Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä itse siskonmakkarakeittoa?

Vierailija
21.04.2021 |

En oo koskaan tehnyt ja olen 46v. Nytkin ostin Saarioisten valmiin siskonmakkarakeiton.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä, mutta olen tehnyt vain yhden kerran. Kukaan meillä ei tykännyt siitä.

Vierailija
22/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä makkaroita itse tehdä vai miksi et osaa sitä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua sotkea näppejään makkaroita ulos pursottaessa, voi ne ihan hyvin saksia sinne soppaan. Itse teen molemmilla tavoin, ihan miten sattuu huvittamaan.

Vierailija
24/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua sotkea näppejään makkaroita ulos pursottaessa, voi ne ihan hyvin saksia sinne soppaan. Itse teen molemmilla tavoin, ihan miten sattuu huvittamaan.

Miten niin saksia? Kuoret mukaan vai?!

Vierailija
25/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole siskoa.

Muuten Siskon makkarakeitto, ei siskonmakkarakeitto!

Ruotsista ”syskonkorv”, väärinymmärrys Ranskan kielen sanasta ”saucisson”.

Siskonmakkara siis.

Osaan tehdä sen keiton :)

Huom: Ruotsiksi ”siskonkorv”

Ei mitään tekemistä siskojen eikä sisarusten kanssa - daa.

Vierailija
26/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin saksia? Kuoret mukaan vai?!

Ei ne haittaa, kypsyyhän se kuorikin siinä samassa. Hyvin on meillä kelvannut sekä kuorineen että ilman. Ihan luonnontavaraa se siskiksien kuori on, ei mitään HooKoon Sinisen muovia. Syöthän sinä grillimakkaratkin kuorineen päivineen.

Vierailija
27/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko siskon suolavettä, muistelen. Siis suolavedessä säilöttyä maggara on kyseessä.

Vierailija
28/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa on ostaa peruna-keittojuuresaineksia pakasteena. Laittaa ne liha/kasvisliemikuutiolla maustettuun kiehuvaan veteen. Siskonmakkarat puristellaan joukkoon siinä vaiheessa, kun perunat ja juurekset ovat lähes kypsiä. Lopuksi voi koristella valmiin keiton persiljasilpulla.

Vierailija
29/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkun ei tarvii kun en pysty syömäänkään sitä

Vierailija
30/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska emäntä (kuten minä) käyttää pakasteperuna-keittokasvispussin. Mausteeksi sinappia, ketsuppia ja soijakastiketta + liha- tai kasvisliemikuutio. Hyvää helpolla!

Vierailija
31/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helkkarin hyvää ja vähillä aineksilla. 

Kaupan pakastealtaasta apetit perunajuuressekoituspussi, vettä, paketti siskonmakkaraa ja mausteeksi lihaliemikuutio tai sellainen hyytelösoikio ja vähän persiljaakin.

Vesi kiehumaan, lihaliemi sinne, sit kun vesi kiehuu, perunat ja juurekset sinne, sit kun vesi taas kiehuu ja perunat ja juurekset on hetken kiehuneet, ehkä 10 min ja sitten pursotetaan siskonmakkarat sekaan, ja ne kypsyy tosi nopeesti, turpoaa ja kelluu.

4 litran kattilaan teen tuon ohjeen tuplana että riittää perheelle.

Vierailija
32/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, usein teenkin, koska on yksi pojan lempiruoista.

Vierailija
33/33 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ei kannata puristaa liian suuria palleroita, ja pitää muistaa että ne kypsyvät hetkessä. Perunan ja juuresten lisäksi kannattaa laittaa varsiselleriä, siitä tulee niin paljon makua liemeen ettei tarvitse enää paljoa mausteiden kanssa kikkailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme