Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen maksaaa ruokaostokset useammin kuin mies

Tasan ei käy ruokalaskut
23.04.2021 |

Aika yleisesti kuulee eroihin liittyen siitä, että omaisuudenjaosta tulee kiistaa. Tähän liittyen usein on niin, että nainen on liiton aikana hoitanut ns "juoksevat kulut" kuten ruuan, lasten hoitomaksut ja muut. Ja mies on taas käyttänyt palkkaansa autoon, asuntoon ym omaisuuden kartuttamiseen. Rupesin seuraamaan ruokakaupoissa pariskuntien maksutilanteita tästä näkökulmasta, ja ainakin noin 80 % nainen tosiaan on se, joka kortin laukustaan kaivaa ja maksaa. Voi tietty olla niin, että kyseisen tilin rahat on yhteisiä mutta silti nainen on maksajana paljon useimmin . Mielipiteitä tästä? Vai olenko ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan huomiota :D

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös siitä että työt ja rahat yleensä kai jaetaan muualla kuin kassalla?

Vierailija
2/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummallakin on ok tulot, voisi kumpikin maksaa omat ruuat, ei tule riitoja. Jääkaappi puoliksi ja pakastin. Jos toinen on köyhempi, katsoo sitten jos toinen maksaa ruokia enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joku kaverisuhde, jos rahoja lasketaan. Oikeassa liitossa yhteinen kassa. Meilläkin vaimo käy enemmän kaupassa kun on kokki ja tykkää laittaa ruokaa. Minä kuulemma en osaa käydä kaupassa. Mitään taloudellista merkitystä tuolla ei kuitenkaan ole, sillä meillä on yhteiset rahat.

Nyt toki koronan aikana kaupoissa ei fyysisesti käydä lainkaan lasten vaateostoksia lukuun ottamatta (ovat nirsoja).

Vierailija
4/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kaupassa ja minä maksan.

Mies tuli ennen koronaa joskus mukaan ja pakkasi.

Sillähän ei ole väliä kumpi maksaa, kun ollaan oltu yhdessä yli 20 v ja ei ole avioehtoa.

Minua ei myös kiinnosta, mitä muut ajattelee meistä.

Vierailija
5/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan aina kaupassa ostokset yhteisen tilimme kortilla, sillä aikaa mies pakkaa ostokset. 

Vierailija
6/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% kotitalouksien rahoista käyttävät naiset.

Vierailija
7/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto omaisuuden kartuttamista? Vitsiniekka olet.

Vierailija
8/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella perheen yhteistä autoa ei lasketa perheen yhteiseksi juoksevaksi kuluksi?

Kenties vian mies käyttää autoa...töissä käymiseen?

Vierailija
9/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes suostu kauppaan menemään.

N34

Vierailija
10/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkimiehet syövät jopa 80% eväistä. Saavat sairasta mielihyvää siitä, että jäävät voitolle, kun nainen pienestä palkastaan maksaa kaiken kiltisti puoliksi tai enemmänkin.

Vierailija
11/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mies on lähes aina se, joka maksaa kassalla. Yhteisen tilin kortilla tosin, mutta epäilemättä joku voisi siitäkin jotain päätelmiä tehdä, jos haluaa.

Vierailija
12/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Setä maksoi aikanaan lähes kaikki. Miehen pitää kannattaa perhettään aikoinaan nainen ja kissa, aina ja iankaikkisesti.😉

mies53v

Vierailija
13/47 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ennen koronaa kun vielä ruokakaupassa käytiin laskun maksoin. Tosin meillä yhteiset rahat eli ei merkitystä. Se on vain joku tyhmä vanhanaikainen perinne. Maksan myös aina ravintolassa, taksissa ym.

Olen yrittänyt päästä näistä tyhmistä ovenavaamisseremonioista, maksamisista ym. eroon, mutta vaikeata se on kun on saanut vanhanaikaisen keskiluokkaisen kasvatuksen. Minun mielestäni nykynaisilla on kaikki samat mahdollisuudet kuin meillä miehilläkin. Se kuningatar-tyylinen kohteliaisuuksien osoittaminen saisi jäädä historiaan.

Vierailija
14/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokarahalle tili ja tilille kortit molemmilla. Se maksaa joka käy kaupassa. Jos olemme yhdessä niin minä maksan samalla kun mies pakkaa kassit

Vierailija
15/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tuommoiseen perheeseen vielä törmännyt. Oletko ap itsekään?

Vierailija
16/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan ruokakulut puoliksi maksoipa kumpi tahansa. Nyt me käydään yhdessä kaupassa kerran viikossa, minä puran kärryn ja maksan, mies pakkaa. Muutenkin kauppareissut sujuu hyvin, kun kumpikin kerää tavaroita.

Vierailija
17/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, 0/5.

Vierailija
18/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika usein maksan, mutta ostokset menee yhteiseltä taloustililtä. 

Vierailija
19/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan aina kaupassa ostokset yhteisen tilimme kortilla, sillä aikaa mies pakkaa ostokset. 

Näin sen kuuluu mennä. Ja vaihtelun vuoksi voi rooleja välillä vaihtaa paitsi jos toinen on järjestelmällisempi pakkaja.

Vierailija
20/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yleensä sekä maksavat että kantavat raskaat ruokaostokset, mitä pidän käsittämättömänä.

Onneksi nykyisin useimmat naiset ovat niin fiksuja, että omaisuus on kummankin nimissä.

Äitiyslomat ja hoitovapaat nakertavat naisten taloudellista turvallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä