Tilaako kukaan lehtiä?
Suomesta sanotaan, että täällä luetaan todelia paljon sanomalehtiä, lainataan kirjoja ja käydään teatterissa, mutta luetaanko muita lehtiä kotona, kun kirjaston lehdetkin on poissa pelistä?
Mooses Mooses.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Aamulehti, paikallislehti, Apu ja Kodin Kuvalehti, Meidän Talo. Miehelle parista harrastusjutusta tulee jäsenmaksun kylkiäisenä aiheeseen liittyvä lehti. Sanomalehdet lukisin itse pelkästään diginä, mutta mies "ei enää työpäivän jälkeen läppäriä tihrusta".
Itsekin paljon mieluummin luen oikeaa lehteä kuin digilehteä. Minusta digilehdet ovat jotenkin ikäviä lukea kun pitää suurennella sivuja ja scrollata ylös ja alas ja sivuille. Oikean lehden ottaa syliin niin saa vain lukea ja välillä kääntää sivua. Lisäksi tykkään että lehti on ihan konkreettisesti olemassa eikä vain jossain tietokoneen näytöllä.
Tilaan ristikkolehtiä , niitä tulee nyt 6. Yksi päivä saman firman lehtimyyjät soitti 7 kertaa , eri numerosta tietenkin. Silloin päätin etten ikinä tule puhelinmyyjiltä tilaamaan mitään. Kotirauhan häirintää!
Tiede-lehti tulee, mutta ajattelin peruuttaa kun pari lehteä on jo jäänyt lukematta. Turhaa rahanmenoa. Ehkä paperisen lehden selailu ei vaan oikein sovi elämäntyyliin enää. Sähköisesti luen paljonkin artikkeleita eri aiheista, sosiaalisesta mediasta tulee moni niistä vastaan ja sitä kautta luettua. Ettäkö muistaisin erikseen kirjautua jonnekin tilaajapalveluun ja lukea sieltä? Ei kuulosta realistiselta. Aina on muutakin oleellisempaa tekemistä.
Maakuntalehti, paikallislehti, Hifi, Pellervo, Kuluttaja, Aku Junior, Prinsessa, Lego Ninjago... olikohan siinä kaikki. Paperisina versioina jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Maakuntalehti, paikallislehti, Hifi, Pellervo, Kuluttaja, Aku Junior, Prinsessa, Lego Ninjago... olikohan siinä kaikki. Paperisina versioina jokainen.
Ai niin, miehelle tulee joku metsälehti ja sitten molemmille vielä ammattiliittojen lehdet. Kaikki luetaan tarkoin.
En tilaa, mutta minulle tulee useampia järjestölehtiä
Aku Ankka tuli vielä pari vuotta sitten, sitä ennen taisi tulla 6-12kk joku lehti esim. Imagen tilauksen kerran voitin jostain kisasta. Kaksplussa tai Vauva-lehden tilaus oli meillä aikoinaan. Tosi vähän koskaan tilannut lehtiä, koska välillä jos olen kioskista tai kaupasta lehden ostanut, niin todennut etteivät ole olleet hintansa arvoisia.
Itse en tilaa mutta boomerivanhempani tilaavat kahta sanomalehteä (hesari ja paikallinen) ja aikalausilehtiä vähän tarjousten ja mieltymysten mukaan. Äidille tulee myös ainakin kaksi sisustuslehteä jatkuvasti. Tuntuu että sanomalehdet ja ajankohtaislehdet ovat edelleen vähän semmoinen kunnia-asia, "sivistyksen merkki" samoin kuin kirjahylly entisaikaan.
Minä tilaan lehtiä vaihtelevasti. Voi olla esim. viherpiha, apu, tiede tai joku muu. Yleensä sellainen, jossa on jotain "oikeaa" luettavaa, eli ei pelkkä selailulehti. Enemmän luen kirjoja. Kotona lukeminen hoituu kyllä netissä käsinkin ilman fyysistä lehden tilaamista. Sanoisin, että luen(tilastot) paljon, mikäli nykynuoriin verrataan.
2 aikakauslehteä kestotilauksena tullut yli 30 v ja luen ne kannesta kanteen. Lisäksi tulee vino pino jäsenyyslehtiä ja niistäkin luen enimmät jutut
Rakastan paperilehtien rapinaa ja rentoutumisen fiilistä lukiessa ja minulle tuleekin tosi paljon lehtiä. Hesari on ainoa, jota luen diginä, muut paperisina. Kodin Kuvalehti, Glorian Koti, Aku Ankka, Suuri käsityö, Tiede, Tiede luonto. Joskus tilaan pienen jakson Annaa tai Kotivinkkiä, Antiikki `& design -lehteä ostan joskus irtonumeroita.