Käveleen joka päivä yli tunnin
Kommentit (24)
Minä olen jo vuosia kävellyt yli tunnin joka päivä, mutta ei ole erityisen treenatun näköiset jalat.
Jos kävelet portaita ylös ton ajan niin ehkä.
Kävely tekee hyvää niin fyysiselle kuin psyykkisellekin terveydelle.
Mitäpä lottoat? Moni pyörii ja astelee työpäivän jalkojensa päällä eikä silti maa ole tulvillaan kimmoisia pohkeita ja reisilihaksia. Että silleen.
Olen kävellyt tunnin joka päivä ala-asteelta lähtien. Usein kolmekin. Jalat ei näytä treenatuilta, mutta hoikat ne kyllä on. Olen nyt yli 50-vuotias.
Aikaa en tiedä mutta 7500 askelta/päivä keskiarvo. Selkävika rajoittaa, ei muskelit kasva mutta kunto säilyy
Liikunnassakin pätee sanonta "määrä ei korvaa laatua" eli vaikka löntystelisit 8h putkeen niin se ei korvaa raskaampaa hikiliikuntaa. Se, että juoksisit puoli tuntia kovalla sykkeellä joka toinen päivä olisi tehokkaampaa kuin että kävelet normivauhtia tunnin joka päivä.
Terveellistä se kävely on, tekee hyvää niin kropalle kuin nupillekkin.😀
Jos lihaksia odotat voi olla että odotat Kauan: ne tarvitsee salitreeniä, ruokavalion yms...
Kannan myös usein painavaa reppua, onko tästä hyötyä? T. AP
Vierailija kirjoitti:
Liikunnassakin pätee sanonta "määrä ei korvaa laatua" eli vaikka löntystelisit 8h putkeen niin se ei korvaa raskaampaa hikiliikuntaa. Se, että juoksisit puoli tuntia kovalla sykkeellä joka toinen päivä olisi tehokkaampaa kuin että kävelet normivauhtia tunnin joka päivä.
Kivasti mutuilet. Tutkimusten mukaan asia on nimittäin juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Minne asti olet ehtinyt?
Nyt on kuu 🌙 tuossa koivunlatvan kohdalla
Moni kävelee noin kahdeksan tuntia joka päivä. Eipä se vielä paljoa tee, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Monipuolisuus on avain liikunnan ja ravinnon suhteen.
Noin vähäisellä kävelyllä ei ole mitään vaikutusta.
Mulla on hoikat sääret entuudestaan ja kun aloitan toukokuussa kävelyn 25 min + 35 min niin kuukaudessa on kivikovat reidet ja pohkeet. Eli riippuu sinun ruumiinrakenteesta.
Niin minäkin kävelen. Jalat eivät ole mitenkään erityisen lihaksikkaat tai urheilulliset, mutta koira tulee lenkeistä kovin iloiseksi, ja se parantaa roimasti myös minun mielialaani. Iloisena en mätä lohturuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivasti mutuilet. Tutkimusten mukaan asia on nimittäin juuri päinvastoin.
Puhuin siis lihasten kasvusta, jos haluaa "treenatun näköiset jalat".
Juu