Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen on mielestänne iso vauva?

Vierailija
23.04.2021 |

Lapseni syntyi eilen, painoi 4100g ja päänympärys 37cm. Hoitajat hokee että onpa ponnekas ja iso vauva, itse ajattelin että hän on ihan normaalikokoinen :D mitä mieltä olette?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa moni raskausdiabetes jää diagnosoimatta, ja käytännössä yli 4,5-kiloiset ovat sokerivauvoja, elleivät ole sitten kovin yliaikaisia. 

Vauvan koko ei ole niinkään sidoksissa äidin kokoon, eräs sukulaiseni on hyvin hentoinen 147-senttinen nainen ja hän synnytti vieläpä alakautta neljäkiloisen vauvan. Toisaalta ystäväni, joka on 180-senttinen synnytty 2,5-kiloisen vauvan, joka oli aivan täysiaikainen.

Vierailija
22/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli 4100 g, 53 cm ja päänympärys 37 cm. Eivät taitaneet hoitajat isoksi sanoa, mutta valmiiksi ja jänteväksi. Sitä mieltä itsekin olin, sopusuhtainen, jäntevä ja valpas oli jo synnyttyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kg alkaa olla jo isohkoja. Omat on olleet 3,6kg ja huonekaverilla oli reilu 4kg vauva ja kokoeron huomasi. Ja minun lapset ei siis kaksosia, sattuivat vaan olemaan just saman kokoisia ja syntyi molemmat 39+0.

Vierailija
24/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kg ei enää edes synnytetä muuten kuin sektiolla, ellei synnytyssairaalassa ole sadisteja lääkäreitä, joten yli 4 kg ovat isoja. Puhutaan makrosimiasta kun vauva on yli 4,5 kg. 3,5 kg on keskiarvo.

Vierailija
25/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa moni raskausdiabetes jää diagnosoimatta, ja käytännössä yli 4,5-kiloiset ovat sokerivauvoja, elleivät ole sitten kovin yliaikaisia. 

Vauvan koko ei ole niinkään sidoksissa äidin kokoon, eräs sukulaiseni on hyvin hentoinen 147-senttinen nainen ja hän synnytti vieläpä alakautta neljäkiloisen vauvan. Toisaalta ystäväni, joka on 180-senttinen synnytty 2,5-kiloisen vauvan, joka oli aivan täysiaikainen.

Nykyään sokerirasitustestien rajat on niin tiukat, että vääriä rd-diagnooseja tulee paljon enemmän kuin huomaamatta jääviä.

Vierailija
26/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen jolla on seksy sänki, geelitukka, kämmen takataskussa, Ipad toisessa kädessä, passi merenpohjassa, Raybanit ripustettu paidan kaulukseen ja lattatennarit jalkoissa

Vierailija
27/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkaansa. Moni raskaudiabetes jää nimenomaan huomaamatta, kun neuvolassa seurataan vain harvakseltaan niitä paastoarvoja. Terveellä ihmisellä korkeita sokeriarvoja ei tule, eli väärin diagnosointia ei tapahdu. Jos ja kun poikkeava paastoarvo saadaan, äiti ohjataan sokerirasitustestiin, jossa yksikin poikkeava arvo merkitsee sokeridiabetesta. Tarkempi arvio saadaa vuorokausiseurannalla, eli äiti seuraa sokereitaan vuorokauden ympäri ja mittaa sokerin tunnin kuluttua ateriasta. Tässä ei ole väärän diagnosoinnin mahdollisuutta, korkea sokeriarvo on aina merkki diabeteksesta.

Vierailija
28/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvat oli 4000kg ,4470kg..ekan vauvan sain huonekaveri sai 5700kg.Mun 4kg oli rimpula rinnal.Pitkii tyttöjä..leikattiin.Kauniita tyttöjä tuli. Hoikkia.Urheilullisiakin.

Vierailija
29/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. Moni raskaudiabetes jää nimenomaan huomaamatta, kun neuvolassa seurataan vain harvakseltaan niitä paastoarvoja. Terveellä ihmisellä korkeita sokeriarvoja ei tule, eli väärin diagnosointia ei tapahdu. Jos ja kun poikkeava paastoarvo saadaan, äiti ohjataan sokerirasitustestiin, jossa yksikin poikkeava arvo merkitsee sokeridiabetesta. Tarkempi arvio saadaa vuorokausiseurannalla, eli äiti seuraa sokereitaan vuorokauden ympäri ja mittaa sokerin tunnin kuluttua ateriasta. Tässä ei ole väärän diagnosoinnin mahdollisuutta, korkea sokeriarvo on aina merkki diabeteksesta.

Ei vaan tämä ei pidä paikkaansa. Itselleni tuli raskausdiabetesdiagnoosi, koska 1. litkun juomisen jälkeen arvo oli 0.2 yli rajan. Diagnoosi pysyi, vaikka kotimittaukset pysyi rajojen sisällä. Toki diagnoosista ei mitään haittaakaan ollut, mutta turha ja väärä se oli. Tiedän monia muita, joilla on käynyt samalla tavalla.

Vierailija
30/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnekas ja iso vauva on kauniisti sanottu. Synnyttäneenä ja imettäjänä hormonit on niin sekaisin, että voi ottaa ihan mitä tahansa herneeksi nenään. Ei kannata.

Vierailija
31/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesitkö, tuliko sektiolla?

Vierailija
32/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öbaut Donald Trumpin kokoinen.

Vierailija
33/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on yksi joka painoi syntyessään yli 5 kg.Iso ja vahva mies siitä kasvoi.

Vierailija
34/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset olivat syntyessään viisikiloisia ja 55 cm pitkiä. Isoja tiedettiin odottaa, kun sekä mies että minä oltiin aikoinaan nelikiloisia syntyessämme. Anoppi on nipinnapin 150 cm pitkä ja hento, joten ei uskoisi, miten isoja lapsia hän on synnyttänyt.

Vierailija
35/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani syntyi 4,7 kiloisena ja jos joku olisi vauvaa pieneksi sanonut, olisin kehottanut ostamaan silmälasit. :D Alakautta syntyi ja hämmästelen aina näiden 3,5 kg tai pienempien vauvojen pienuutta.

Vierailija
36/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ovat olleet 3,2kg ja 4,4kg ja kyllähän tuo jälkimmäinen oli aika jytky ekaan verrattuna.

Vierailija
37/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli 54cm ja 4350g 37cm päänympörys ja oli tosi iso vauva mielestäni. Esikoinen oli perusvauva 51cm ja 3600g.

Vierailija
38/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui v. 1981, harmi kun ei ollut kännyköitä, joilla olisi voinut kuvan napata.

Harmi, ettei minkäänlaisia kameroita ollut olemassa vuonna 1981. 

Vierailija
39/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5 kg ei enää edes synnytetä muuten kuin sektiolla, ellei synnytyssairaalassa ole sadisteja lääkäreitä, joten yli 4 kg ovat isoja. Puhutaan makrosimiasta kun vauva on yli 4,5 kg. 3,5 kg on keskiarvo.

Itse en saanut sektiota, vaikka esitin huoleni isosta vauvasta ja että suvussa kaikki vauvat on 4-5 kg. Joten synnärillä valehtelivat minulle vauvan olevan 3,5 kg ja siten jouduin synnyttämään alakautta. No lähempänä 5 kg tuo oli...

Vierailija
40/56 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hirveästi kuunnella ihmisten kommentteja aiheesta. Vastasyntyneen äitinä on muutenkin niin herkillä valvomisen ja muun kanssa, että antaa vaan kaiken maailman päivittelyn mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.

Oma vauvani oli 3,6 kg ja sitäkin yksi muori keksi kauhistella. Ohhoh sentään, kylläpä se onkin! Ajatella miten iso! Kyllä oli minun lapset siroja syntyessään!!! Ei sillä tarvitse olla mitään yhteyttä todellisuuteen, kunhan lämpimikseen kauhistelevat kun kerrankin on jotain mitä saa mielestään oikein luvan kanssa rääpiä.

Olen miettinyt että olisiko aika luopua koko tavasta ilmoittaa ne vauvan mitat koko maailmalle heti syntymän jälkeen. Omallakin kohdalla tuli onnittelujen joukossa heti kieli pitkällä viestejä "mitat?!" Mitä ne tuttavat siitä saavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä