Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen maksaaa ruokaostokset useammin kuin mies

Tasan ei käy ruokalaskut
23.04.2021 |

Aika yleisesti kuulee eroihin liittyen siitä, että omaisuudenjaosta tulee kiistaa. Tähän liittyen usein on niin, että nainen on liiton aikana hoitanut ns "juoksevat kulut" kuten ruuan, lasten hoitomaksut ja muut. Ja mies on taas käyttänyt palkkaansa autoon, asuntoon ym omaisuuden kartuttamiseen. Rupesin seuraamaan ruokakaupoissa pariskuntien maksutilanteita tästä näkökulmasta, ja ainakin noin 80 % nainen tosiaan on se, joka kortin laukustaan kaivaa ja maksaa. Voi tietty olla niin, että kyseisen tilin rahat on yhteisiä mutta silti nainen on maksajana paljon useimmin . Mielipiteitä tästä? Vai olenko ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan huomiota :D

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa yhteiseltä tililtä ja minä pakkaan.

Vierailija
42/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näistä voi nillittää. Käyttääkö vaimo kaupoissa ja muussakin asioinnissa autoa? Osallistuuko talon ja pihatöiden kustannuksiin? Vastaavasti huolehtiiko mies arjen pienistä hankinnoista, muistaako mitä kasvavalle vauvalle piti tällä viikolla hankkia?

Itse uskoisin että pitkällä juoksulla järjevässä parisuhteessa 50/50. Maksaisin enemmänkin, mutta vaimo haluaa käyttää myös omia rahojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella perheen yhteistä autoa ei lasketa perheen yhteiseksi juoksevaksi kuluksi?

Kenties vian mies käyttää autoa...töissä käymiseen?

Yleensä mies käyttää autoa mennäkseen töihin, jos hän käy töissä.

Naiset kävelevät tai pyöräilevät.

Edellisessä on syy siihen, että miehet ovat lihavampia kuin naiset.

Niinpä. Itse en ole edes joka viikko automme kyydissä.

Vierailija
44/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin parisuhteessa naisilla on merkittävästi enemmän käytössään miesten varoja kuin toisinpäin. Pitkälti johtuu siitä, että miehet tienaavat enemmän ja tekevät enemmän töitä. Jos parisuhteen varat jaetaan jollain muotoa tasan (absoluuttisesti ja suhteellisesti), niin nainen hyötyy. Lisäksi on naisilla on tietynlainen valta miehen rahoihin, vaikka ne ovat 'miehen rahoja'. Esim. keittiön pöytää valitessa, nainen lopulta päättää minkälainen pöytä valitaan (vaikka se maksettaisiin tasan(, koska miestä ei nyt vaan kiinnosta muu kuin, että illalla tulee pesää.

Vierailija
45/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin avokin kanssa maksetaan kukin omat ostoksemme. Yhteiset ostokset jaetaan kassalla suunnilleen 50/50 jonoihin hinnan mukaan. Kotona meillä on omat kaapit j jääkaapissa hyllyt tavaroille. Tämä on yksinkertaista, koska vaikeassa rahatilanteessa voi siirtää esim. Kahvipaketin ja leipäpussin toisen hyllylle. Ikinä ei ole riidelty rahasta.

Vierailija
46/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin parisuhteessa naisilla on merkittävästi enemmän käytössään miesten varoja kuin toisinpäin. Pitkälti johtuu siitä, että miehet tienaavat enemmän ja tekevät enemmän töitä. Jos parisuhteen varat jaetaan jollain muotoa tasan (absoluuttisesti ja suhteellisesti), niin nainen hyötyy. Lisäksi on naisilla on tietynlainen valta miehen rahoihin, vaikka ne ovat 'miehen rahoja'. Esim. keittiön pöytää valitessa, nainen lopulta päättää minkälainen pöytä valitaan (vaikka se maksettaisiin tasan(, koska miestä ei nyt vaan kiinnosta muu kuin, että illalla tulee pesää.

Jos nainen ei olisi kotona lasten kanssa edes joitakin vuosia, mies ei voisi tehdä töitä samalla tahdilla kuin nyt. Eli hän mahdollistaa miehen tulotason, ainakin osaksi.

Vierailija
47/47 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn useimmiten yksin kaupassa eli maksan ja pakkaan. Käy myös tarvittaessa kaupassa, mulle se on vaan helpompaa. Mies hoitaa tietyt yhteiset laskut ja tietyt minä ja yhteinen tili on varattu lainalle ja yllättäville menoille. Yhteiset rahat on kuitenkin vaikka omat tilit onkin. Ei avioehtoa, tulot jotakuinkin samat, mulla hiukan enemmän. Hyvin on mennyt vuosikymmeniä. Ei mun ole tullut mieleenkään että pitäis pyytää puolta ruokaostosten hinnasta puolisolta, enkä pyydä, tää mikään kämppä kaveruus ole. Hän vastaavasti hommaa jotain muuta yhteiseen hyvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan