Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan tuskin vapaaehtoisesti asuu Briteissä

Vierailija
21.04.2021 |

Olen pahoillani ja otan osaa heidän puolestaan, jotka töiden takia joutuvat väkisin asumaan Briteissä. I am so sorry! Pyydän anteeksi kaikkien puolesta, koska kyseinen alue ei sovellu ihmisasutukseen lainkaan.

Kuten aloittaja jo vahingossa tuli paljastaneeksi, niin talot ovat erittäin rumia harmaita betonimöhkäleitä ja ilmakin on aina harmaa ja vettä piiskaa lähes tauotta joka suunnasta. Talot ovat niin kylmiä ja veto käy läpi huoneiden, että sisätiloissa on pakko olla aina ulkokengät jalassa ja kiskoa ylle jos jonkinmoista huopaa, että edes hieman tarkenee. Lisäksi suurin osa asunnoista ovat märänneitä ja järkyttävän kosteita ja niissä on raju homeongelma, joka aiheuttaa lievimmillään astmaa ja iho-ongelmia, pahimmillaan menee työkyky. Vessassa kuuma- ja kylmävesihanat ovat mahdollisimman kaukana toisistaan. Pöntöissä vesi pitää ensi pumpata toisen puolen kahvaa ylös/alas heiluttaen säiliöön ja kun säiliö on viimein täynnä, niin toisen puolen kahvaa alaspäin heilauttamalla saa pöntön viimein vedettyä. Ruoka on kehnoa ja vihannekset ovat kortilla. Jos on vihanneksia esim. ravintolassa, niin yleensä pelkkää pakastemaissia. Väkivalta rehottaa kaikkialla ilta- ja yöaikaan, joten silloin on parasta olla sängyssä kuumavesipullon kera. Alkoholia ja huumeita käytetään aivan liikaa.

Toivottavasti pääsette kaikki pois sieltä saarelta kärvistelemästä ja äkkiä! Itse en suostu menemään sinne enää ikinä, kun löysin työpaikan muualta ja pääsin sieltä lopultakin pois.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sun kuvaus asunnoista pätee ainoastaan köyhiin ja keskiluokkaan, mutta Briteissä asuu paljon rikkaita. Rikkaat elävät upeissa taloissa, joissa on samat hienoudet, kuin suomalaisissa omakotitaloissa.

Vierailija
42/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaan en siellä ainakaan menisi. Joka dokkarissa sekä kaikissa elokuvissa yms tarjoilijat asettelevat laseja yläreunoja sormeilemalla.

En ikinä koskisi kuppiin tai lasiin, jota joku on siitä yläreunasta pitänyt sormillaan.

Just kaivoi hanuria ja sitten jonkun lasi on niissä sormissa🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista liioittelua aloittajalta! Itse olen asunut briteissä ja siellä on hienot ja lämpimät asunnot ja siellä on varaa laittaa asuntoihin jopa kokolattiamatot, joita Suomessa ei ole varaa laittaa muualle kuin hotellihuoneisiin!

Arkkitehtuuri on Euroopan hienointa ja ilmasto on lauhkea. Lisäksi lapset saavat koulussa kouluruoan (Suomen koululaitoksen tavoin) ja briteillä on myös öljyntuotantoa, joten ei maa tietenkään ole mikään köyhä takapajula.

Meillä oli aluksi kokolattiamatot, kun olivat paljon halvempia kuin meidän nykyinen lankkulattia.

Silloin ei ollut varaa kunnon lattioihin😂

Menivät 6 v sitten kaatikselle.

Vierailija
44/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pahoillani aloittajan puolesta, koska AP:n tekstin väittämät pätevät ennemminkin Suomessa kuin Britanniassa! Kuten eräs kommentoi, niin Suomessa ollaan niin köyhiä, ettei ole varaa laittaa lattioille edes kokolattiamattoja, kuten Britanniassa.

Kokolattiamattoa käytetään Briteissä lämmöneristeenä ja myöskin siksi, että siellä sallitaan pitää kengät jalassa sisällä. Jos olisi vaikkapa parkettilattia, niin se kopisisi kenkien alla ja häiritsisi naapureita ja keräisi kuraa märillä ilmoilla. Suomessa ainakaan osa ei salli kenkien pitämistä sisällä, koska ei ole kokolattiamattoja taloissa.

Minä en haluaisi koiranpaskoja lattioilleni, vaikka tietysti ne häviää kokolattiamaton nukan sisään🤮

Vierailija
45/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla suomalaisista on yllättävän ruusuinen kuva Englannista, koska ovat käyneet siellä ainoastaan turistimatkoilla.

Kannattaisi yrittää ASUA yhden talven yli kyseisessä maassa, niin kyllä tultaisiin maitojunalla nopeasti takaisin. Siellä ASUNEET voivat täysin allekirjoittaa AP:n kertomat faktat. Lontoon hieno keskusta ja hienot hotellit ovat täysin eri asia, kuin kaikki muut kaupungit ja maaseutu, jossa paikat ovat kurjassa kunnossa ja asunnot enimmäkseen homeessa :( 

Vierailija
46/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos brittein saaret "eivät sovellu ihmisasutukseen lainkaan", kuten AP kertoo tietopohjalta, niin kuinka siellä kuitenkin asuu reilut 67 milj. ihmistä?

Vierailija
47/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedoksi ettei kaikkien maiden tarvitse olla samankaltaisia kuin Suomi...

Brittein saaret ovat keskellä merta, joten siellä sataa paljon ja ilma on kosteampaa kuin Suomessa. Sanomattakin selvää, että tällainen aiheuttaa taloissa ja asunnoissa homeongelmia, mutta ei homeesta ole mitään haittaa, koska sen voi pyyhkiä kostealla rätillä pois sitä mukaan, kun sitä jonnekin kertyy. Lisäksi kaupoista löytyy homeenpoistosuihketta, jota kannattaa käyttää tasaisin väliajoin. Ainakaan meidän perheessä homeesta ei ole koskaan aiheutunut minkäänlaisia oireita kenellekään, joten homeisista asunnoista säikytellään turhaan.

Myöskään se, että lavuaarissa on erikseen kylmä ja kuumavesihanat, ei ole meidän perheessä koskaan ollut ongelma, koska tulppaa käyttäen sopivan lämpöisen käsienpesuveden voi laskea kätevästi altaaseen.

Mitä tulee arkkitehtuuriin, niin on totta, että täältä löytyy asuinalueita, joissa talot ovat rakennettu harmaasta betonista, mutta toisaalta löytyy myös paljon kauniita taloja, jotka on rakennettu punaisesta tiilistä. Eiköhän Suomessakin ole betonilähiöitä ihan riittämiin?

Englantilaista ruokaa en myöskään lähtisi kovin helposti haukkumaan. Muun muassa erilaiset perunalihalaatikot, ruokaisat piiraat, rapeat fish & chips -ateriat ja papuvoileivät makkarapaloilla tomaattikastikkeessa ovat todella maukkaita.

Suomalaisten tulisi ottaa sisälämpötiloissa oppia briteiltä, koska ilmastonmuutoksen torjunnan vuoksi asuntoja ei olisi edes suotavaa lämmittää yli +18 asteen. Esimerkiksi meillä on +14 - +18 astetta talvella ja se riittää hyvin. Halvempaa on ostaa lämmikkeeksi huopia koko perheelle, kuin maksella hurjia sähkö / kaasulaskuja joka kuukausi. 

Vierailija
48/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että ne kämpät siellä tosiaan on surkeita ja kallista.

Vierailija
49/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että ne kämpät siellä tosiaan on surkeita ja kallista.

Keskivertokämpät ovat kokemukseni mukaan briteissä halvempia ja selvästi parempilaatuisia kuin Suomessa. Se ei tosin paljon vaadikaan, koska Suomen kylmät ja kosteat muovimattoläävät ovat sen verran karuja, ettei niitä voi edes luokitella. Briteissä halutaan rakentaa kaunista ja yleensä jokaiseen pienkerrostaloon tehdään myös kaunis puutarha. Britit osaavat pitää pihoistaan ja puutarhoistaan huolta.

Vierailija
50/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä asuisin Briteissä ihan mielelläni, jos siihen vielä mahiksen saisin. Pitkän pätkän elämästäni siellä asuin. Ihan ensialkuun käytöstavat on ihmisillä eri tavalla hallussa ja osataan jopa rupatella ihmisten kanssa eikä molloteta hiljaa seinille katsoen niin kuin suomalaiset.

Vierailija
51/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pahoillani aloittajan puolesta, koska AP:n tekstin väittämät pätevät ennemminkin Suomessa kuin Britanniassa! Kuten eräs kommentoi, niin Suomessa ollaan niin köyhiä, ettei ole varaa laittaa lattioille edes kokolattiamattoja, kuten Britanniassa.

Kokolattiamattoa käytetään Briteissä lämmöneristeenä ja myöskin siksi, että siellä sallitaan pitää kengät jalassa sisällä. Jos olisi vaikkapa parkettilattia, niin se kopisisi kenkien alla ja häiritsisi naapureita ja keräisi kuraa märillä ilmoilla. Suomessa ainakaan osa ei salli kenkien pitämistä sisällä, koska ei ole kokolattiamattoja taloissa.

Ja höpö höpö, että joka paikassa pidetään kenkiä sisällä. Ihan samalla tavalla otettiin kengät pois eteisessä kuin Suomessa.

Vierailija
52/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä asuisin Briteissä ihan mielelläni, jos siihen vielä mahiksen saisin. Pitkän pätkän elämästäni siellä asuin. Ihan ensialkuun käytöstavat on ihmisillä eri tavalla hallussa ja osataan jopa rupatella ihmisten kanssa eikä molloteta hiljaa seinille katsoen niin kuin suomalaiset.

Minä olen jo pidemmän aikaa miettinyt muuttavani Britteihin ja opetella viimeinkin enkunkielen kunnolla käytännön tasolla. Pistää vaan hieman miettimään, millaiset kämpät siellä oikein on, kun niin moni niistä täällä säikyttelee?

Millainen asunto sinulla oli? Oliko se kallis? Asuitko kaupungissa lähellä keskustaa?

Vierailija
53/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo pidemmän aikaa miettinyt muuttavani Britteihin ja opetella viimeinkin enkunkielen kunnolla käytännön tasolla. Pistää vaan hieman miettimään, millaiset kämpät siellä oikein on, kun niin moni niistä täällä säikyttelee?

Millainen asunto sinulla oli? Oliko se kallis? Asuitko kaupungissa lähellä keskustaa?

Riippuu tosi paljon, missä asuu. Vuokra-asuntoja on monenlaisia, siistejä ja varusteltuja, ja sitten ihan lääviä, mihin ei kannata muuttaa. En asunut Lontoossa, joten sikäläisistä vuokra-asunnoista en osaa sanoa. Veikkaan, että kallista ja vaikea löytää hyvää. Itse asuin etelässä rannikolla. Ihana ilmasto, leuto, toki tuulee ja sataa suht usein, mutta minua ei haitannut. Eikä elämä todellakaan ole niin alkukantaista kuin täällä väitetään. Olen itse aina ollut ns. anglofiili, joten kaikki siellä kulttuurista ja historiasta kieleen kiinnosti. Ja kyllä tykkäsin, sopi minun varautuneelle, mutta kuitenkin seuralliselle luonteelleni.

Vierailija
54/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, sun kuvaus asunnoista pätee ainoastaan köyhiin ja keskiluokkaan, mutta Briteissä asuu paljon rikkaita. Rikkaat elävät upeissa taloissa, joissa on samat hienoudet, kuin suomalaisissa omakotitaloissa.

Mitä "hienouksia" suomalaisissa omakotitaloissa on?

Vierailija
55/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista liioittelua aloittajalta! Itse olen asunut briteissä ja siellä on hienot ja lämpimät asunnot ja siellä on varaa laittaa asuntoihin jopa kokolattiamatot, joita Suomessa ei ole varaa laittaa muualle kuin hotellihuoneisiin!

Arkkitehtuuri on Euroopan hienointa ja ilmasto on lauhkea. Lisäksi lapset saavat koulussa kouluruoan (Suomen koululaitoksen tavoin) ja briteillä on myös öljyntuotantoa, joten ei maa tietenkään ole mikään köyhä takapajula.

Kouluruoka taitaa kuitenkin monelle olla maksullista? Suomessa ilmaista kouluruokaa saa vielä lukiossa ja ammattikoulussakin.

Kokolattiamatot toimivat hyvinä eristeinä viileillä lattioilla. Vähätuloisimmat kunnan asunnoissa asuvat eivät kuitenkaan aina pääse kyseisestä luksuksesta nauttimaan, kaikki kunnat kun eivät tarjoa asukkaille lattialankkujen päälle mitään. Suomessa taitaa olla lattioissa ainakin muovimatto oletuksena.

Kylla taytyy asioitten olla huonosti jos koulun ilmainen makaroonivelli on jotenkin kehuttava ja tavoiteltava juttu ja monesti paivan ainoa lammin ateria.

Vierailija
56/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Kukaan tuskin vapaaehtoisesti asuu Briteissä"

Britannina väkiluku on noin 64,3 miljoonaa.

Kukahan nämä kaikki ihmiset pakottaa siellä asumaan, jos he kerta eivät vapaaehtoisesti siellä asu?

Ja hirvittävä määrä yrittää salaa maahan rekkojen pohjissa ja veneillä. Muuhanmaattajia, jotka britit tulevat lähettämään odottamaan päätöstä oleskelusta Botswanaan.

Vierailija
57/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on brittien vuoro olla suomalaisten hampaissa kun vakiorienattavaa ei enaa uskalleta halveksia.

Vuodesta toiseen olen lukenut suomalaisten juttuja Amerikan typeryydesta ja jalkeenjaaneisyydesta. Nyt ollaan hipihiljaa kun yritetaan paasta NATOon keinolla milla hyvansa ja uskotaan vahvasti etta USA pelastaa hadan tullessa.

Amerikkalainen miehenikin nauraa naille takinkaantajille ja sanoo etta ei olisi uskonut suomalaisista tallaista.

Hieman huvittaa kun suomalaiset väittävät, että brittiläisissä kämpissä on kylmä ja paleltaa ;) Siis siellähän on huomattavasti lämpimämpi ilmastokin kuin Suomessa, joten luulisi ainakin suomalaisten tarkenevan niissä asunnoissa. Turha väittää brittejä jälkeenjääneiksi, koska suomesta löytyy paljon karseampia asuntoja ja jopa kokonaisia jälkeenjääneitä kaupunginosia, kuten vaikkapa Kontula Helsingissä, jossa lähes kaikki rakennukset ovat kehnoja.

Menet sitten tämmöistä laukomaan, vaikka et selkeästi ole itse asunut siellä?

Minä olen. Talvisin järkyttävän kylmä, niin että jatkuvasti heräili kylmyyteen. Olo oli väsynyt huonojen unien takia. Onneksi talvet lyhyitä, mutta kyllähän sielläkin lunta sataa. Lämmitys päällä vain osan päivästä, yksinkertaiset lasit.

Vierailija
58/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa taloissa on oikein hyvä lämpöeristys.

Britanniassa on paljon parempi ilmasto kuin Suomessa. Talvet ovat pääosin lämpimiä, kevät tulee jo maaliskuun lopulla, kun Helsingissä on puoli metriä lunta.

Kenkien osalta saa ihan itse päättää riisuntaanko ne taloudessa etuovella, vai pidetäänkö jalassa.

Kokolattiamatot kuulostavat 1970-luvulla, miksi muuttaisit vapaaehtoisesti niin rupuiseen taloon? Samoin vedensekoittaja on kaikissa uudemmissa hanoissa.

Ystäväni 2018 valmistuneeseen taloon tarjottiin rakennusvaiheessa kovasti kokolattiamattoa kylpyhuoneeseen ja ihmettelivät lähinnä kun ystävä valitsi ehdottomasti muovimaton, "oletko nyt aivan varma?". Tapoja ja makuja on monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan