Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa mua säästämään ruokamenoissa!

Vierailija
15.08.2006 |

Nyt pinoon hyvät arkireseptit ja taloudellisten emäntien parhaat säästäväisyys-, suunnitelmallisuus- ja taloudellisuusniksit! Mitä ruokia syödä peräkkäisinä päivinä raaka-aineiden maksimoimiseksi jne!

Pliis, auttakaa äitiyslomalle ja sitten hoitovapaalle jäävää tuhla-tolloa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun alan säästäväiseksi niin ruokalaskut vain kasvavat (tyyliin ostan ison erän hyvää lihaa ja teen siitä burgundin pataa, jotta voin pakastaakin sitä - no, yleensä syömme sen ja pakkaseen ei jää mitään).

Samoin teen terveellisten ja ihanien edullisten suomalaisten vihannesten kanssa näin syksyllä. Laitan kaikkea hyvää italialaista pastakastiketta vihanneksista, jonka voi sitten pakastaa. Jämät jäävät vain pakkaseen ja koska vihannesten hinta on aivan järkyttävä niin ruokalaskut vain nousevat.

Ainoa missä voin ruokalaskuja pienentää on jättää ulkona ostetua lounasleivät, pizzat, salaatit yms syömättä ja syön kotona. Veikkaan että saisin sillä säästettyä kuussa noin 50 :) (Tosi paljon 900 Ruron kuukausi ruokalaskuissa).

Vierailija
2/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja ruokia ovat esim. itse tehty makaronilaatikkoja lohilaatikko (...kun lohi tarjouksessa...), siskonmakkarakeitto, kaalipata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä pysytyy helposti tekemään isomman satsin kerralla jota voi sitten joko syödä kahtena päivänä peräkkäin tai pakastaa. Muutenkin esim. jauheliharuuat tulee edulliseksi, kokoliha on kallista. Ja itse tehty tietysti, valmisruuat ja puolivalmisteet maksaa enemmän.

Vierailija
4/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinne kauppaan tosiaan kerran viikossa ja lapun kanssa.

Vierailija
5/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten lidl. meillä laski kuukauden ruokalasku 200e kun siirryimme citymarketista lidlin asiakkaaksi. Nyt menee ruokaan ja päivittäistavaroihin vajaa 400e, ennen 600e.

Vierailija
6/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme keväällä niin, että jokaiseen kauppalistaan teimme " budjetin" , elli paljonko oletimme ko. tuotteen maksavan. Sitten kaupassakäynnin jälkeen kirjasimme viereen, paljonko tuote tosiasiassa maksoi. Seurasimme näin, missä juuri meidän ruokakorimme tuli halvimmaksi. Päädyimme Prismaan. Keskitämme ostoksemme sinne.

Eineksien ja valmiiden pullien sijaan kannattaa tehdä iso osa ruoasta itse, samoin vauvan soseet. Joskus huviksi laskin paljonko säästin tekemällä soseet itse, ja vaikka summa ei absoluuttisesti ollut hirveän iso, niin prosentuaalinen säästö oli huima.

Vierailija
7/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuorit, pilkot yms. ne itse, etkä osta esikäsiteltyjä (pakasteita tms.).

Kasvikset ovat halvempia kuin liha. Kympillä ostaa ison pussillisen lanttuja, jos vertaat esim. lihaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä