Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä frisbeegolfissa viehättää?

Vierailija
23.04.2021 |

Joka päivä läheisellä kentällä on porukoita heittelemässä frisbeetä, vaikka eihän siellä ole edes koreja. Lähipiirissäkin tulee vähän väliä vastaan ihmisiä, jotka harrastavat frisbeegolfia ja kaikki he ovat miehiä. Kerran kokeilin ja en kyllä tajua. En heitä frisbeetä edes koiralleni.
Eli frisbeegolfaajat kertokaa mikä lajissa on se juttu mikä teitä innostaa ja auttakaa ymmärtämään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolf ratoja on aivan liikaa.

Pilanneet ulkoilualueita muilta ihmisiltä niillä prun heittoradoillaan ja koreillaan

Kaupunkiko sitä touhua rahoittaa!

Vierailija
2/25 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilanneet ulkoilualueita muilta ihmisiltä niillä prun heittoradoillaan ja koreillaan

Kai se on halpaa viihdettä ihmisille. Ei sellaiset korit varmaan paljoa maksa ja ihmiset tuo välineet itse.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt mukavampaa kuin tavallinen kävely. Meidän läheinen frisbeerata on vain todella surkea, kun se menee jossain metsärisukossa ja frisbeet lentävät näkymättömiin tai törmäilevät puihin. 

Vierailija
4/25 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rata ei sulje aluetta pois muulta käytöltä, ja muovikiekko on suhteellisen vaaraton vahingon sattuessa, päin vastoin kuin tilanne on varsinaisen golfin suhteen: kentät ovat sivullisilta suljettuja ja osuva golfpallo on vaarallinen.

Vierailija
5/25 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se ulkonaolo. Ja onhan siinä ne käyttäytymissäännöt, ollaan kohteliaita. Itse en pelaa, mutta olen ollut mukana.

Vierailija
6/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rata ei sulje aluetta pois muulta käytöltä, ja muovikiekko on suhteellisen vaaraton vahingon sattuessa, päin vastoin kuin tilanne on varsinaisen golfin suhteen: kentät ovat sivullisilta suljettuja ja osuva golfpallo on vaarallinen.

Taitavan heittäjän heittämä frisbeekiekko on myös vaarallinen. Katsopa vain frisbeeratojen varrella olevia puunrunkoja, jotka ovat saaneet osansa osumista. Eli ei kannata mennä frisbeeradalle pyörimään kun siellä pelataan.

Vierailija
7/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vain mukana heittämässä heittämättä itse. Minua viehättää luonto ja hiljaisuus, verkkaisuus. Ihmiset ovat asiallisia toisilleen.

Vierailija
8/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavan heittäjän heittämä frisbeekiekko on myös vaarallinen. Katsopa vain frisbeeratojen varrella olevia puunrunkoja, jotka ovat saaneet osansa osumista. Eli ei kannata mennä frisbeeradalle pyörimään kun siellä pelataan.

On kyllä vaarallinen, se kiekko on tosi kovaa muovia ja drivereissa kapea, "terävä" reuna, kiekolla nopeuttakin ihan jonkin verran eli voi tehdä pahaa jälkeä.

Vierailija
9/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen satunnainen harrastaja, joskus aiempina vuosina tuli käytyä säännöllisemminkin. Minusta vähän erikoinen kysymys, mikä siinä viehättää, koska minusta se on aika ilmeistä, vaikka ei itse harrastaisikaan. Samalla voisi kysyä monesta muustakin asiasta mikä niissä viehättää, mutta itseäni viehättää mm. se ulkona oleminen, itsensä haastaminen ja oman kehityksen seuraaminen. Frisbeegolf on nimittäin melko tekninen laji, niitä ei heitellä ranteella niinkuin jotain rantafrisbeetä, vaan heitossa on koko kroppa mukana. Heitto lähtee usein ihan jaloista asti, oli kyseessä sitten pitkä avausheitto tiiltä tai viimeinen tarkka putti koriin. Myös kiekkojen ominaisuuksia täytyy tuntea, että osaa valita tilanteeseen ja omaan taitotasoon parhaiten sopivan kiekon. Sen kiekon lennon seuraaminen on myös aika tyydyttävää, ainakin silloin kun se menee sinne mihin yrittikin. Sen lisäksi siinä on se kisailu muiden kanssa, jos on kavereiden kanssa heittämässä, toki yksinkin voi käydä, itsekin käyn jos ei muut ehdi. Ei siinä sen kummempaa, samalla siinä tulee tietysti käveltyä aika paljon ja muutenkin saa kroppa liikuntaa, sillä se pitkä heitto varsinkin on ihan fyysinen suoritus, jos sen kiekon haluaa lentävän vaikka 100 m.

Vierailija
10/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kokeillut, tykkäsin vaikka en nyt niin paljoa että alkaisin säännöllisesti harrastamaan. Kiva liikkua luonnossa ja yrittää heittää kiekkoa mahdollisimman pitkälle ja kivoja onnistumisen tunteita kun aloittelijana osuu koriin kauempaa. Oli myös aika rankkaa tällaiselle huonokuntoiselle, kun radalla oli paljon jyrkkiäkin nousuja. Mukava, rento liikuntaharrastus.

Vierailija
11/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole vaaraton. 100 km/h lähtevä kiekko vie silmästä vaikka näön osuessaan. Oikeaa golfia pelatessa kukaan ei ehdotakaan että pelattaisiin puistossa. Saman tulisi koskea frisbeegolfia.

Vierailija
12/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huippu-urheilulaji. Paul Mc Beth teki miljoonasopimuksen sponsorinsa kanssa. Myös suomalaisia ammattilaisia alkaa olla. Torstaina alkaa SM-kisat joilla on valtavasti seuraajia. Nuoret pojat eivät puhu enää Teemu Selänteestä vaan Väinö Mäkelästä.

Vierailija
13/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä frisbeegolfissa viehättää?"

- olisit voinut yhtä hyvin kysyä: "miten minä hyödyn frisbeegolfin pelaamisesta?"

Vierailija
14/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi frisbiin heittely ja frisbee golf ovat kaksi eri asiaa!

Vierailija
15/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, koska olen ihmetellyt samaa.

Vierailija
16/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on vaarallinen. Osaava heittäjä kun kiskaisee draiverilla (erittäin terävä reunainen ja aerodynaaminen kiekko) sen 120 metrisen perusheiton niin läheltä päähän napsahtaessa helposti kallo halki.

Laji miellytti itseäni aikanaan kun ei ole niinkään voima- vaan tekniikkalaji ja kehitys on varsinkin alussa todella nopeaa. Tulee samalla kohtuudella askelia kun kiertää täyspitkän radan pari kertaa + pysyy paikat kimmoisana. Nykyään jäänyt vähemmälle kun laji yleisty niin paljon ettei jaksa enää mennä jonottelemaan heittovuoroaan radalle. Silloin tällöin tulee käytyä ihan vain tyhjällä futiskentällä heittelemässä pitkiä.

Vierailija
17/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko siinä läheisellä kentällä ihmisiä harjoittelemassa heittoja vai heittääkö ne ihan toisilleen? Ei ole frisbeegolfia jos heittelevät toisilleen.

Saman tein voi kysyä mikä viehättää esim. golfissa? Mutta frisbeegolf on sitten huomattavasti halvempi, helpommin lähestyttävä (näiden kahden ensimmäisen vuoksi nimenomaan harrastelijoita tulee nopeasti lisää, kokeilu on helpompaa), sekä myös vähemmän luontoon kajoava laji. Jotkut voi ylipäätään tykätä enemmän frisbeelajeista kuin vaikka pallo- tai mailalajeista.

Vierailija
18/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ku oikea golf. Oon suorittanu green cardin ja silti pallo lähtee aina draiverilla hevon helvettiin

Vierailija
19/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolf on siinä mielessä täydellinen laji, että aloituskynnys on matala, mutta kehittymisen mahdollisuudet liki rajattomat. Laji on myös taktinen, jos kilpaillaan ja heittoja lasketaan tosissaan. Useimmat radoista ovat maksuttomia, eivätkä varusteetkaan maksa mahdottomia. Hommaa tehdään ulkona säässä kuin säässä ja laji on herrasmiesmäinen 'player governed' -juttu. Frisbeegolf on myös yhteisöllistä ja hyväntuulista puuhaa.

Se että näet ihmisiä heittämässä paikoissa, joissa ei ole edes koreja, kertoo juuri lajin vaativuudesta ja kehittymismahdollisuuksista. Heittoja on tusinoittain erilaisia, otteita kiekosta on myös kymmenkunta ja eri kiekot soveltuvat heittoihin eri tavoin. Tätä kaikkea täytyy harjoitella, mielellään avoimella paikalla, jossa heiton etenemistä voi seurata.

Vierailija
20/25 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mielenkiintoisempi laji kuin esim. hiihto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi