitään rajoituksia missään ja ihan normaalisti kaikki toimi!

Kyllä siihen vanhaan palataan vauhdikkaammin kuin nyt pelätään. Viimeistään loppuvuodesta. 

Eli palata. Koko maailmassa eilen 900 000 uutta tartuntaa!

Vierailija
27/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti jos ei ole pelkuri .

Vierailija
28/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä kukaan voi tietää. Meillä oli matka keväälle 2020, siirrettiin keväälle 2021 ja nyt siirrettiin kesään 2022. Olen toiveikas että silloin päästään matkaan.

Vierailija
29/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa kävin jo Virossa ja ensi viikomloppuna olen taas menossa. Rokotetut voivat matkustaa ihan vapaasti ilman tarvetta karanteeniin.

Vierailija
30/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka jo kerrotte olevanne ulkomailla, mitä toimenpiteitä vaadittiin kyseiseen maahan matkustamiseen? Miten pitää toimia palatessa? Minkälaiset rajoitukset ovat voimassa teidän lomakohteessa? Nämä mietityttävät. Jos kohtuullisen helposti ja pienillä rajoituksilla onnistuisi, niin mielelläni lähtisin etelään. Maskin pitäminen lennolla on mulle ihan ok, mutta perillä kuumuudessa ei kauhean innostava ajatus. Onko siis maskipakkoja? Onko kaikki palvelut auki? Muita rajoituksia? Muistakaa kertoa mikä maa kyseesä.

Vierailija
31/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt oikeaan maahan. Minua ei tee onnelliseksi se, että voisin viettää muutaman viikon jossain "auringossa".  Tykkään asua Suomessa.

Vierailija
32/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun maahan voi mennä ilman pakkokaranteenia, ilman useita testejä jne. Rokotteen otan, kun saan, mutta tosissani alan suunnittelemaan toisen rokotteen jälkeen, mikäli sen verukkeella johonkin maahan pääsee.

Mutta veikkaan, että naapurimaihin pääsee jo kesä/heinäkuussa ilman pokkurointeja

Koronan puolesta lähtisin vaikka heti, mutta rajoitukset, pakkotestit ja monen viikon pakkokaranteenit ym estää.

Vierailija
33/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat maat sallii rokotetuiden matkustuksen

Vierailija
34/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat maat sallii rokotetuiden matkustuksen

Ei se riitä. Tärkeää on myös tietää mitkä rajoitukset siellä on voimassa.

Vierailija
35/35 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka jo kerrotte olevanne ulkomailla, mitä toimenpiteitä vaadittiin kyseiseen maahan matkustamiseen? Miten pitää toimia palatessa? Minkälaiset rajoitukset ovat voimassa teidän lomakohteessa? Nämä mietityttävät. Jos kohtuullisen helposti ja pienillä rajoituksilla onnistuisi, niin mielelläni lähtisin etelään. Maskin pitäminen lennolla on mulle ihan ok, mutta perillä kuumuudessa ei kauhean innostava ajatus. Onko siis maskipakkoja? Onko kaikki palvelut auki? Muita rajoituksia? Muistakaa kertoa mikä maa kyseesä.

Ei kukaan jaksa sulle alkaa selostaa tällaista asiaa, minkä löydät netistä suit sait. Joka maassa ja joka lentoyhtiöllä on eri säännöt, jotka muuttuvat koko ajan. Opettele löytämään itse luotettava tieto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme