Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin lukion jälkeen jo kuudennen koulutuksen ja kävi ilmi etten yhtään tykkää tästäkään :(

Vierailija
21.04.2021 |

Olen aiemmin aloittanut jo viisi eri koulua ja yhden tein valmiiksi, muut ovat jääneet kesken kun ei vaan riittänyt motivaatio ja tuntui että suorastaan inhoan koko hommaa. Nyt aloitin intoa puhkuen taas yhden koulutuksen, ja tuntuu etten ole oppinut siellä mitään, motivaatio hakea alan kesätöitä on pyöreä nolla, ja koko opiskelu kiinnostaa vähemmän kuin kilo kakkaa. Aina niin luulen olevani innostunut jostain, ja kun aloitan niin 3-6 kk myöhemmin inhoan koko alaa enemmän kun mitään muuta.

MITEN ihmiset löytävät sen alan josta tykkäävät tai edes SIETÄVÄT? Ja mitähän minun nyt kannataisi tehdä. Käydä koulu vaan hammasta purren loppuun ja katsoa pääsenkö töihin, vai etsiä taas joku uusi koulutus?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aika monella alalla ensimmäiset vuosi tai kaksi ole ns. perusopintoja, ne ”oman alan” opinnot alkavat toden teolla vasta tämän jälkeen. Jos olet aluksi ollut aidosti alasta kiinnostunut niin yritä jaksaa vähän aikaa vielä, eiköhän ne mielenkiintoisemmatkin kurssit sieltä tule vastaan. Ei kai kirjaakaan jätetä kesken vain siksi, että ensimmäiset sata sivua ovat tylsiä.

Minun mielestäni taas on aivan älytöntä lukea vapaavalintaista kirjaa, josta ei pidä. 

Vierailija
42/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, nyt te kaikki lätisette siitä miten pitäisi vaan opiskella eikä työnteon tarvitse olla kivaa. Sit jos tekee aloituksen esim "Kannattaako opiskella alalle x?" niin tulee täyteen pelkkiä kommentteja että ei kannata, ihan hirveää kuraa jne. Ja oli ala mikä tahansa niin sellaisia kommentteja tulee.

Osa aikuisuutta on se että teet itse omat päätökset elämäsi suhteen etkä ventovierailta kysele ratkaisua jossain keskustelupalstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan sinnittelin yhden korkeakoulututkinnon läpi asenteella "pitää se jokin koulutus olla". Työllisyystilanne tilastojen valossa aivan hyvä. Ja nyt minä kuulun siihen vähemmistöön joka ei kelpaa alan töihin. Minusta varmaan näkee kilometrien päähän etten pidä alasta, vaikka yritän näyttää alasta kiinnostuneelta. Eli vaihtoon lähtee tämäkin ala, vaikka töihin oisin mennyt jos minut huolisivat. Ei ole helppoa kun on työnantajan markkinat.

Vierailija
44/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lopetat pelleilyn ja menet töihin.

"Töihin vain mennään" -hokija.  

Vierailija
45/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappa, mamma eller yhteiskunta betalar

Vierailija
46/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti jotain nepsy-ongelmaa,niin silloin sitä  motivaatiota ei  saa vaikka kuinka muut käskis yrittää ja tehdä kouluhommat.

Sitä joko kiinnostaa täysillä,tai sitten ei ollenkaan, järkipuhe ei auta vaikka tulevaisuudesta kyse.

Vierailija
47/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tapaa sanoa:

Jos se on aina kivaa, se ei ole työtä.

Ja toisin päin:

Harrastuksesta ei saa tehdä ammattia, koska se lakkaa olemasta kivaa, kaikkeen "leipääntyy".

Vierailija
48/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu lääkärin kautta ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Kelan maksama.

Mitä kautta sellaiseen pääsee? Soitetaanko työkkäriin vai terveyskeskukseen vai mihin?

Vierailija
49/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi Suomeen tehdä sellaisen systeemin, että ensimmäinen korkeakoulututkinto on ilmainen, ja siitä seuraavat pitää maksaa omasta pussista.  Vain työvoimapula-alat voisi olla ilmaisia. 

Vierailija
50/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lukion jälkeen tehtynä kolme tutkintoa. Yksi 2-asteen tutkinto ja kaksi korkeakoulututkintoa. Jokaisessa koulutuksessa olen joutunut tekemään ja opiskelemaan myös sellaisia asioita, jotka eivät aina ole kiinnostaneet. Oisko pitänyt luovuttaa ”kun ei riitä motivaatio”? Nyt olen sijoittunut hyvin työelämään.

Vierailija
51/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi pelaa vaan aikaa, niil on liikaa mistä valita..

Vierailija
52/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki myötätuntoni sinulle! Pelkään, että minusta tulee samanlainen. Aloitin syksyllä ensimmäistä kertaa opinnot lukion jälkeen (yksi välivuosi oli välissä) ja minustakin tuntuu, että vihaan tätä alaa.

Jos tuntuu, ettei ala ole oikea, niin sinun ei tarvitse jatkaa. Itse tein sen virheen, että jatkoin opiskeluja, vaikka tiesin, ettei ala ole ollenkaan sitä, mitä haluan tehdä. Aivan hukkaan koko tutkinto, seitsemän vuotta yliopistossa, järkyttävää.

Vierailija
53/53 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti millaista työtä haluat tehdä, katsot sitten miten siihen opiskellaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan