Onko ketään koskaan kutsuttu uusinta käynnille np-ultrassa?
[color=purple]Kaverilla kasassa viikkoja vähä reilu 11 ja parisen viikon päästä olivat pyytäneet tuleen uudestaan. Joku iso verisuoni ollu edessä tai jotain vastaavaa " syynä" . Jäin miettimään onkohan tällanen yleistäkin?
Kommentit (8)
[color=purple]Tosiaan kaveri oli luullut olleensa pitemmällä jo raskaana. Voisi johtua ehkä siitä, että liian aikasin ultrattiin.
Itse olin np-ultrassa yksityisellä rv11+1 ja ihan hyvin siinä näkyi kaikki mitä pitikin (tosin sikiö oli kooltaan 6 päivää vanhempi tuossa ultrassa). Käsittääkseni ennen np-ultraa on suositeltu rv12-14, mutta nykyään niitä tehdään enemmän rv11-13.
Kerttukasperi rv39+0
joko rv 11+0 tai rv 11+6 (jos ei mahd, niin jokin tuosta väistä sitten, ei aiemmin, eikä myöhemmin).
Mulle sanottii, että ei missään nimessä ennen rv12.. mulla np oli jotain rv13+ Tämä siis helsingissä, naistenklinikalla....
[color=purple]tajusin tässä ett ite kävin aikalailla samaan aikaan eli 11+ jotain. Luulin meneväni rv:lla 13, mutta raskaus ei ollutkaan niin pitkällä mitä neuvolassa luultiin.
Ja kaivelin tuossa papereita niin meidän neuvolan ohjeen mukaan np-ultra tehdään 11-14 viikoilla.
np-ultrassa 2 kertaa, koska ekalla viikolla ei saanut mitattua niskaturvotusta niin hyvin kuin halusi, joten menimme viikon päästä uudestaan, jolloin sikiö oli kasvanut jo huimasti. Eka käynti oli siis rv11+ ja toinen rv12+. Kaikki oli kuitenkin kunnossa. Halusivat vain varmistua että saavat mitan mitattua hyvin.
[color=purple]Kaverille oli pari lukemaa annettu nt:sta ja ne oli tosi alhasia, mutta hyvähän se on varmistaa :)
en tiedä ketään, ketä olisi. Jäi vain mietittytämään nuo viikot. Miten on niin aikaisin ollut siellä? Itselläni sattui huono aika ja soitin ja vaihdoin sitä niin kätilö oli hyvin tarkka että rv 12+4 voi tulla, mutta sanoi että yhtään aiemmin ei voi siirtää. Tuli vaan mieleen ettei oli jotenkin liian aikaisin käynyt..
Tipy+papuliini rv 14+4