Kissakuume, kertokaa kissan omistamisen huonoja puolia
Yritän puhua itse tästä pois kun nykyiseen vuokra-asuntoon ei voi tuoda lemmikkejä eikä sopivaa toista vuokra-asuntoa löydy helpolla. Koittakaa sammuttaa tää mun kissakuume! Taidan vaan olla niin yksinäinen, että haaveilen karvakaverista.
Kommentit (91)
Oisko muuta lemmikkiä joka ei tuhoasi kotia? Ei siis mitään kaloja eikä koiraa
Vierailija kirjoitti:
Akaattikotilo, joku lisko tai käärme tai hämähäkki.
Vierailija kirjoitti:
Tamagotchi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akaattikotilo, joku lisko tai käärme tai hämähäkki.
Hyi hitto D:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani en voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa lemmikin, joka näykkii, raapii, möykkää öisin, pomppii pitkin tasoja ja tuhoaa seinät ja huonekalut? 😳
Koska ne on ihania ja söpöjä ja kehrää ja tsirkuttaa ja tassuilla läpsintä on niiiiiiin söpöä😍 miau. Kiehtovia eläimiä.
Missä kunnossa teidän kodit sit on? Riekaleilla ja pari huonekalua sohva ja sänky?
Karvoja lähtee paljon ja kissanhiekkaa on kaikkialla. Raapivat sohvia. Silti hassuja ja söpöjä otuksia.
Kissa sitoo aika paljon. Et pääse kunnolla lähtemään minnekään. Harvaa kissaa pystyy ottamaan reissuun mukaan.
Jos ulkoilutat kissaa, sen turkkiin tarttuu kesällä kaikki mahdolliset punkit, ja sitten ne kulkeutuvat sisälle asuntoosi kissan mukana :( Niitä on vaikea etsiä turkin lomasta, etenkin jos on yhtään pitkäkarvaisempi kissa
Hirveitä olentoja, suoraan saatanasta.
Hanki mielummin vaikka denguekuume kuin kissakuume, helpommalla pääset.
Vierailija kirjoitti:
Kissa herättelee aikaisin aamulla. Ollessaan ruokaa vailla.
Mulla on hoidossa kissa, joka ei herätä, vaan odottaa kohteliaasti kunnes herään ja tulee vasta sitten kurnuttamaan viereen. Kuulemma määrätietoisella ignooraamisella onnistuu kasvattamaan näin.
Kaverin kissat herättävät joka aamu 5.30 koska haluavat ruokaa. Jos ihmiset ei tottele, aletaan kynsiä ja purra. Kaikkea on kokeiltu, iltaruokaa keskiyöllä, täyttä regoimattomuutta jne. Ei auta. 5.30 alkaa ralli ja taistelu 😁.
Luin koko tämän ketjun, ja olen entistäkin vakuuttuneempi, etten ota kissaa omaan kotiini ikinä. Mutta, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi kissoista lainkaan. Ensisijainen syy on ollut oman perheeni itse mukaan lukien allergiaoireilut, jotka minulle itselleni ilmaantuivat vasta aikuisena.
Onneksi olen lapsuuteni kodissani saanut viettää lapsuuteni vuosien ajan kissojen kanssa kuin myös koirankin. Mutta hoitovastuu oli tietenkin vanhemmillani, eikä meillä perheen lapsilla. Koirasta tuntui aiheutuvan enemmän kuluja kuin silloisista kissoista, joita maaseutukylässä ei pidetty pelkästään sisäkissoina. Omat vaihtuvat kissamme olivat kaikki myös vapaasti ulkona liikkuvia kissoja, mutta yöksi tulivat aina kotiin. Päivisin myös viihtyivät kiikkustuolilla torkkuen. Pentuvaiheissa tietenkin olivat leikkisempiä kuin aikuisina. Ruoka kelpasi silakoista jauhelihaan. Herkkua näytti olevan etenkin tuoreet kalat ja naudanmaksafile, munuaiset jne. höystettynä maidolla ja kermalla sekä vedellä tietenkin. Edellisen ruokavalion takia pitikin sitten tiuhaan madottaa kissaa siinä missä koiraakin, koiramme kun tykkäsi myös syödä tiettyä raakaa kalaa. Siihen aikaan oli myös tarjolla koiralle sellaista kaupasta ostettavaa teollisesti valmistettua koiran makkaramurkinaa ja kuivanäksyjä. Kissalle kelpasi myös tuo koiran murkinamakkara. Kissahan piti madottaa jo senkin takia, koska ulkoretkillään hiiriä pyydysti.
Lähikaupungissa oli koulukaverilla eräällä jos toisella niitä kerrostaloasunnon sisäkissoja, ja pakko mainita, että silloisen ikäisenä noin 11 vuotiaana tein päätelmäni, että oma maaseutukyläkissamme elivät onnellisempaa ja vapaampaa elämää kuin toverikaupunkikissat, jotka olivat ylilihavia, vähäisestä liikunnasta johtuen eläen täysin sisäkissoina pääsemättä ulkoilemaan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa teidän kodit sit on? Riekaleilla ja pari huonekalua sohva ja sänky?
😅 Ei kai nyt sentään. Tässä oli tarkoituksena pelotella/etsiä ne huonoimmat puolet.
Itsellä ei nyt kissoja, mutta nuorena oli useampia ja pahin vahinko oli, kun yksi pentu rikkoi vanhempien vesisängyn.
Ei ne yleensä kovin paljon paikkoja tuhoa. Ehkä saattanut joskus vähän teroitella kynsiä sohvaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Ns. Häkkieläimet: marsut, hamsterit, hiiret, rotat, degut, gerbiilit, chinchillat. Eksoottisempana siili.
Huom. Kaikki eläimet tarvitsevat jaloittelua ja virikkeitä, ja myös häkin pitää olla suuri. Esimerkiksi kahden marsun häkinkin pitää olla mieluiten 2x1m. Mitään eläintä ei voi laittaa kenkälaatikkoon ja ajatella että siellä se pärjää. Mutta koska näiden jaloittelu tapahtuu valvotusti, ei tuhoja pääse tapahtumaan. Vaivaa on kuitenkin jokaisesta elävästä olennosta.
Ei vitsi, muistaisko kukaan mikä oli se huippu ketju, missä "kissat" keskustelivat täällä ja kertoivat mm. päivästään mikä oli parasta ja mikä ketutti, ja arvostelivat omistajiaan yms? Olin ihan hulvaton ja tuli nyt tästä mieleen, mutten enää löydä! Tai en tiedä millä sanalla hakisin. :D Kertokaa jos jollain tallessa!
Mutta minullakin ollut kova kissakuume viime aikoina. Meillä oli kissoja kun olin nuori, ja jos nyt jotain huonoa pitää sanoa, niin rasittavintahan oli tuo yöllä herättely, (mm. varpaita pureskelemalla) sekä kakkoja ja oksennuksia siellä missä ei pitäisi. :D Mutta kovin hauskoja ja viehättäviä otuksia ne vaan silti ovat. Voi kun saisikin oman kissanvauvan taas, voi äää. :D
Vierailija kirjoitti:
Sohvan ja sängyn yhdessä kulmassa on muutama repsottava lanka, harvoin kyllä kissa enää niitäkään raapii kun on ohjattu raapimaan sallittuja paikkoja.
Meillä oli pöyröö kissa Pentti joka kiipesi kirjahyllyn päälle ja katonrajassa seinän tapettia alkoi repimään. Sain sitten leikellä paikka tapettia ja liimailla sen repimisen jälkeen, oli kyllä outo kissa.
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekkalaatikko pitää siivota joka päivä. Ja sitä hiekkaa leviää ympäri kämppää, samoin karvaa, ja saa olla koko ajan imuroimassa. Myös vaatteet ovat karvoja täynnä. (Minulla oli aikoinaan kolme kissaa. Silti en päivääkään vaihtaisi pois ❤️).
Juu, tuo karvaongelma on kyllä suurin :( Niitä on joka puolella, suussa, silmissä, vaatteissa... se on todella rasittavaa, mutta kyllä nuo kissat niin ihania ovat olleet :)
Kissa herättelee aikaisin aamulla. Ollessaan ruokaa vailla.