Tindermies - miksi luettelet mätsillesi päiväsi askareita?
Et tunne häntä, et ole tavannut häntä ja haluat päivittää tilannettasi: "kävin kaupassa/suihkussa/syömässä/juomassa". Miksi?
Kommentit (48)
eli taas naiset odottaa, että miehet tekee sirkustemppuja.
itse ei anneta yhtään mitään.
on kyllä melko paskat sosiaaliset taidot jos keskustelua luulee sirkustempuksi.
Vierailija kirjoitti:
en ole nähnyt vielä ensimmäistäkään vastausta, mistä te naiset itse keskustelette miehille siellä panosovelluksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä ap itse kirjoittaa niille miehille?
ja mikä pakko niiden kanssa on kirjoitella, kun on jo näkemättä paskaa aloittajan mielestä?
Varmastikin se ongelma on se, jos nuo jäävät ainoiksi keskustelunaiheiksi ja toinen ei edes yritä keksiä mitään puhuttavaa. Tulee sellainen olo että haluatko siis tutustua vai höpistä vain lämpimiksesi. Ja juu, kyllä itse olen yrittänyt keksiä puhuttavaa ja vastakysymyksiä ja olen siis nainen.
Sanoisin kummastakin sukupuolesta löytyvän ihmisiä, jotka eivät kykene keskusteluun. Itse kuulen mielelläni toisen päivästä, koska se kertoo minusta mistä toinen tykkää ja miten hän elää. Samalla osaan arvioida tulisimmeko yhdessä toimeen tai olisiko meillä yhteisiä kiinnostuksia. Esimerkiksi jommankumman kommentista, että aikoo kohta kokata on seurannut pitkä keskustelu ruuasta ja mieltymyksistämme erilaisiin raaka-aineisiin tai suosikkiravintoloihimme.
Mikäli koet, että tekemisistä kertominen on väärin, niin mistä ihmisten tulisi keskustella? Mitkä aiheet ovat hyväksyttäviä tinder-keskustelun aiheita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole nähnyt vielä ensimmäistäkään vastausta, mistä te naiset itse keskustelette miehille siellä panosovelluksessa
puihin meni, en ole nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei liity kommenttiini mitenkään, mitä sukupuolta sinä edustat ( palstanaisena joka esiintyy miehenä )
Äsken kävin syömässä. Oli tomaatti-paprika salaattia, perunoita ja porsaanniskaa. Eilistä mureketta olisi myös ollut, en ottanut. Jälkiruokana karpalokiisseliä kermavaahdolla. Istuin Jaskan ja Repan kanssa samaan pöytään. Jaska on vasenkätinen ja istuin hänen oikealla puolellaan koska pöydät on niin pieniä. Repa kertoi siinä veneenhakureissustaan. Oli poliisit pysäyttäneet ja kyselleet kenenkä vene. Onneksi oli rekisteröity niin pystyi omakseen todistamaan. Olivat kertoneet että venevarkauksien sesonki meneillään. Jaskaa nauratti kovin, en tiedä mikä. Se on joskus vähän semmonen. Lopuksi pyyhin suuni punaiseen ruoka Kiinaan ja siitä tulikin mieleen että jos tänään löytäisi Tinderistä rakkaan.... Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa on jutun juju - ei päästä arkisia pakollisuuksia syvemmälle ihmisen persoonaan.
Toisaalta se kemia tavatessa kuitenkin ratkaisee ja arkisella ajatusten vaihdolla saa jo selville jaksaa treffeillekään mennä. Millainen keskustelu olisi parempi sen persoonan suhteen? Mitkä ovat parempia keskustelun aiheita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei liity kommenttiini mitenkään, mitä sukupuolta sinä edustat ( palstanaisena joka esiintyy miehenä )
ihan tavallinen mies, joka näköjään in ce lien ja assburgereiden seassa on a-luokan supliikkimies ja alfauros :D
Vierailija kirjoitti:
ihan tavallinen mies, joka näköjään in ce lien ja assburgereiden seassa on a-luokan supliikkimies ja alfauros :D
Kenenkään sukupuolella tässä asiassa minusta ole merkitystä. Eiköhän useimmilla ole kokemusta tinder-matchistä, joka vastaa vain suoriin kysymyksiin ja vastaukset ovat 1-5 sanan mittaisia. Ikinä ei kerrota mitään ylimääräistä tai kysytä vastavuoroisesti mitään. Luultavasti nämä matchit katoavat hyvin äkkiä jommankumman toimesta.
Itse koen, että se arkinen tekemisistä kertominen on mielekkäämpi avaus vaikka urheiluharrastuksista viestimiseen kuin pelkkä kysymysten kyseleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota kutsutaan keskustelemiseksi.
Aijaa? Keskustelemista. Okei. No keskustellaan.
Kävin äsken suihkussa ja nyt menen syömään.
Okei! Mitä ajattelit syödä? Mäkin ajattelin laittaa kohta jotain ruokaa, viime aikoina oon tykännyt kokeilla uusia kasvisruokareseptejä. Syytän tästä kaveria joka teki yks päivä ihan taivaallista porkkanasosekeittoa, ei vaan oo suostunut paljastamaan reseptiään mulle, kun se on kuulemma suvun salaisuus 😂 Vähän pelottaa että mitä rituaaleja sen sosekeiton kanssa oikein sitten tehdään. Itse oon kokeillut vaikka mitä, mutta en vaan saa samanlaista makua aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota kutsutaan keskustelemiseksi.
Aijaa? Keskustelemista. Okei. No keskustellaan.
Kävin äsken suihkussa ja nyt menen syömään.
Okei! Mitä ajattelit syödä? Mäkin ajattelin laittaa kohta jotain ruokaa, viime aikoina oon tykännyt kokeilla uusia kasvisruokareseptejä. Syytän tästä kaveria joka teki yks päivä ihan taivaallista porkkanasosekeittoa, ei vaan oo suostunut paljastamaan reseptiään mulle, kun se on kuulemma suvun salaisuus 😂 Vähän pelottaa että mitä rituaaleja sen sosekeiton kanssa oikein sitten tehdään. Itse oon kokeillut vaikka mitä, mutta en vaan saa samanlaista makua aikaan!
Syötkö usein kasvisruokaa? Miten muuten suhtaudut kokkaamiseen? Pakollinen paha vai ihana juttu? Itse syön kasvisvoittoisesti, mutten ole tai aio olla kasvissyöjä. Suosin hyvää ja maukasta ruokaa. Aikoinaan en ollut yhtään kiinnostunut kokkaamisesta, koska kotona äiti hoiti ruokahuollon. Sittemmin olen tykästynyt kokkaamisesta ja katson mielelläni ruokaohjelmia.
Ai kamala, "menen syömään" kommentista voi syntyä keskustelu, jos molemmat osapuolet niin haluavat. Oliko keskustelu silti väärinavattu?
Siksi kun olen yrittänyt aiemmin aloittaa juttelua kaikilla mahdollisilla tavoilla ja vastauksena on aina 1-3 sanaa tyyliin "juu", "en vielä" ja "heh kiva". Vielä siis heitän joitain epätoivoisia täkyjä, jos nainen saisi sanaisen arkkunsa auki. Vähän sama toisaalta kuin onkisi madottomalla koukulla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun olen yrittänyt aiemmin aloittaa juttelua kaikilla mahdollisilla tavoilla ja vastauksena on aina 1-3 sanaa tyyliin "juu", "en vielä" ja "heh kiva". Vielä siis heitän joitain epätoivoisia täkyjä, jos nainen saisi sanaisen arkkunsa auki. Vähän sama toisaalta kuin onkisi madottomalla koukulla.
Olen järkeillyt, että kun vastaan tulee huonosti kirjoittelevia tinder-matcheja niin:
- heillä on joku kiinnostavampi keskustelukumppani
- he ovat ylipäänsä tympääntyneet tinderöintiin
- he eivät koe minua riittävän kiinnostana, mutteivat viitsi matchiä poistaakaan
saattaa jooku myös ghostaamisen välttämiseksi laittaa jonkin diipadapa-viestin, niin ovat viimeksi viestineet. Mikäli sitten poistan matchin tai lopetan viestimisen, niin he olivat moraalisesti oikeassa.
Naurattaa aina nämä miesten tylsyyden kritisoinnit tinderissä. Vanhastaan kritisoitiin miesten huonoja ja geneerisiä aloituksia, nyt näköjään keskustelua.
Kun miehenä menet sinne ja saat aloitteita naisilta niin kyllä ne ovat muotoa "Hei!", "Miten menee?" ja "Mitäs sulle kuuluu tänään?". Naisten keskustelu on myös muotoa "Kävin joogassa" ja "Kävin lenkillä koirien kanssa".
Kyllä se niin on, että yhtä tylsiä taviksia olemme kuulkaa kaikki. :D
T. Kokenut karju.
Erinäisiä artikkeleita tai nettikeskusteluita koskien Tinder-keskusteluja lukenut. Ainoa puhtaasti miehinen juttu on eitoivotut alapää-kuvat. Oli kritiikki muuten mitä tahansa, niin kummastakin sukupuolesta löytyy kritiikin kohteeseen syyllistyviä. Useimmat voisivatkin valituksensa "miksi miehet/naiset tekee näin" korjata muotoon "miksi joku tekee näin". Toki ei ole yhtä raflaa miettiä jonkun yksilön tekemisiä kuin syyttää suurempi joukko ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kai tuollaista kerrotaan ihan siksi, että siitä viriäisi jotain lisäkeskustelua. Toinen sanoo, että söin just lounaaksi makaronilaatikkoa ja toinen voi siihen kertoa vaikka kommelluksestaan makaronilaatikon teossa ja siitä tulee lisää keskustelua ruoanlaitosta jne jne. Tämä oli nyt tälläinen hyvin simppeli esimerkki, mutta sillä tavalla keskustelu voisi edetä.
Kysymys kuuluukin, miksi lisäkeskustelua yritetään viritellä tuollaisesta. Kyllä pää on aika tyhjä jos ei muuta tule mieleen. Siinä sitten listataan arkiaskareita yhdessä.
Tapailin joskus aivan mahdottoman tylsää miestä. Kerran hän lähetti tekstarin jossa ilmoitti sulattaneensa pakastimen. Ja allekirjoitus. Silloin päätin että seuraavia treffejä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina nämä miesten tylsyyden kritisoinnit tinderissä. Vanhastaan kritisoitiin miesten huonoja ja geneerisiä aloituksia, nyt näköjään keskustelua.
Kun miehenä menet sinne ja saat aloitteita naisilta niin kyllä ne ovat muotoa "Hei!", "Miten menee?" ja "Mitäs sulle kuuluu tänään?". Naisten keskustelu on myös muotoa "Kävin joogassa" ja "Kävin lenkillä koirien kanssa".
Kyllä se niin on, että yhtä tylsiä taviksia olemme kuulkaa kaikki. :D
T. Kokenut karju.
Ei, kyllä asia on niin että osa lähettää massaposteja ja profiilissa on vain hymiö. Osa taas ei tee niin. Eivät kaikki ole tylsiä. Osa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kai tuollaista kerrotaan ihan siksi, että siitä viriäisi jotain lisäkeskustelua. Toinen sanoo, että söin just lounaaksi makaronilaatikkoa ja toinen voi siihen kertoa vaikka kommelluksestaan makaronilaatikon teossa ja siitä tulee lisää keskustelua ruoanlaitosta jne jne. Tämä oli nyt tälläinen hyvin simppeli esimerkki, mutta sillä tavalla keskustelu voisi edetä.
Kysymys kuuluukin, miksi lisäkeskustelua yritetään viritellä tuollaisesta. Kyllä pää on aika tyhjä jos ei muuta tule mieleen. Siinä sitten listataan arkiaskareita yhdessä.
Tapailin joskus aivan mahdottoman tylsää miestä. Kerran hän lähetti tekstarin jossa ilmoitti sulattaneensa pakastimen. Ja allekirjoitus. Silloin päätin että seuraavia treffejä ei tule.
Eli käytännöllinen rehti mies. Voi miten hirveä kohtalo sinulla.
Ai miksikö? Siksi koska olen tyypillinen suomalainen mies, enkä mikään sosiaalinen seurapiirimies, enkä yritä olla mitään sellaista mitä en ole.