Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kokeillut melatoniinia eka kertaa ja yllätyin kuinka tehokasta se on

Vierailija
22.04.2021 |

Alkaa unettaa jo tunnin kuluttua mealtoniinin ottamisesta. Mitä kokemuksia muilla melatoniinista on?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on se, että se ei ole mikään unilääke. Kun alkaa raukaista, pitää tehdä omat unirutiinit ja mennä peiton alle. Melatoniinilla ei saa tajua kankaalle, vaan se tuo väsymyksen tunteen. Itse pitää silti tehdä oma osuutensa (ei älylaitteita, ei alkoholia, nukkumishygienia..).

Itse menen sänkyyn, otan melatoniinin ja selaan vauvapalstaa siihen asti kunnes melkein nukahdan puhelin käteen. :D Ilman melatoniinia selaisin palstaa aamuyöhön asti.

Vierailija
22/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon lämpötila laski tosi alas melatoniinia ottaessa, jotain 35 astetta ja plus. Kauhea palelu herätessä. Uni oli syvää, kuin olisi pudonnut pohjattomaan kaivoon.

Paljon värikkäitä ja yksityiskohtaisia unia. Ei painajaisia, vaan päinvastoin sillai humoristisia, jopa liikuttavia. Edesmenneitä sukulaisia, vanhoja työ- ja opiskelututtuja vuosikymmenien takaa, outoja, eksoottisia paikkoja, kuin vanhanajan romaaneista.

Kaikki melatoniinivalmisteet eivät anna samanlaista unta. En tiedä miksi. Kyseessä ei ole annostus. Yksi apteekin valmiste oli ihan tehoton. Ei tullut edes väsymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eivät sovi marketeissa myytävät merkit. Ostan apteekista aina samaa valmistetta, ja se auttaa. Toki jos on kova stressi, niin niin sitten apu jää vähäiseksi. Eikä melatoniini tietysti auta mihinkään hc-unettomuuteen, mutta pienempiin nukahtamisongelmiin kyllä.

Vierailija
24/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli uni alle puolen tunnin, jos menin heti tabletin otettuani vuoteeseen. Tuli kyllä myös melkoisia painajaisia.

Lopetin kuitenkin käytön, kun pidemmälläkin käytöllä seuraavana päivänä oli epämiellyttävä pöhnä ja väsymys. Sanovat, ettei melatoniini sellaista aiheuta, mutta minulle kyllä aiheutti. Mieluummin olin töissä vähillä unilla kuin pöhnäisenä.

Vierailija
25/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein toimi minulle vaikka olen monesti kokeillut. Vähän sama kun lähtisi ritsojen kanssa hirvimetälle. Jos hyvä säkä käy niin voi osua mutta ei sillä kaatoa tehdä.

Vierailija
26/26 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin äsken yhden. Toivottavasti alkaa kohta väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän