Paljonko perheellänne menee ruokaan rahaa kuussa?
Minkä kokoinen perhe, minkä ikäiset lapset ? Onko joku tietty kauppa josta ostatte?
Kommentit (28)
700 - 900 kuussa
Kaksi aikuista ja yksi aikuinen lapsi omassa taloudessaan, Keskitetään ostokset Lidliin.
Joskus jotain ihan pientä tarjousostosta Citymarketista, max 100 euroa yhteensä kuussa
Mies ja minä 100-300e/kk. Riippuu millä fiiliksellä milloinkin. Arkisin ostan ruuan valmiina ResQ sovelluksesta. Siitä syödään yleensä 2 pv ja maksaa 4e
1 aikuinen ja 180 e/kk. Lidl on kauppani, halpa kun on. Joskus käyn Minimanissa.
Yksi aikuinen ja kaksi teiniä vuoroviikoin. Lisäksi joskus viikonloppuisin toinen aikuinen. Mulla menee ruokaan ja päivittäistavaroihin (en ole eritellyt ruoan osuutta erikseen) n. 400-500 euroa kuussa. Sisältää resq-ostoksia jonkun verran ja satunnaisia take away-pizzoja/hampurilaisia.
Kaksi aikuista n.800€. Hertta, Hakaniemen halli, Lidl ja Tuomaan Torikala.
Noin 700 euroa, perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta.
Eniten rahaa menee välipaloihin.
Pääosin käytämme Prismaa tai Citymarkettia välillä täydennetään lähi Alepasta.
Riittävästi. 4 lasta ja 2 aikuista. Käymme vaihdellen eri kaupoissa emmekä laske euroja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä ResQ on?
Kirjoita se googlen hakukenttään ja paina enteriä. Löytyy tietoa.
Noin 800€- Perheeseen kuulun vain minä.
Noin 500 e/kk. 2 aikuista ja 7- ja 6-vuotiaat lapset. Käymme useimmiten Prismassa ja Lidlissä. Elämme mahdollisimman säästeliäästi ja pyrimme pitämään ruokakulut mahdollisimman pieninä
Vierailija kirjoitti:
Oho, oot varmaan hyvässä kunnossa ja terveellisyyden perikuva. Paskaruoka ei noin paljoa maksa.
400 - 450 € 4-5 henkilöä (yksi käy lounaalla)
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan voi mennä noin paljon? Kun olin sinkku, minulla meni ruokaan noin 100€/kk. Mitä ihmettä syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, oot varmaan hyvässä kunnossa ja terveellisyyden perikuva. Paskaruoka ei noin paljoa maksa.
Itse asiassa paskaruoka nimenomaan maksaa. Jos käy vaikka Mäkkärissä päivittäin, siihen saa uppoamaan jo 300€/kk. Sitten jos lisäksi ostaa Kotipizzan iltaruuaksi päivittäin, kuluu vähintään toinen 300€/kk. Lisäksi karkkia, kaljaa ja sipsiä niin on äkkiä 800€/kk käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan voi mennä noin paljon? Kun olin sinkku, minulla meni ruokaan noin 100€/kk. Mitä ihmettä syöt?
Kaikki eivät halua pitää itseään nälässä. Satasella kuussa ei saa kunnon ruokaa juurikaan. Toki minustakin 200€/viikko on paljon. Itsellä menee noin 50€/viikko.
t. sinkku
2 aikuista ja 3 lasta, 9-, 10- ja 16-vuotiaat, ruokaan menee kk 500-600 €, sieltä ostetaan mistä halvalla saadaan ja useimmiten Cittarista ja Lidlistä.
Mies ja minä. Noin 300€.