Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten myydä ok-talo maaseudulla? Apua!

Vierailija
22.04.2021 |

Miten sinut saisi muuttamaan maalle? Mitä haluaisit ok-talolta maaseudulla? Entä hintataso?

Vähäisetkin työni ovat katoamassa pian kokonaan, ensi syksystä ei ole mitään tietoa. Syksyn työtilanteen mukaan tarkoitus on muuttaa vuokralle Helsinkiin tai Tampereelle, mutta miten päästä eroon haja-asutusalueella sijaitsevasta ok-talosta?

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijainnista.

Vierailija
2/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa maaseudulla. Yli tunnin automatkan päästä Helsingistä.

En halua kertoa tarkemmin, koska puoliso lukee tätä palstaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme talon maalta. Kaikki puolilahot piharakennukset  ja sotkuinen ympäristö karsi kummasti ostohaluja. Ja tietysti ylihinta ja pikatie talon nurkalla.

Hinta kohdalleen ja toivokaamme parasta.

Vierailija
4/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin töllini on Etelä-Suomessa maalla, mutta Helsinkiin vain puolisen tuntia. 

Ainakin itse halusin maalle, koska iso tontti, rauhallinen sijainti, iso talo päättyvän tien varressa, paljon tilaa elää ja olla. Hain nimenomaan taloa, joka hinnaltaan alle 200 teur, remontoitavaa sai olla ja sitä kyllä olikin. Oikotie ja Etuovi kertovat pitkälti alueen hintatason. 

Vierailija
5/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa jos sijaitsee maalaiskunnassa 30-45min ajomatkan päässä jostain yliopisto-kaupungista tai vastaavasta missä ok raideyhtydet, aktiivinen lentokenttä jne.

150k€ aika maksimi mitä maksaisin, silloinkin oltava 90-luvulla tai myöhemmin rakennettu eikä mitään suurempaa remppatarvetta lähivuosikymmeninä. Autotalli oltava ja talon sijainti ainakin lähellä sen maalaiskunnan keskustan palveluja.

Vierailija
6/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon myisin kyllä välittäjän kautta, taloyhtiöosakkeen voi myydä surutta itse.

Vierailija
7/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen talot on niin huonosti rakennettuja ettei monikaan

viiti ikuista työmaata ottaa niistä ja niissä on kallista asua

talvisin kun rahat on tiukassa, etkö voi vaan ostaa uutta

taloa muualta ja kiinnittää lainan vakuudeksi taloa?

Myös kiinnitetty talo ei kiinnosta kun ongelmatilanteen

sattuessa pankki vie talon ja uusi ostaja menettää siinä kaiken.

Itse olen ostanut talon vuokralla vaikka se onkin laitonta kuulemma.

Ei jaksa kuunnella aina hallituksen höpötyksiä, raha ratkaisee.

Sinun kannattaa katsoa läpi kaikki vaihtoehdot nyt tarkkaan

Vierailija
8/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain "toivottomassa taajamassa" sijaitsevan maaseutuasunnon kaupaksi alle kuukaudessa vähän ennen korona-aikaa. Aina pitää olla hyvää tuuria matkassa, mutta luulen, että oleellista oli, että luotin kiinteistönvälittäjän hinta-arvioon ja pyysin nöyrästi sen. En saanut omiani takaisin remonteista ynnä muista, mutta halusin tehdä kaupat. Aika yleistä on, että nostetaan pyyntiä reippaastikin siitä välittäjän arviosta, mutta se ei kannata, pidennetään vaan myyntiaikaa ja hankaloitetaan myyntiä. Hyvä välittäjä perustelee aina hinta-arvionsa, mutta moni ei luota siltikään välittäjään.

Niin, ja itselleni tärkeää maaseututalossa on maisemat. Ne ovat yksi tärkeä syy siihen, miksi haluan asua maalla. Haluan katsella järviä, peltoja ja metsiä pihaltani työpäivän jälkeen. Tärkeää on päästä rentouttaviin ja palauttaviin lenkkimaisemiin heti ulko-ovelta. Ja on tärkeää, että perjantai-iltana paljussa lilluessa hyvää juomaa siemaillen ei silmä joudu lepäämään naapurin rumassa pakettitalossa ja tuija-aidassa. Palauttava ja rentouttava ympäristö tekee vähän pidemmänkin työmatkan ajamisen kannattavaksi.

Vierailija
9/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Suomessa maaseudulla. Yli tunnin automatkan päästä Helsingistä.

En halua kertoa tarkemmin, koska puoliso lukee tätä palstaa.

Tietääkö puoliso että olet myymässä taloa?

Vierailija
10/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät palovakuutukset.

Vierailija
11/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooban kirjoitti:

Että mitä? Selvitäpä nyt ihan ensin, mitä kiinnitys tarkoittaa. On vaan hyvä, että talo on kiinnitetty.

Vierailija
12/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse halusin maalle, koska iso tontti, rauhallinen sijainti, iso talo päättyvän tien varressa, paljon tilaa elää ja olla. Hain nimenomaan taloa, joka hinnaltaan alle 200 teur, remontoitavaa sai olla ja sitä kyllä olikin. Oikotie ja Etuovi kertovat pitkälti alueen hintatason. 

Ok kiitos, tämä antaa toivoa. Luettelemasi ehdot täyttyvät, paitsi puoli tuntia Helsinkiin. Toivottavasti siitä ei tule kynnyskysymystä. Ihastuin aikoinaan tähän ympäristöön, mutta nyt en näe siinäkään enää mitään hyvää. :(  

Hyvä myös, etteivät kaikki kauhistu remonttia. Meillä ei ole nyt rahaa laittaa myyntiremonttiin ja toisaalta, mistä voi tietää tulevan ostajan makumieltymykset.

Oikotien ja Etuoven hinnat ovat aika kovia, ja samat asunnot ovat olleet myynnissä yli vuoden/vuosia. Vaikea päätellä mitään pienestä määrästä kauppoja, mutta alle 200k pysytään.

Vierailija
13/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalon myisin kyllä välittäjän kautta, taloyhtiöosakkeen voi myydä surutta itse.

Ensimmäisen taloni myin välittäjän kautta. Ostin ilman välittäjää. En olisi itse arvannut/ilennyt laittaa pyynniksi minkä välittäjä laittoi.

Välityspalkkion jälkeen jäi 70 000 markkaa enempi kun oltiin itse suunniteltu. Toisen talon myin Tor.fi kautta ja uuden ostin tori.fi. kaikista jäänyt hyvä maku

Vierailija
14/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin pintaremontin, vaaleat pinnat ja maalaa kaapinovet. Sitten siistisin pihan ja rakennukset täysin. Kuvia varten toisin kukkia pihalle ja sisälle maljakkoon. Stailaa siis niin hyväksi kun pystyt ja neutraalilla maulla.

Sen jälkeen sitten hinta vielä kuntoon. 

Vierailija
15/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta itse sinne niin ei tarvitse myydä.

Vierailija
16/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai joku uusi maalikerros niin kauheasti maksa. Kova vaiva siitä toki on, mutta ehkä on sen arvoista että talo houkuttelee. Jos siis joku on kiinnostunut alueesta ylipäätään. Se pieni stailaus voi auttaa jos alueella on toinen talo jota ostaja miettii.

Vierailija
17/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok kiitos, tämä antaa toivoa. Luettelemasi ehdot täyttyvät, paitsi puoli tuntia Helsinkiin. Toivottavasti siitä ei tule kynnyskysymystä. Ihastuin aikoinaan tähän ympäristöön, mutta nyt en näe siinäkään enää mitään hyvää. :(  

Hyvä myös, etteivät kaikki kauhistu remonttia. Meillä ei ole nyt rahaa laittaa myyntiremonttiin ja toisaalta, mistä voi tietää tulevan ostajan makumieltymykset.

Oikotien ja Etuoven hinnat ovat aika kovia, ja samat asunnot ovat olleet myynnissä yli vuoden/vuosia. Vaikea päätellä mitään pienestä määrästä kauppoja, mutta alle 200k pysytään.

Sinänsä hyvä ettette ala remontoimaan. Moni myyjä ajattelee, että laitetaas nyt vähän tapettia ja maalia, metsään menee ja täysin turha investointi. Ostaja tekee kuitenkin kaiken mieleisekseen. Olen nähnyt uudenveroisen kaksi vuotta käytössä olleen keittiön revittävän pois uuden tieltä, kun rouva halusi jotain aivan erilaista.

Talo ei tarvitse kuin sen yhden ja ainoan oikean ostajan.

Vierailija
18/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennat sinne kunnolliset kasvilamput ja automaattisen kastelujärjestelmän. Kiinnostuneita ostajia alkaa löytymään.

Vierailija
19/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan 25000€

Vierailija
20/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klooban kirjoitti:

Että mitä? Selvitäpä nyt ihan ensin, mitä kiinnitys tarkoittaa. On vaan hyvä, että talo on kiinnitetty.

Tämä. Lainaa et saa taloa vastaan ellei ole kiinnityksiä. Nuo kiinnitykset ymmärretään lähes 90% tapauksissa aivan väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi