Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissakuume, kertokaa kissan omistamisen huonoja puolia

Vierailija
22.04.2021 |

Yritän puhua itse tästä pois kun nykyiseen vuokra-asuntoon ei voi tuoda lemmikkejä eikä sopivaa toista vuokra-asuntoa löydy helpolla. Koittakaa sammuttaa tää mun kissakuume! Taidan vaan olla niin yksinäinen, että haaveilen karvakaverista.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön pimeydessä kuuluu epämääräisiä ääniä, kun kisu tipauttelee mahdolliset esineet pitkin lattioita.

Nälkä iskee viimeistään aamukuudelta ja silloin huudetaan ja kovaa.

Jotkut kisut vetelevät kakkapyllyä pitkin mattoja.

Oksentaminen tapahtuu maton päällä. Aina. Tai sängyssä. Toisaalta oksentamista edeltää aina kovaääninen yökkäily, joten kissan ehtii napata pois sängyltä ennen katastrofia. Yökkäilyä tulee noin kolme tai neljä kertaa ennen kuin lentää.

Jotkut kisut suuttuvat kaikesta. Ei saa koskea sieltä, ei saa koskea täältä (aggressiivisuus voi olla myös kipua.) Turhauttavaa, kun haluaisi paijata pörröisiä tassuja, mutta turpiin tulee välittömästi. Pussailukin on riskialtista. Minä opin oman kissani kanssa tekniikan, jonka avulla sain pussailla sitä eikä se kerennyt kostamaan XDDDDD.

Vierailija
42/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat. J O K A P A I K A S S A ja paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärikulut! Tietysti kaikki yllättävät tilanteet sattuvat illalla tai pyhänä, jolloin menee korkeammat päivystysmaksut.

FORL, joka voi olla myös nuorella kissalla ja suurin osa vakuutuksista ei korvaa sen hoitokuluja. Kissaltani poistettiin juuri kaksi hammasta ja lasku oli 450e, jota voisi jopa pitää edullisena! Minun pitää varata vuosittain suunnilleen tuon verran rahaa hammasoperaatioon, kunnes loputkin hampaat on poistettu.

Toisella kissallani on puolestaan sairaus, jonka lääkekulut olivat alkuun lähes 50e/kk, mutta onneksi saimme reseptin suurempaan vahvuuteen ja pakkauskokoon, jolloin hinta per kk puolittui.

Jos olet huonouninen niin kissa tuskin parantaa unenlaatuasi 😅 Omani herättää 2-3 kertaa yössä näin keväisin, talvella onneksi vain 1-2 kertaa.

🥶

Miksi herättää keskellä yötä ja vieläpä useasti?

Haha. Mä olen yrittänyt kysyä, mutta vastausta ei saa :D. Meillä herätys 04.30. Joka yö.

-eri

Vierailija
44/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pissaili meidän sänkyyn. Se haju!

Vierailija
45/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa oli joka asian suhteen täydellinen. Rohkea, mutta kiltti. Äänekäs, mutta vain päivällä. Nukkui kaikki yöt vieressäni. Ei raapinut huonekaluja. Tykkäsi vieraista. Kelpuutti koirat vieraiksi....

Tämä menee nyt asian vierestä, mutta kissa voi olla täydellinen.

Vierailija
46/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia jätin itse hankkimatta kissan. En halua eritteitä huonekaluihin tai matoille

Vierailija
47/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yömoukuilu

Vierailija
48/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että kissa on rinnallasi aika suuren osan elämääsi. Oma sisäkissani eli 20 vuotiaaksi. Eläinlääkärissä kävi koko aikana 3 kertaa (sterilisointi ja kaksi ihottumaa), joten rahaa ei tuohon mennyt. Päivääkään en vaihtaisi pois❤️

Vierailija
49/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kissa 15 vuotta ja mitä nyt tulee mieleen, niin:

-karvaa kaikkialla ja ne oikeasti tarttuvat tekstiileihin, osa leijailee ilmassa ikuisuuden

-itsenäinen yksilö pskat nakkaa siitä, että haluaisit olla sen kaveri. :D Paitsi silloin, kun olisi kiire johonkin. Juuri silloin se tahtoo nukkua sylissäsi

-allergiset tutut kärsivät seurassasi eivätkä ehkä voi tulla luoksesi

-kissaa voi kouluttaa, mutta se ei välttämättä ole niin vastaanottavainen. Olen yrittänyt 15 vuotta kouluttaa kissani olemaan hiljaisempi, turhaan. Kun se tahtoo jotain, niin se sitten myös ilmoitetaan isolla äänellä

-sairastuvat helposti vääränlaisesta ruuasta

-kipeä tai stressaantunut katti pissii ja kakkii helposti vääriin paikkoihin

-kissanpska haisee pahalta

-joudut ehkä luopumaan koriste-esineistä, ne pudotetaan tasoilta ja hyllyiltä

Muutenhan kissa onkin ihan mainio otus. :)

Vierailija
50/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Riisuttu asunto. Mitään irtonaista ei voi pitää missään, ellet halua että kissa puree ne rikki, tai tiputtaa alas ja ne menee rikki tai hirveä kolina yöllä kun se leikkii niillä tavaroilla. Tai pahimmassa tapauksessa se syö esim. muovia ja sitten on edessä erittäin kallis eläinlääkärikeikka. Esim. joulu kokonaan ilman koristeita ja eläviä kynttilöitä. Led-tuikuilla meidän kissa leikki ja vei kaikki sohvan alle. 

-Pissa ja kakkaongelmat

-Mouruaa parvekkeella niin, että hävettää naapureiden takia (on leikattu!)

-Ei suostu syömään terveellistä ruokaa ja koko ajan pelottaa, että sairastuuko se nyt kun syötän ns. huonoa ruokaa

-Tunkee itsensä jääkaappiin aina kun se avataan

-Karvoja joka paikassa. Jostain fb kissaryhmästä luin hauskan jutun: "Kissataloudessa ainoa karvaton paikka on ehjän kananmunan sisus". 

-Ei voi matkustella ellei ole luottohoitajaa 

Ap pyysi vain huonoja puolia, siksipä en kerrokaan kuinka ihana meidän kissa silti on :).

Vierailija
51/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takia jätin itse hankkimatta kissan. En halua eritteitä huonekaluihin tai matoille

Jos kissa pissii väärään paikkaan, niin sen laatikossa tai terveydessä on jotain vialla.

Vierailija
52/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai käytitte lääkärissä ja suljitte pois virtsatulehdukset sun muut?

Meillä alkoi kissa pissaamaan sänkyyn ja vietiin lääkäriin ja oli tulehdus. Se kun saatiin hoidetuksi loppui sänkypissailu.

Vierailija
53/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yön pimeydessä kuuluu epämääräisiä ääniä, kun kisu tipauttelee mahdolliset esineet pitkin lattioita.

Nälkä iskee viimeistään aamukuudelta ja silloin huudetaan ja kovaa.

Jotkut kisut vetelevät kakkapyllyä pitkin mattoja.

Oksentaminen tapahtuu maton päällä. Aina. Tai sängyssä. Toisaalta oksentamista edeltää aina kovaääninen yökkäily, joten kissan ehtii napata pois sängyltä ennen katastrofia. Yökkäilyä tulee noin kolme tai neljä kertaa ennen kuin lentää.

Jotkut kisut suuttuvat kaikesta. Ei saa koskea sieltä, ei saa koskea täältä (aggressiivisuus voi olla myös kipua.) Turhauttavaa, kun haluaisi paijata pörröisiä tassuja, mutta turpiin tulee välittömästi. Pussailukin on riskialtista. Minä opin oman kissani kanssa tekniikan, jonka avulla sain pussailla sitä eikä se kerennyt kostamaan XDDDDD.

Ja jostain syystä aina uusi matto. Aina. Ei koskaan se vanha matto joka olisi juuri lähdössä roskiin muutenkin. 

Vierailija
54/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oksentaa karvapalloja, yleensä matolle tai sohvalle. Kerran oksensi hyllyltä alla olleen läppärin päälle.

Meillä on oksentanut 2x kirjaston kirjojen päälle :(. 

Vierailija
55/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raapivat sohvaa, oksentavat matoille. Ei muuta huonoa. Käveleviä taideteoksia.

Jos on elämänmuutoksia tiedossa ei kannata ottaa, heti pois heitettäväksi.  Kissa kaipaa elämänpiiriään ja kärsii muutoksista.  Hyvä kohtelu on aivan ehdoton, jos ei siihen pysty, on tiedossa erilaisia käytös- ja terveysongelmia.  Kissa ei ole se helppo ja miten vain kohdeltava lemmikki oikein ymmärrettynä.  Turhaan ei ennen vitsailtu miten kuiva vanhapiika ja kissa sopivat yhteen.  Ja tekstiilit on hyvä olla helposti pestäviä, ja ovet auki pidettäviä, paitsi ulko-ovi.

Vierailija
56/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoja kaikkialla. Satunnaiset oksennusten siivoukset. Päivittäinen hiekkalootan siivous ja ne hiekat leviää ympäri kämppää, ihan sama mitä kuiviketta käyttää. Öinen maukuminen. Väärien paikkojen raapiminen. Hirvittävät eläinlääkärikulut kun sairastuu. Ruokaan ja hiekkoihin uppoaa myös rahaa, jollei käytä halvinta markettikamaa, mikä ei kannata.

Kissat on söpöjä, mutta en aio hankkia enää tämän jälkeen uutta.

Vierailija
57/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten huolettaa juurikin se, jos tuhoaisi (raapisi, pissisi, oksentaisi) huonekalut, vaikka minulla onkin todella paljon aikaa kissalle ja olen kotona lähes 24/7 ja voisin leikkiä kissan kanssa ja ulkoiluttaa valjaissa. Teen työtkin kotoa käsin ja vain yksi toimistopäivä viikossa.

Ap

Jos on kovin hieno asunto, ja se on tärkeää, ei sinne mikään sovi.  Akvaario ehkä. Ei eläinkään tykkää jatkuvista ei ei ei saa käskytyksestä omassa kodissaan.  Pennun voisi yrittää opettaa oksentamaan karvapallonsa lehden päälle,  vanhemmille se ei onnistu. 

Vierailija
58/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kissaa, jos olet vähissä varoissa. Kissa elää hyvässä lykyssä 20-vuotiaaksi ja pelkästään sen ruokaan, hiekkaan ja eläinlääkärikuluihin (rokotukset, hammashoito) uppoaa helposti tonneja per vuosi.

Meillä on ollut 20 vuotta kissoja ja vaikka ne ovat kovin rakkaita ja niistä huolehditaan hyvin, ajattelen välillä, että olisipa kiva ostaa huonekaluja, tekstiilejä ja viherkasveja ilman, että kaikessa pitää ajatella kissoja. Ne repivät, karvaavat ja järsivät.

Vierailija
59/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa lemmikin, joka näykkii, raapii, möykkää öisin, pomppii pitkin tasoja ja tuhoaa seinät ja huonekalut? 😳

Vierailija
60/91 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkaveri jolla on kissa haisee kissanpissalle

Vessaa ei ole hoidettu tarpeeksi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan