Osaatko tehdä itse siskonmakkarakeittoa?
En oo koskaan tehnyt ja olen 46v. Nytkin ostin Saarioisten valmiin siskonmakkarakeiton.
Kommentit (33)
Se on varmasti yksi helpoimmista keitoista tehdä.
Olen tehnyt. Alkuun virhe oli että pursottelin liian isoja köntsiä massaa keittoon. Ei ne tartte olla kuin tuollaisia peukalon pään kokoisia mykyjä.
En ole, mutta en ole sitä syönytkään kovin monta kertaa elämässäni. Mä muistan, kun se tuli meidän ala-asteen ruokalistalle, mutta yläasteella sitä ei ollut. Sen jälkeen olin pitkään kasvissyöjä, ei mitään havaintoa, oliko lukiossa tai yliopistossa tarjolla.
Melkein sama, jos kysyisi, osaatko keittää vettä.
Kyllä. Ja kun luet tämän sinäkin osaat: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/siskonmakkarakeitto
En ole minäkään tehnyt, vaikka muuten kyllä laitan ruokaa. Teen makkarakeiton lenkkimakkarasta, tai sitten nakkikeittoa. Jonkinlainen vieraus siskonmakkarasta laittamiseen tulee varmaan lapsuudenkodista, äitinikään ei tehnyt siskonmakkarakeittoa.
Ihan uteliaisuudesta katsoin nyt netistä ohjetta, ja sehän on tosiaan ihan helppo. Tehdään tavallinen keitto ja puristellaan makkarapalat sekaan. Keitetäään kunnes nousevat kypsinä pintaan.
Osaan, eikä tässä vielä kaikki, mieskin osaa.
En tiedä koska en ole kokeillut, vihaan siskonmakkarakeittoa, yök.
Palstan tason huomioon ottaen lienee sattunut yhdyssanavirhe; varmaan tarkoitit siskon makkarakeittoa ja
ethän sinä siskosi keittoa voi tehdä.
Minulla ei ole siskoa.
Muuten Siskon makkarakeitto, ei siskonmakkarakeitto!
Niissä siskonmakkaroissa on sitten eroa maussa mitä on myynnissä. Korpelan makkarassa ei ole makua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole siskoa.
Ruotsista ”syskonkorv”, väärinymmärrys Ranskan kielen sanasta ”saucisson”.
Siskonmakkara siis.
Osaan tehdä sen keiton :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole siskoa.
Ruotsista ”syskonkorv”, väärinymmärrys Ranskan kielen sanasta ”saucisson”.
Siskonmakkara siis.Osaan tehdä sen keiton :)
...
Ja ranskan kieli pienellä, autocorrect saattoi pilkunviilaajan häpeään :D
Tein kerran, mutta tuli laitettua liian aikaisin ne makkarat niin niistä tuli sitkeitä.
Yksi ihanimmista kotona tehtävistä keitoista koleana talvipäivänä. Teen sen alusta alkaen itse, pilkon keittojuurekset ja freesaan ne. Makkaraa laitan tuplasti enemmän, kuin monet ohjeet. Homman kruunaa lopuksi päälle silputtu tuore persilja. Vähän enemmän vaivaa, mutta maku palkitsee.
Osaan. Osaat sinäkin jos ostat paketin siskonmakkaraa.