Minkä ikäisenä maistoit ensimmäistä kertaa viinaa?
Minä olin n. 11-vuotias, kun aloin ottamaan äitini pienestä littana kossupullosta huikkaa. Ei ollut hyvää, mutta kavereille piti esittää kovaa ja ottaa huikka pari aina silloin tällöin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana ja siitä lähtien onkin mennyt kiitettävästi. Väkevän juomiseen kehittää äkkiä tekniikan, jolla tavaran saa alas maistelematta. Hetken päästä ei sitten ole enää väliäkään, mille maistuu. Valitettavasti.
Mä en ole vielä 15 vuodessakaan oppinut tätä tekniikkaa. Aina meinaa nousta samaa tahtia ylös, kun tilkkakin osuu suuhun kirkasta tai väkeviä.
14-v. Sen jälkeen pystyin juomaan alkoholia vasta aikuisena. Humalassa tuli oltua pari kertaa vasta opiskeluaikana.
17 vuotiaaana siideriä tuli vähän maistettua. Pelattiin muistaakseni shakkia siinä kaverin kanssa.
14 v. Vanhemmilla oli Viron tuliaisia (8-kymppinen Saarenmaa) kellarissa muutama lava. Sieltä nappasin joskus yhden itselleni. Ihan hyvää tavaraa, lantrata toki sai.
12-vuotiaana lärvit kokista + viskiä. Oli tajuton huono olo monta päivää ja hillitön itsarimorkkis. Seuraavan kerran join viinaa joskus 3-kymppisenä.
8-vuotiaana sain maistaa luumulikööriä
14-v. kielikurssilla ulkomailla. Ei siellä kukaan kysynyt ikää. Jos liköörikonvehdit lasketaan niin paljon nuorempana, ehkä 10-v.
Ei alkoholi kyllä kovin paljon kiinnostanut tuossa iässä. Joskus parikymppisenä tuli sitten juhlittua vähän enemmän, lähinnä opiskelijabileissä.
11-vuotiaana äitin viinilasista luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana ja siitä lähtien onkin mennyt kiitettävästi. Väkevän juomiseen kehittää äkkiä tekniikan, jolla tavaran saa alas maistelematta. Hetken päästä ei sitten ole enää väliäkään, mille maistuu. Valitettavasti.
Mä en ole vielä 15 vuodessakaan oppinut tätä tekniikkaa. Aina meinaa nousta samaa tahtia ylös, kun tilkkakin osuu suuhun kirkasta tai väkeviä.
Kikka on siinä, että annos otetaan heti takanieluun, pois kielen makualueelta, sen jälkeen nielaistaan ja pidätetään henkeä ja toivotaan parasta. Se pysyy sisällä, kun miettii vaikka isänmaata ne kriittiset 5 sekuntia.
Todellakin vaan maistoin, mutta 6 vuotiaana konjakkia lusikallisen, kun muutoin alkoholia käyttämätön isäni sai työpaikalta joululahjaksi konjakkipullon. Sai noita lahjoja(konjakin lisäksi jotain juustoja ja pateita mm.) useampana vuotena, mutta sitten verotus muuttui jotenkin, niin lopettivat tuon perinteen.
18. Jos ei lasketa "alkoholitonta" shampanjaa, jota tarjottiin joissain ala-asteisen luokkakaverin juhlissa. Olisiko ollut 10v.
n. 10 vuotiaana ja muistan juomankin - Creme de Menthe
Kasiluokalla, eli 14-vuotiaana hommattiin kaverin kanssa taskumatilliset kossua ja pikkaisen appelsiinimehua sekaan. Siinä ne eka kännit tuli otettua, ei mennyt nelivedolle mutta mukavaa oli.
Seuraava taisi olla Vodka Lime ja sillä tuli otettua oksennuskännit muutaman kerran; vieläkin vähän jopa Sprite puistattaa.
Oli yläasteikäisenä kyllä mahdottoman mukavaa hyvien kavereiden kanssa vähän ryypiskellä ja varsinkin seuraavana päivänä muistella mitä kukin oli tehnyt illalla ja yöllä.. :)