Mitä sitten jos 35v ihmisellä ei olekaan mitään elämässä?
Muuta kuin vanheneva keho. Ei vanhempia, ei ystäviä, parisuhde jossa ei voida mistään puhua, ei työtä, ei mitään, pelkkä asunto vain. Mikä se juttu on miksi olemista pitäisi jatkaa? Mikä siinä vanhenemisessa on niin hienoa? Hauta odottaa ehkä yli 40 vuoden päästä jos asioita ei nopeuta.
Kommentit (34)
Muuten kehoon tulee koko ajan lisää kremppaa. Ei ole kuitenkaan rahaa mitään hoitaa eikä jaksaisikaan. En jaksa enää yhtään päivää. Joka päivä tuntuu kuin olisi auton alle jäänyt ja se on silloin kun herää.
Vierailija kirjoitti:
No onhan sulla parisuhde, monella ei ole sitä.
Vau, parisuhde, jee! Tämähän se ilostuttikin! Ihanaa! Kyllä elämä on ihanaa!
Mä olen 50 eikä mulla ole kuin äiti ja asunto. Että on sitä muillakin huonosti asiat ja monilla vielä paljon huonomminkin. Mä saan iloa pienistä (tai oikeastaan hyvin isoista) asioista kuten kevät, luonto ja eläimet (ei ole omaa lemmikkiä kyllä).
Miksi yli 35v ei voisi vielä ostaa kotia, kesäpaikkaa, harrastaa tai matkustella? Tai oikeastaan tehdä ihan mitä tykkää? Ihmiset on liian keskittyneitä ikään ja tekevät siitä itselleen ja muille esteen. 35v voisi vaikka kouluttautua kokonaan uudelle alalle. On vielä vuosikymmeniä työelämää edessä, jos edes päästään eläkkeelle.
Kyllähän siihen elämään voi ihan itse omalla aktiivisuudella vaikuttaa, iästä viis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 35v ei voisi vielä ostaa kotia, kesäpaikkaa, harrastaa tai matkustella? Tai oikeastaan tehdä ihan mitä tykkää? Ihmiset on liian keskittyneitä ikään ja tekevät siitä itselleen ja muille esteen. 35v voisi vaikka kouluttautua kokonaan uudelle alalle. On vielä vuosikymmeniä työelämää edessä, jos edes päästään eläkkeelle.
En jaksa mitään uutta enää opiskella, en osaa ajaa autoa joten en pääse minnekään, en nauti mistään...olen kaksi tutkintoa jo lukenut ja töitä tehnyt. Olen täysin väsynyt jo. Valmis jättämään kaiken jo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa mitään uutta enää opiskella, en osaa ajaa autoa joten en pääse minnekään, en nauti mistään...olen kaksi tutkintoa jo lukenut ja töitä tehnyt. Olen täysin väsynyt jo. Valmis jättämään kaiken jo. Ap
Entä jos alat säästämään siihen ajokorttiin ja ajat sen?
Olen siis autokoulussa ollut ja mitään ei tullut siitä kun en saanut ennen ajotunteja koskaan kunnolla unta. En työelämässäkään pystynyt kunnolla nukkumaan. Aina minua verrattiin muihin ja vanhemmat säälivät kun olin vain amis hanttihommissa toisin kuin insinööriveljeni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, monella ei ole koskaan elämässään parisuhdetta tai toivoakaan siitä. Olisit iloinen, että sinulla on.
Voi ei ap. Sullahan menee huonommin kuin ammattivalittajalla.
Siis silloinkin kun kaikki oli vielä aineellisesti hyvin he säälivät minua. Nyt eivät enää pidä yhteyttä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, monella ei ole koskaan elämässään parisuhdetta tai toivoakaan siitä. Olisit iloinen, että sinulla on.
Luuletko, että sekään on aina niin helppoa? Ap
Nykyään tulee hakattua itseä päivittäin. Ap
Et ala tappaan itteesi,. Hanki sitä sisältöä elämääsi. Mistä sä tykkäät? Keskity siihen.
Sinä olet ainoa sinä, olet ainutlaatuinen. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, kyllä minä sen tiedän. Mutta olet silti päässyt suhteeseen, mikä ei kaikille ole mahdollista. Onko sinulla muuten mikään koskaan hyvin?
Siis kehossasi ei ole mikään vialla, pelkkä vanheneminen harmittaa? Ei kauheasti herätä myötätuntoa. Olet masentunut ja negatiivinen valittaja, joka ilmeisesti kieltäytyy hakemaan apua masennukseen/kieltäytyy näkemästä ongelmaa alunperinkään. Sinuna
- menisin lääkäriin
- lopettaisin sen parisuhteen jos se ei tuota iloa ja olet varma että ongelma on se parisuhde eikä sinä
- hankkisin enemmän rahaa, jos olet terve sinulla on kaikki mahdollisuudet siihen
- lopettaisin valituksen ja alkaisin päivittäin kirjottaa ylös asioita mistä voi olla kiitollinen.
No tuossa tilanteessa kannattaa ruveta muuttamaan elämäänsä. Kyllä ton ikäinen pystyy vallan mainiosti hankkimaan uuden uran, uusia ystäviä, uuden parisuhteen ja elämään muutenkin mielenkiintoista elämään. Toki pitää olla aktiivinen ja tehdä itsekin jotain asian eteen. Mikään ei muutu ellei mikään muutu.
Minkätakia et tykkää elämästä? Mä tykkään, vaikka olen jo vanha, yksinäinen, työtön ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, kyllä minä sen tiedän. Mutta olet silti päässyt suhteeseen, mikä ei kaikille ole mahdollista. Onko sinulla muuten mikään koskaan hyvin?
Olen hyvä oppimaan kieliä, sivistämään itseäni, laittamaan ruokaa ja osaan myös laittautua kauniiksi, olen hyvää seuraa, olen urheilullinen ja minulla on hyvät yleistiedot. Sisällä ei vain ole ketään. En enää nauti oikein mistään. Ap