Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö olemaan työssä, missä ei koko työvuoron aikana pääse vessaan?

Vierailija
22.04.2021 |

🏗

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosturikuskitkin kusee pulloon

Tänään lehdessä just haastateltiin nosturikuskia joka kuulemma pystyy olemaan seitsemän tunnin vuoron hyvin käymättä vessassa. Ei kyllä kusipullosta puhunut mitään.

Ei kai semmoisia ällötyksiä ääneen sanota. :)

Onko niillä eväätkin siellä? Kuinkahan tervettä tuollainen kopperossa istuminen on? noin niinkuin liikunnallisesti ja tulppa viisaasti. Työpäivän loputtua lähtee sitten niillä kankeilla jaloilla laskeutumaan alas..

Olis kauheesti kysymyksiä, missä on kaikki nosturikuskit kun kysytyttää.

Se nosturikoppi oli kyllä aika iso ja siellä oli jopa minikeittiökin, mutta vessaa ei ollut. Eli kyllä siellä näköjään jalotella voi, mutta en kyllä keittiölläkään mitään tekis jos ei vessaan pääsis.

Vierailija
22/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Olihan se vessa olemassa, tai ainakin liikehuoneiston ulkopuolella, mutta käytännössä en käynyt kuin kerran pari äärimmäisessä hädässä.

En oikein voinut syödäkään, aina piti olla valmiina palvelemaan asiakkaita, ovia en saanut lukita jotta olisin tauon saanut pitää rauhassa.

Sama juttu. Meillä tosin oli vessa omissa taukotiloissa, mutta taukotiloissa ei saanut käydä kun oli yksin työvuorossa koska myymälää ei saanut jättää tyhjäksi. Tiskin takana ei myöskään saanut syödä. Kiva oli sitten olla koko aukioloaika syömättä, juomatta ja vessassa käymättä eli tehdä 9 tunnin vuoroja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työvuoron kesto on 3-4 tuntia maksimissaan, niin joo. Muuten en. Kusematta ehkä just ja just pystyy olemaan 8 tuntia, jos ei juo mitään, mutta jos on menkat niin ne tulee kyllä pahimpana päivänä läpi kahdessa tunnissa...

Vierailija
24/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa töissä ei voi käydä työpäivän aikana vessassa? (Huom. en kysy tätä kettuillakseni vaan ihan uteliaisuuttani.)

Olin kerran töissä puhelinhaastattelijana. Kyseisessä firmassa pomo kyttäsi työntekijöiden vessakäyntejä. Monta kertaa hän oli vessasta tullessani aulassa vastassa ja antamassa noottia. En edes viipynyt mitenkään kauaa, ja kävin ehkä 2 kertaa työvuoron aikana.

Pomo sanoi, että vessassa pitäisi käydä taukojen aikana, mutta puljussa oli ehkä 2 vessaa noin 30 ihmistä kohden, ja kaikki pitivät puolen tunnin mittaisen taukonsa samaan aikaan (koska näin oli määrätty) joten oli erittäin tavallista, että vessassa ei ehtinyt käymään jos syödäkin halusi.

Edes naiset eivät olisi saaneet käydä vessassa useammin jos oli kuukautiset (uskokaa tai älkää, mutta väänsin tästä miespuolisen pomon kanssa). Harmi, että olin silloin nuorempana niin säikky. Työsuojelu ja media olisivat varmaan olleet puljun toiminnasta kiinnostuneita.

Vierailija
25/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin wc:n, jos on tarve. Jos tulee seuraamuksia niin on työsuojelun asia.

Vierailija
26/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja olenkin. En juo kuin ehkä ruokalusikallisen päivässä jos sitäkään ja syön vasta kun pääsen kotiin. 

Vierailija
27/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa töissä ei voi käydä työpäivän aikana vessassa? (Huom. en kysy tätä kettuillakseni vaan ihan uteliaisuuttani.)

Olin kerran töissä puhelinhaastattelijana. Kyseisessä firmassa pomo kyttäsi työntekijöiden vessakäyntejä. Monta kertaa hän oli vessasta tullessani aulassa vastassa ja antamassa noottia. En edes viipynyt mitenkään kauaa, ja kävin ehkä 2 kertaa työvuoron aikana.

Pomo sanoi, että vessassa pitäisi käydä taukojen aikana, mutta puljussa oli ehkä 2 vessaa noin 30 ihmistä kohden, ja kaikki pitivät puolen tunnin mittaisen taukonsa samaan aikaan (koska näin oli määrätty) joten oli erittäin tavallista, että vessassa ei ehtinyt käymään jos syödäkin halusi.

Edes naiset eivät olisi saaneet käydä vessassa useammin jos oli kuukautiset (uskokaa tai älkää, mutta väänsin tästä miespuolisen pomon kanssa). Harmi, että olin silloin nuorempana niin säikky. Työsuojelu ja media olisivat varmaan olleet puljun toiminnasta kiinnostuneita.

Esim. rekkakuski. Huoltoasemat on ainoat paikat missä voisi käydä, mutta nykyään enää todella harvat on 24h auki, eli yöllä et pääse mihinkään vessaan. Melkein kaikki asiakkaat on koronan takia kieltäneet kuskeilta vessan käytön sielläkin päässä, joten monesti ns. kusessa ollaan.

Vierailija
28/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa voisi kyllä tökätä, vaikka muuten onnistuisi jollain ihme tahdonvoimalla. Tai kai sitä voisi jotain superimukykyistä tena-vaipaa käyttää kuukautissuojana...Mutta juu, en suostuisi tuollaiseen, koska koskaan ei voi tietää, milloin esim. vatsa menee sekaisin.

Vierailija
29/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. rekkakuski. Huoltoasemat on ainoat paikat missä voisi käydä, mutta nykyään enää todella harvat on 24h auki, eli yöllä et pääse mihinkään vessaan. Melkein kaikki asiakkaat on koronan takia kieltäneet kuskeilta vessan käytön sielläkin päässä, joten monesti ns. kusessa ollaan.

Rekkakuski voi kuitenkin aina todellisessa hätätapauksessa pysäyttää sen rekan ja käydä puskassa. Jos olet sidottu esim. asikaspalvelutiskille, puskapissakaan ei onnistu.

Vierailija
30/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekkakuski voi kuitenkin aina todellisessa hätätapauksessa pysäyttää sen rekan ja käydä puskassa. Jos olet sidottu esim. asikaspalvelutiskille, puskapissakaan ei onnistu.

Tottakai voi, mutta ei se hirveän mukavaa ole varsinkin kun on menkat.

Vierailija
31/57 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en kestäisi henkisesti enkä eettisesti tuollaista orjuutusta. En alun perinkään menisi sellaiseen työhön ja jos moinen paljastuisi niin veisin asian eteenpäin. Ja kävisin vessassa joka tapauksessa silloin kun tarve on.

Vierailija
32/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin 8h ajan, tuskin sen pitempään. Tuo 8h menee arjessa muutenkin minulla tosi helposti, eikä edes tule hätää ellen juo kahvia tai muuten paljon juotavaa. Ei vain tule tarvetta mennä useammin vaikka vessa olisi saatavilla, kuten nykyisessä työssäni vessaan voisi mennä parin tunnin välein, mutta usein ei tarvitse käydä kertaakaan 8h työpäivän aikana.

Vierailija
33/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala itselläkin ja välillä olem ihan nestehukassa kun tiedän etten ehi vessaan ja juoda ei uskalla paljoa. Kesähelteellä varsinkin tosi kiva🤯

Vierailija
34/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoro kestää pari tuntia niin ok, mulla ei ole pidätysongelmia tai suolistosairautta, minkä takia tulisi yhtäkkiä pakottava tarve juosta vessaan. Jos tarkoitetaan koko päivää tai puolta päivää niin ei. Juon vettä tasaisesti pitkin päivää ja kusella täytyy käydä aina välillä. Ei kovin terveellistä antaa rakon täyttyä äärimmilleen eikä myöskään se ettei nesteytä itseään kunnolla.

Vierailija
35/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu, jos on 8h työpäivä.[/quote

Kyllä onnistuu, ihan arkipäivää.

T. Ärräläinen

Vierailija
36/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea IBS, joten en.

Vierailija
37/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu. Tänäänkin olen käynyt pissalla viimeksi noin klo 7 ja kohta menen taas, vaikka ei ole edes hätä. Voisin kyllä käydä vessassa vaikka viiden minuutin välein, mutta ei ole tarvetta. Olen ollut aina tällainen ja näin on oikein hyvä.

Vierailija
38/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin kyllä, joskus saattaa olla päiviä etten käy työpäivän aikana kertaakaan vessassa, vaikka juon kahvia, vettä ja syön normaalin lounaan. Mutta jos ei olisi mahdollisuutta, en kyllä sellaiseen työhön ryhtyisi, ihme kiusaamista.

Vierailija
39/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koronahoitajat ole koko työvuoron käymättä vessassa. Veikkaan että löytyy aikuisvaippa, virtsaa ei saa pidätellä. 

Vierailija
40/57 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ongelmia tuollaisen kanssa, enhän yölläkään tarvitse käydä vessassa ja voin nukkua vaikka 10 h, jos oikein väsyttää. Olisi karseaa hypätä kusella koko ajan päivin öin. N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi