Mistä te-toimisto tietää jos en ota tarjottua työtä vastaan?
Minulle tarjottiin työtä, mutta en halunnut ottaa sitä vastaan. Se ei tuntunut omalta työltä. Nyt mietin saako te-toimisto tiedon siitä ja tuleeko seuraamuksia. Onko se työnantajan päätös ilmoittaako se siitä te-toimistoon vai jääkö asia meidän väliseksi. Onko teillä kokemuksia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mula työnantajana on te-toimisto kysynyt, että miten prosessi eteni .
Toisinaan näitä kyselyjä tulee. Varsinkin, jos hakija on ollut pitkään työttömänä.
Eihän se työnantaja voi sitä mistään tietää, oletko saanut osoituksen te-toimiston kautta vai itse hakenut, jos et itse tätä kerro, joten miksi työnantaja alkaisi omaa aikaansa tuhlata soittelemalla te-toimistoon? Jos taas kyse te-toimiston osoituksesta, niin saattavat kuulemma itse soittaa työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Firmoja ei taida kiinnostaa tiedottajan rooli te-toimistolle. Joskus kyllä työkkäri ilmoittaa tarkastavansa käyttäytymisen haastattelussa jos on tarpeeksi pitkään ollut työttömänä. Minulle tuli tämä aikoinaan, nyt en onneksi ole työkkärin listoilla.
Olen ilmoittanut lorvijat jotka eivät halua työtä viimeksi työkkäri kiitteli saivat 43 karenssia 😊
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ilmoittaa TE-toimistolle näistä tapauksista.
Suurinta osaa työnantajista ei kiinnosta paskan vertaa alkaa lapsellisesti kostamaan.
Mitä se työnantaja tästä edes hyötyisi. Suurin osa työnhakijoista saattaa olla paikanvaihtajia jolloin tuollaiselle ilmoitukselle ei olem mitään mieltäkään. Tuollainen ilmoittelu vaan vie kaikkien aikaa eikä lopulta hyödytä ketään.
Vai oikein tarjottiin työtä? Niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmoja ei taida kiinnostaa tiedottajan rooli te-toimistolle. Joskus kyllä työkkäri ilmoittaa tarkastavansa käyttäytymisen haastattelussa jos on tarpeeksi pitkään ollut työttömänä. Minulle tuli tämä aikoinaan, nyt en onneksi ole työkkärin listoilla.
Olen ilmoittanut lorvijat jotka eivät halua työtä viimeksi työkkäri kiitteli saivat 43 karenssia 😊
Sinullako on tapana tarjota työtä ihmisille? Miksi ihmeessä? Muut yleensä valitsevat hakijoista.
Työsuhde palkkaneuvotteluineen on neuvottelun tulos. Ei työstä ole mahdollista kieltäytyä, jos ei ole sopimusta saatu neuvoteltua.
Siis kuvitteleeko Ap, että työantajat voivat ilmoitella ilman vastapalveluksiaan maksutta TE-sivuilla työpaikoistaan? Vastapalveluna on virka-apu, jolla rotat pyritään saamaan kiinni rehellisistä työnhakijoista.
Ei se niin mene, että ihmiselle tarjottaisiin töitä. On useita hakukierroksia, palkkaneuvottelut ja psykologiset testit.
No enää ei ilmoitella kun TE-toimistot lakkautettiin.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ilmoittaa TE-toimistolle näistä tapauksista.
Eihän ne ehdi edes hakemuksia käsittelemään vaan 80% saa automaattisen "ei tällä keraa vastauksen" niin miten ne ehtisi jokaisen kohdalla selvittää, a.onko työtön ja b.missä työvoimapiirissa on ja c. lähteä sitten selvittelemään yhteystietoja ja laittamaan viestiä jne....jotenkin epäilen että firmoissa olisi motivaatiota ja aikaa tällaiseen ylimääräiseen hörhöilyyn?????
Mistä muka työnantaja edes tietäisi ilmoitella työkkäriin? Ellei tämä ole jokin työkkärin työtarjous niin eivät ne työpaikassa edes tiedä jos olet työnhakijana siellä. Iso osa työnhakijoista ei ole mitään työttömiä tai muita jotka olisivat työkkärin suuntaan selitysvelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä osaa kiinnostaa, uskokaa pois.
Vain jos ovat itse pyytäneet jotain ilmaisia työkokeilijoita tai muita, silloin heillä on ikään kuin yhteys ja kiinnostus työkkärin suuntaan.
Eihän normaalissa työnhaussa edes tiedetä ketkä niitä hakemuksia sinne laittaa, valtaosa hakijoista on jo töissä ja jos status on "työtön" niin taitaa automaatti karsia, eikä hakemus päädy ihmisen luettavaksi.
Jos tällaista tapahtuisi, niin osa varmaan lähtisi sinne töihin ja pistäisi siellä sitten oikein kunnolla ranttaliksi ja tuhoisi ja rikkoisi paikkoja ja tekisi vaikka mitä vaarallaista ja hullua, että siihen se homma tulee menemään, jos aletaan väkisin pakottamaan vääriin paikkoihin.
Näistä on ollut jo huhuja, esim autokuskeja, jotka ovat "muka vahingossa" törmäilleet vähän sinne ja tänne ja siinä menee auton lisäksi rakennusten seiniä ja ikkuinoita ja istutuksia ja aitauksia ja muita rikki...ei siis ihme että nuo kokeilijat loppuivat ainakin yhdeltä kuljetus liikkeeltä.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteleeko Ap, että työantajat voivat ilmoitella ilman vastapalveluksiaan maksutta TE-sivuilla työpaikoistaan? Vastapalveluna on virka-apu, jolla rotat pyritään saamaan kiinni rehellisistä työnhakijoista.
Kuvitteletko itse, että jossain työkkärin sivuilla on kaikki avoimet paikat 😂
Ei todellakaan ole, varsinkaan yksityisten firmojen. Ehkä siellä on jotain kunnan hommia ja hoitoalan, mutta iso osa avoimista paikoista ei ole, vaan ne löytyvät Duunitorista, Oikotiestä ja enenevässä määrin LinkedInista ja mitä näitä nyt on. Sekä myös ihan yritysten omilta rekrysivuilta. Noihin ei ole työkkärillä osaa eikä arpaa ja se on ihan ihmisen oma asia hakeeko ja ottaako vastaan.
Jos itse hakee työtä, mistä TE-toimisto edes tietää, minne on hakenut?