Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asioista olet kateellinen?

Vierailija
21.04.2021 |

Minä olen kateellinen ihmisille, joiden raskaudet on aina sujuneet tosi hyvin ja joilla on useampia lapsia. Olisin itse halunnut olla suuren perheen äiti, mutta sain useita keskenmenoja ja yhden pojan. Olisin kovasti toivonut hänelle sisaruksia, mutta niitä ei tullut. Tämä on yllättävän kipeä asia vielä vuosien jälkeenkin.

Olen kateellinen ihmisille, joilla on hyvä parisuhde, sellainen että näyttää ulospäinkin, että nuo todella rakastavat toisiaan. Omassa parisuhteessani on paljon hyvää, mutta viime vuodet ovat olleet yhtä räpiköimistä ja ainaista tsemppaamista ja vielä kerran yrittämistä. Nyt tuntuu, että ollaan yhdessä jonkinlaisina OK kavereina. Miehessäni on paljon puolia, joita häpeän. Kiinnostuksen kohteet ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat aivan erilaisia.

Olen kateellinen ihmisille, joilla on läheiset suhteet omaan perheeseensä: vanhempiin ja sisaruksiin. Minulla ei ole, enkä edes tiedä mistä se johtuu. Ehkä pitkät ikäerot sisarusten kanssa vaikuttavat asiaan, ehkä vanhempieni sairaus ja ikä omalta osaltaan. Joka tapauksessa välimme ovat sellaiset, että näemme ehkä pari kertaa vuodessa, soitan äidille muutaman minuutin "millainen sää" -puhelun kerran kuukaudessa, mutta emme siis juuri koskaan tee mitään yhdessä tai perheeni ei esimerkiksi ikinä kyläile luonani. Joka kerta kipristää, kun hyvä ystäväni kertoo vanhempiensa vierailuista tai kuinka varasi mökin siskonsa perheen kanssa taas lomalla... Minulla ei ole koskaan ollut mitään tuollaista.

Minulle kateuden aiheet ovat tosi kipeitä, enkä oikein tiedä, miten pääsisin näitä työstämään, kuinka pääsisin eteenpäin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla