Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan tuskin vapaaehtoisesti asuu Briteissä

Vierailija
21.04.2021 |

Olen pahoillani ja otan osaa heidän puolestaan, jotka töiden takia joutuvat väkisin asumaan Briteissä. I am so sorry! Pyydän anteeksi kaikkien puolesta, koska kyseinen alue ei sovellu ihmisasutukseen lainkaan.

Kuten aloittaja jo vahingossa tuli paljastaneeksi, niin talot ovat erittäin rumia harmaita betonimöhkäleitä ja ilmakin on aina harmaa ja vettä piiskaa lähes tauotta joka suunnasta. Talot ovat niin kylmiä ja veto käy läpi huoneiden, että sisätiloissa on pakko olla aina ulkokengät jalassa ja kiskoa ylle jos jonkinmoista huopaa, että edes hieman tarkenee. Lisäksi suurin osa asunnoista ovat märänneitä ja järkyttävän kosteita ja niissä on raju homeongelma, joka aiheuttaa lievimmillään astmaa ja iho-ongelmia, pahimmillaan menee työkyky. Vessassa kuuma- ja kylmävesihanat ovat mahdollisimman kaukana toisistaan. Pöntöissä vesi pitää ensi pumpata toisen puolen kahvaa ylös/alas heiluttaen säiliöön ja kun säiliö on viimein täynnä, niin toisen puolen kahvaa alaspäin heilauttamalla saa pöntön viimein vedettyä. Ruoka on kehnoa ja vihannekset ovat kortilla. Jos on vihanneksia esim. ravintolassa, niin yleensä pelkkää pakastemaissia. Väkivalta rehottaa kaikkialla ilta- ja yöaikaan, joten silloin on parasta olla sängyssä kuumavesipullon kera. Alkoholia ja huumeita käytetään aivan liikaa.

Toivottavasti pääsette kaikki pois sieltä saarelta kärvistelemästä ja äkkiä! Itse en suostu menemään sinne enää ikinä, kun löysin työpaikan muualta ja pääsin sieltä lopultakin pois.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on brittien vuoro olla suomalaisten hampaissa kun vakiorienattavaa ei enaa uskalleta halveksia.

Vuodesta toiseen olen lukenut suomalaisten juttuja Amerikan typeryydesta ja jalkeenjaaneisyydesta. Nyt ollaan hipihiljaa kun yritetaan paasta NATOon keinolla milla hyvansa ja uskotaan vahvasti etta USA pelastaa hadan tullessa.

Amerikkalainen miehenikin nauraa naille takinkaantajille ja sanoo etta ei olisi uskonut suomalaisista tallaista.

Hieman huvittaa kun suomalaiset väittävät, että brittiläisissä kämpissä on kylmä ja paleltaa ;) Siis siellähän on huomattavasti lämpimämpi ilmastokin kuin Suomessa, joten luulisi ainakin suomalaisten tarkenevan niissä asunnoissa. Turha väittää brittejä jälkeenjääneiksi, koska suomesta löytyy paljon karseampia asuntoja ja jopa kokonaisia jälkeenjääneitä kaupunginosia, kuten vaikkapa Kontula Helsingissä, jossa lähes kaikki rakennukset ovat kehnoja.

Siis teit sellaisen päätelmän, että korkeampi ulkolämpötila tarkoittaa myös korkeampaa sisälämpötilaa? Pohjois- ja Itä-Euroopassa on tosi korkeat sisälämpötilat, muualla Euroopassa pärjäillään varsinkin talvet viileässä.

Vierailija
22/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kukaan tuskin vapaaehtoisesti asuu Briteissä"

Britannina väkiluku on noin 64,3 miljoonaa.

Kukahan nämä kaikki ihmiset pakottaa siellä asumaan, jos he kerta eivät vapaaehtoisesti siellä asu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on brittien vuoro olla suomalaisten hampaissa kun vakiorienattavaa ei enaa uskalleta halveksia.

Vuodesta toiseen olen lukenut suomalaisten juttuja Amerikan typeryydesta ja jalkeenjaaneisyydesta. Nyt ollaan hipihiljaa kun yritetaan paasta NATOon keinolla milla hyvansa ja uskotaan vahvasti etta USA pelastaa hadan tullessa.

Amerikkalainen miehenikin nauraa naille takinkaantajille ja sanoo etta ei olisi uskonut suomalaisista tallaista.

Hieman huvittaa kun suomalaiset väittävät, että brittiläisissä kämpissä on kylmä ja paleltaa ;) Siis siellähän on huomattavasti lämpimämpi ilmastokin kuin Suomessa, joten luulisi ainakin suomalaisten tarkenevan niissä asunnoissa. Turha väittää brittejä jälkeenjääneiksi, koska suomesta löytyy paljon karseampia asuntoja ja jopa kokonaisia jälkeenjääneitä kaupunginosia, kuten vaikkapa Kontula Helsingissä, jossa lähes kaikki rakennukset ovat kehnoja.

Siitä on kyllä muutama vuosi aikaa kun viimeksi kävin Kontulassa, mutta Jaywick on kyllä silti aikaa omaa luokkaansa.

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/09/26/14/18966828-0-image-a-37_156950…

Kuva on toki muutaman vuoden takaa, olikohan 2015-16 jälkeen kun huonokuntoisimmat tiet tuolla asvaltoitiin uudelleen.

Tuo kuvassa näkyvä katu on kyllä järkyttävän huonokuntoinen ja asunnot purkukuntoisia, mutta taloissa tuskin enää asutaan. Näyttävät autiotaloilta. Kontulaa ei voi verrata tuohon, koska Kontulassa edelleen asutaan.

Vierailija
24/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on kyllä muutama vuosi aikaa kun viimeksi kävin Kontulassa, mutta Jaywick on kyllä silti aikaa omaa luokkaansa.

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/09/26/14/18966828-0-image-a-37_156950…

Kuva on toki muutaman vuoden takaa, olikohan 2015-16 jälkeen kun huonokuntoisimmat tiet tuolla asvaltoitiin uudelleen.

Tuo kuvassa näkyvä katu on kyllä järkyttävän huonokuntoinen ja asunnot purkukuntoisia, mutta taloissa tuskin enää asutaan. Näyttävät autiotaloilta. Kontulaa ei voi verrata tuohon, koska Kontulassa edelleen asutaan.

Kyllä tuolla kadulla asuttiin silloinkin kun kuva otettiin 2010-luvun alussa.

Vierailija
25/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 2010 tai 2011 kuvattu dokkari näyttää myös millaista arkea huonompiosaisissa brittiperheissä on eletty. Ei varmasti kaikkien elämä Kontulassakaan toki sen hehkeämpää.

Vierailija
26/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan nämä kaikki ihmiset pakottaa siellä asumaan, jos he kerta eivät vapaaehtoisesti siellä asu?

Jumittavat saarella, koska eivät ilmeisesti tiedä paremmasta :(

Nyt eivät pääse lähtemään enää senkään vertaa muualle Eurooppaan asumaan, kun ovat ulkona EU:sta.

Onneksi ovat ilmeisesti jo vuosisatojen saatossa tottuneet siihen, että kaikki repsottaa, arkkitehtuuri on pelkkää harmaata betonia ja asunnot ovat luokattomia.

Vierailija
27/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työt, perhe ja asunto siellä, niin kyllähän sitä on pikku pakko siellä asustella. Jos olot ovat todella noin kurjat, kuten aloittaja antaa ymmärtää, niin en minä ainakaan siellä huvikseni asuisi.

Vierailija
28/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on työt, perhe ja asunto siellä, niin kyllähän sitä on pikku pakko siellä asustella. Jos olot ovat todella noin kurjat, kuten aloittaja antaa ymmärtää, niin en minä ainakaan siellä huvikseni asuisi.

Paitsi hehän osaavat enkkua täydellisesti eli pärjäävät kyllä työssä missä päin Eurooppaa tahansa. Ei ole siis PAKKO tuolla asua. Voisivat vapaasti hakea töihin toiseen maahan.

En joka tapauksessa usko sanaakaan, mitä AP kirjoittaa, koska asunnot ovat Englannissa korkeatasoisia ja arkkitehtuuri ainakin Lontoossa on hienoa.

Vierailija
29/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista liioittelua aloittajalta! Itse olen asunut briteissä ja siellä on hienot ja lämpimät asunnot ja siellä on varaa laittaa asuntoihin jopa kokolattiamatot, joita Suomessa ei ole varaa laittaa muualle kuin hotellihuoneisiin!

Arkkitehtuuri on Euroopan hienointa ja ilmasto on lauhkea. Lisäksi lapset saavat koulussa kouluruoan (Suomen koululaitoksen tavoin) ja briteillä on myös öljyntuotantoa, joten ei maa tietenkään ole mikään köyhä takapajula.

Vierailija
30/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista liioittelua aloittajalta! Itse olen asunut briteissä ja siellä on hienot ja lämpimät asunnot ja siellä on varaa laittaa asuntoihin jopa kokolattiamatot, joita Suomessa ei ole varaa laittaa muualle kuin hotellihuoneisiin!

Arkkitehtuuri on Euroopan hienointa ja ilmasto on lauhkea. Lisäksi lapset saavat koulussa kouluruoan (Suomen koululaitoksen tavoin) ja briteillä on myös öljyntuotantoa, joten ei maa tietenkään ole mikään köyhä takapajula.

Kouluruoka taitaa kuitenkin monelle olla maksullista? Suomessa ilmaista kouluruokaa saa vielä lukiossa ja ammattikoulussakin.

Kokolattiamatot toimivat hyvinä eristeinä viileillä lattioilla. Vähätuloisimmat kunnan asunnoissa asuvat eivät kuitenkaan aina pääse kyseisestä luksuksesta nauttimaan, kaikki kunnat kun eivät tarjoa asukkaille lattialankkujen päälle mitään. Suomessa taitaa olla lattioissa ainakin muovimatto oletuksena.

Vierailija
31/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumittavat saarella, koska eivät ilmeisesti tiedä paremmasta :(

Nyt eivät pääse lähtemään enää senkään vertaa muualle Eurooppaan asumaan, kun ovat ulkona EU:sta.

Onneksi ovat ilmeisesti jo vuosisatojen saatossa tottuneet siihen, että kaikki repsottaa, arkkitehtuuri on pelkkää harmaata betonia ja asunnot ovat luokattomia.

Ei sitten kukaan ole lahettanyt sinulle edes postikorttia UKsta  koska et nayta tietavan mitaan maan arkkitehtuurista. Betoninen neukkutyyli loytyy Suomesta.

Suomalaisilla pitaa aina olla joku muu maa haukuttavana jotta voisivat tuntea jonkinmoista ylemmyytta. Nyt kun ei enaa ole varaa louskuttaa USAsta niin on UKn vuoro.

Vierailija
32/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Briteissä viimeiset 20 vuotta, kertakaikkiaan ihana maa. En missään nimessä muuttaisi takaisin Suomeen.

Vierailija
33/58 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo 😍 Tahtoo takaisin!

Vierailija
34/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo 😍 Tahtoo takaisin![/quote

My fave city.

Vierailija
35/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siel tietyissä paikoissa vois asuakin, verot ja sääntely vaan sielläkin ihan liiallisella tasolla.

Vierailija
36/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pahoillani aloittajan puolesta, koska AP:n tekstin väittämät pätevät ennemminkin Suomessa kuin Britanniassa! Kuten eräs kommentoi, niin Suomessa ollaan niin köyhiä, ettei ole varaa laittaa lattioille edes kokolattiamattoja, kuten Britanniassa.

Vierailija
37/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu on aivan ihanaa ja historiaa joka puolella. Nama ovat kaksi asiaa jotka on Suomessa tarvelty, tasapaksua mantymetsaa kilometrikaupalla ja kaikki vanha asutus purettu ja betonia laitettu tilalle.

UKssa voidaan asua talossa joka on rakennettu v. 1654 tai aikaisemmin ja toimii ihan hyvin.

Vierailija
38/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pahoillani aloittajan puolesta, koska AP:n tekstin väittämät pätevät ennemminkin Suomessa kuin Britanniassa! Kuten eräs kommentoi, niin Suomessa ollaan niin köyhiä, ettei ole varaa laittaa lattioille edes kokolattiamattoja, kuten Britanniassa.

Kokolattiamattoa käytetään Briteissä lämmöneristeenä ja myöskin siksi, että siellä sallitaan pitää kengät jalassa sisällä. Jos olisi vaikkapa parkettilattia, niin se kopisisi kenkien alla ja häiritsisi naapureita ja keräisi kuraa märillä ilmoilla. Suomessa ainakaan osa ei salli kenkien pitämistä sisällä, koska ei ole kokolattiamattoja taloissa.

Vierailija
39/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokolattiamattoa käytetään Briteissä lämmöneristeenä ja myöskin siksi, että siellä sallitaan pitää kengät jalassa sisällä. Jos olisi vaikkapa parkettilattia, niin se kopisisi kenkien alla ja häiritsisi naapureita ja keräisi kuraa märillä ilmoilla. Suomessa ainakaan osa ei salli kenkien pitämistä sisällä, koska ei ole kokolattiamattoja taloissa.

Meillä ainakin saa olla kengät jalassa sisällä ja asutaan Suomessa. Lattiamatto ei ole mikään luksustuote ja itse en sitä tahdo käyttää, koska kerää älyttömästi pölyä. Briteissä talojen sisälämpötilat ovat talvella niin alhaiset, että siksi kokolattiamatto on välttämätön.

Vierailija
40/58 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit rakennuksista, joissa sinä olet asunut.

Monilla on varaa modernimpiin koteihin.

Olisi ihanaa muuttaa takaisin Iso-Britanniaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi