Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teattereita ja festareita saa järjestää nyt mutta kirjastot ei vieläkään aukea

Vierailija
21.04.2021 |

Korona info menossa koko ajan

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt muutaman päivän sisällä peruttu ainakin kymmenkunta festaria heinäkuun puoleenväiin asti, eli mistäköhän sä tän tiedon revit?

Vierailija
2/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 aikuista ei voi pelata harrastefutista isolla kentällä, mutta sata hamppia voi repiä keittoa rankkualueen kokoisella terdellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat festarit, joita ei ole peruttu, on kai joskus kesäkuun lopussa. Ehkä ne kirjastotkin on siihen mennessä avattu.

Vierailija
4/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarvitsisi päästä kirjaston lehtiarkisto on jotta pääsen tekemään tutkimustani

Vierailija
5/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka saa järjestää festareita? Ja täällä ainakin on kirjasto lähes normaalisti auki. Vain oleskelutilat kiinni. 

Vierailija
6/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tarvitsisi päästä kirjaston lehtiarkisto on jotta pääsen tekemään tutkimustani

No mitä me sille mahdetaan 🙄

Vierailija
7/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kesäteatteri on perunut kesän esityksiään. Samppalinnan on ja ehkä Pyynikki muita suuria ei vissiin ole vielä peruttu

Vierailija
8/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä koskaan kuullut?

Vierailija
9/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ikävä kirjastoon.. Meidän keskisuuren kaupungin pääkirjastossa ei ole kyllä ikinä ollut ruuhkaa, enemmän kaupassa porukkaa on kuin siellä. Ja voisihan siihen ovelle palkata halukas työtön laskemaan, montako on sisällä ja sen mukaan päästämään väkeä. Olisi hyvä homma jollekin, ei tarvitse olla penaalin terävin ja olisi järkevää tekemistä

Vierailija
10/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin mun pitää viivästyttää valmistumista kun en pääse kirjasto. Just joo saakeli. Mun pitää omalla kustannuksella suojella muutamaa läs kiä omalla kustannuksellani.

Vierailija
11/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tarvitsisi päästä töihin, että saisin palkkaa.

Vierailija
12/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kirjasto on ollut auki koko ajan, tämän viineisimmän aallon aikana. 5 tyyppiä saa olla kerrallaan sisällä.

Vierailija
13/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elin mun pitää viivästyttää valmistumista kun en pääse kirjasto. Just joo saakeli. Mun pitää omalla kustannuksella suojella muutamaa läs kiä omalla kustannuksellani.

Osaat käyttää nettiä, joten ei ongelmaa. 

Vierailija
14/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä koskaan kuullut?

Netissä kaikkea ole... Itse sukututkimusta tekevänä nämä rajoitukset ovat supistaneet valtavasti käytettävissä olevaa aineistoa. Vanhoja lehtiä ja kirjoja ei ole digitoitu.

Vierailija
15/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä koskaan kuullut?

60-luvun lehtiä ei pääse lukemaan netistä. Ostettuakaan ei saa jos ei satu oikeat numerot kohdalle

Vierailija
16/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Suomessa on kirjasto ollut kokonaan kiinni vain muutaman viikon viime keväänä. Muuten ollut auki. Nyt jo monta viikkoa lähes normaalisti. 

Vierailija
17/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat käyttää nettiä, joten ei ongelmaa. 

Netistä ei saa kaikkia lehtiä. Mikrofilmejä ja 60-luvun lehtiä ei saa kotiin lainaan. Mikrofilmejä ei pysty myöskään katsomaan kotona

Vierailija
18/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kirjasto on ollut auki koko ajan, tämän viineisimmän aallon aikana. 5 tyyppiä saa olla kerrallaan sisällä.

Meillä taas tehdään netissä varaus, henkilökunta kiikuttaa ne aulan hyllyyn, mistä voi noutaa. Parempi kuin ei mitään, mutta paha pelkän kannen perusteella päätellä, sisältääkö teos tarvitsemani tiedon. Työllistävä vaikutus, kun pitää varailla varmuuden vuoksi useita kirjoja.

Vierailija
19/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä festaria ei ole peruttu?

Vierailija
20/23 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt muutaman päivän sisällä peruttu ainakin kymmenkunta festaria heinäkuun puoleenväiin asti, eli mistäköhän sä tän tiedon revit?

Ei läheskään kaikkia festareita ole peruttu. Toivottavasti pidetään!!

Kyllä ne kirjastotkin avataan, samoin uimahallit. Kloorivesihän nyt viimeisimpien tietojen mukaan tappa virusta, joten jatkossa pysyneekin auki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi