Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen pitää saada sanoa ns. viimeinen sana

Vierailija
20.04.2021 |

keskustelussa, tai vaikka vain lyhyessä sananvaihdossa. Eräs ihminen töissä tuntuu oikein hakevan konfliktia kanssani tällä taktiikalla, että jos ääneen ihmettelen jotain tai totean jonkun asian jollekin muulle ja hänkin sattuu olemaan paikalla niin tämän neropatti oitis kääntää sen niin että saisi mut mielellään suoraan nolattua. Ollaan molemmat kaikkea muuta kuin hiljaisia hiirulaisia ihmistyypeiltämme mutta minä en sentään rupea v-ttuilemaan toisille ja vielä tarkoituksella päin naamaa. Olen kyllä häntä vanhempi ja olemme molemmat naisia naisvaltaisessa työpaikassa. Aiemmin tulimme ihan hyvin toimeen mutta nyt hän tuntuu tosiaan suorastaan haastavan riitaa ja/tai nälvivän kun näkee tilaisuuden sellaiseen. Voiko tämä olla kateutta tai katkeruutta jostain?
Tein nyt sen johtopäätöksen viime kerran jälkeen että voin tervehtiä häntä työpaikalla kuten muitakin tervehdin mutta jatkossa ei huvita olla hänen kanssaan missään tekemisissä tai esim. yrittää enää jutella niitä näitä jos osutaan samaan aikaan kahvitauolle eikä muita ole paikalla. Ikävää sinänsä että tällainen rajoittanee mm. sitä mistä voin muiden kanssa tauoilla keskustella mutta en jaksa tämän riidanhaastajan asennetta enää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaaan vähän sellainen "isä hahmo".

Vierailija
2/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaaan vähän sellainen "isä hahmo".

Muiistan armeijassakin ettei kannata mennä vihaista karhua herätttämään kesken unien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besser wisserin.

Vierailija
4/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi oi tulee juuri mieleen sellainen besserwisser-päällepäsmäri-äitylinoita-akka, joka komentaa lapsensa ja miehensä kotona ja  yrittää jatkaa samaa pätemistä töissä. Taustalla helvetin huono itsetunto ja tiedostus siitä, että oikeasti on tyhmä ja vieläpä ruma, mutta periksi ei voi antaa.

Vierailija
5/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narsisti ainakin haluaa sanoa viimeisen ja ainoan sanan.

Vierailija
6/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Seinäjoella?

Vierailija
7/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuiko Seinäjoella?

Ei vaan paljon etelämpänä ja minä olen kuitenkin se osapuoli jolla on osa sukujuurista pohjanmaalla (en siis itse ole sikäläisiä).. :) -ap

Vierailija
8/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämissuunnitelma kuulostaa hyvältä. Minä tajusin asian lopullisesti kahvitauolla, jonne eräs oli tuonut itse leipomaansa vaniljaista piirakkaa. Koristeena oli vaniljatankoja, kommentoin leipurille että vau, oikeaa vaniljaa. Tämä besserwisser noita-akka 55-v. tyrmäsi samantien lauseeni ja ilahtumiseni kaakattamalla, ettei tuo kokonaan ole mitään aitoa, eihän. Alkoi tivata leipurilta, käyttikö mausteena minkä merkkistä vaniljasokeria. Osasi kertoa, että ko. merkistä vain osa on aitoa vaniljaa ja osa synteettistä. Noita loi minuun pitkän, voitonriemuisen katseen. Minä ymmärsin lopulta, millaisen sekopään kanssa olen tekemisissä ja sitten tosiaan välttämiskäytöstä.

Harmi kuitenkin, että joudun mukauttamaan käytöstä läsnä olevien mukaisesti. Jos noita on puuttuu pöydästä, voin olla oma itseni eli positiivinen ja muihin ystävällisesti suhtautuva, jopa muita kehuva tyyppi. Kun hän on paikalla, tiedän hänen nokkaisevan jokaiseen sanaani, joten silloin olen hiljaa. Ehkä työkaverit ymmärtävät dynamiikan.

Vierailija
9/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi oi tulee juuri mieleen sellainen besserwisser-päällepäsmäri-äitylinoita-akka, joka komentaa lapsensa ja miehensä kotona ja  yrittää jatkaa samaa pätemistä töissä. Taustalla helvetin huono itsetunto ja tiedostus siitä, että oikeasti on tyhmä ja vieläpä ruma, mutta periksi ei voi antaa.

Pätemisen tarpeeksi itsekin olen osittain tätä p*seilyä selittänyt, ehkäpä hän on kevään tullen käynyt lapsettomana sinkkuna kärttyisäksi.. Tosin lapseton sinkku olen minäkin ja ennusteeni häntä vanhempana naisena lienee vielä synkempi miehen saannin kannalta mutten siltikään noin käyttäydy. -ap

Vierailija
10/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämissuunnitelma kuulostaa hyvältä. Minä tajusin asian lopullisesti kahvitauolla, jonne eräs oli tuonut itse leipomaansa vaniljaista piirakkaa. Koristeena oli vaniljatankoja, kommentoin leipurille että vau, oikeaa vaniljaa. Tämä besserwisser noita-akka 55-v. tyrmäsi samantien lauseeni ja ilahtumiseni kaakattamalla, ettei tuo kokonaan ole mitään aitoa, eihän. Alkoi tivata leipurilta, käyttikö mausteena minkä merkkistä vaniljasokeria. Osasi kertoa, että ko. merkistä vain osa on aitoa vaniljaa ja osa synteettistä. Noita loi minuun pitkän, voitonriemuisen katseen. Minä ymmärsin lopulta, millaisen sekopään kanssa olen tekemisissä ja sitten tosiaan välttämiskäytöstä.

Harmi kuitenkin, että joudun mukauttamaan käytöstä läsnä olevien mukaisesti. Jos noita on puuttuu pöydästä, voin olla oma itseni eli positiivinen ja muihin ystävällisesti suhtautuva, jopa muita kehuva tyyppi. Kun hän on paikalla, tiedän hänen nokkaisevan jokaiseen sanaani, joten silloin olen hiljaa. Ehkä työkaverit ymmärtävät dynamiikan.

Joo, kiusallista hiljaisuutta on täälläkin päässä seurannut kun tämä teräväkieli on päässyt näpäyttämään mua jostain. Ja yllättäen nämä näpäytykset tuntuu tapahtuvan silloin kun yleisöä on paikalla. Välillä tuntuu tosi pahalta jälkeenpäin se ilkeily, koulukiusatun taustalla kun on riittävästi vanhaa painolastia kertynyt jo nuoruusvuosina. Voi olla että kun en nykyään ole enää ollenkaan yhtä kiltti lattiarätti niin tulee vielä päivä kun mennä täräytän suoraan tälle ihmiselle hänen ilkeilynsä päälle että sellaista rokotetta ei taida koskaan tullakaan joka idiotismin maailmasta hävittäisi. -ap

Vierailija
11/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista vallankäyttöä ?

Ja näitä ihmisiä, jotka eivät osaa / uskalla myöntää olevansa väärässä.

Kääntävät vian tavalla tai toisella muihin.

"Huumori" on muita pilkkaavaa sekä nolaavaa, itselleen eivät osaa nauraa vaan

siitäkin seuraa muiden syyttelyä yms.

Vierailija
12/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump

Vierailija
13/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppi oinas?

Vierailija
14/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että molemmat olette räväköitä (anteeksi ilmaus) räpätätejä ja status teillä sama (lapsettomia sinkkuja)... Olet vahempi. Oletko myös tavallasi ollut työyhteisösi alfanaaras? Jos näin, niin tuossahan klassinen nuorempi, alfanaaraaksi haluava yksilö haastaa vanhemman - tilanne! Eläimiä - apinoita - olemme yhä me 🙄

Vierailija
15/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnon heikkous saa jotkut hakemaan pikavoittoja toisten kustannuksella. Pätemään ja päsmäröimään vaikkei oma kompetenssi riittäisi. Raskasta seuraa, välttelen.

Vierailija
16/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunnon heikkous saa jotkut hakemaan pikavoittoja toisten kustannuksella. Pätemään ja päsmäröimään vaikkei oma kompetenssi riittäisi. Raskasta seuraa, välttelen.

Mä niin tiedän yhden perheenäidin, joka on just tälläinen. Ja hemmetin epävarma itsestään varsinkin nyt, kun tyttärensä ovat teini-iässä ja hehkeimmillään. Joskus hävettää, kun hän yrittää matkia tyttäriään tietyissä jutuissa pysyäkseen ns. "ajan hermolla". Antaisi tyttöjen kukoistaa ja jättäytyisi vain itse suosiolla taka-alalle, vaan ei. Pitää itsekin yrittää hakea hyväksyntää somessa ja muualla, koska miehensä ei kovin kauniisti hänestä selän takana puhu ja olen ymmärtänyt, että osaa tylyttää kohtuuhyvin myös asvotusten. Ja juurikin sitä viimeistä sanaa rouva hakee myös sekä puheissa että viestittelyssä. Äärimmäisen rasittava akka. Itsehän hän ei tokikaan sitä näe eikä tajua.

Vierailija
17/21 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, että molemmat olette räväköitä (anteeksi ilmaus) räpätätejä ja status teillä sama (lapsettomia sinkkuja)... Olet vahempi. Oletko myös tavallasi ollut työyhteisösi alfanaaras? Jos näin, niin tuossahan klassinen nuorempi, alfanaaraaksi haluava yksilö haastaa vanhemman - tilanne! Eläimiä - apinoita - olemme yhä me 🙄

En kyllä koe olevani meidän osastolla mikään alfanaaras, enkä ole edes vanhimmasta päästä siellä vaan n. puolessavälissä ikäjakaumaa. Meillä on tän hankalan ihmisen kanssakin vain muutama vuosi ikäeroa, mutta vaikka olen korkeammin ja laajemmin opiskellut ja omaan pidemmän työkokemuksen, teemme melkein samaa hommaa, oma työnkuvani ja osaamiseni on vaan hieman laaja-alaisempi ja palkkaero muutaman satasen luokkaa maksimissaan. Hän työskentelee työnkuvansa takia tiiviisti erään miespuolisen työkaverin kanssa jonka kanssa ovat jonkinlaisia kavereita muutenkin. Olemme töissä hitusen lämpimämmissä väleissä nykyään tän miehen kanssa kuin ennen, joten mietin myös olisiko tämä mies esim. sanonut tai tehnyt hänen kuultensa jotain muhun tai työntekooni liittyvää joka voisi nyt vielä enemmän ärsyttää tätä naista ja purkaa kiukkunsa muhun vai olenko muuten vaan ärsyttävä. Ei siis muille harrasta tällaista päin naamaa ja yleisön läsnäollessa näpäyttelyä joten siitä päättelen että hänellä on tarkoituksenmukainen tavoite saada nimenomaan mut näyttämään tyhmältä ja huonolta. Tämä ihminen on myös näpäyttänyt kerran mua vitsiksi naamioidun ilkeän kommentin muodossa em. miehen läsnäollessa ja siinä oli muitakin, en katsonut miten tää mies eleiden puolesta mahdollisesti suhtautui asiaan, olin kuulevinani hänen suunnaltaan hermostuneen naurahduksen, mutta meitä oli tosiaan useita ihmisiä siinäkin tilanteessa. Olen nyt mennyt pelkällä neutraalilla moikkauslinjalla tän naisen kanssa sen mitä on töissä nähty, pyrin poistumaan seurasta heti kun mahdollista ja muutenkin välttelen kontaktia, tulee inhottava olo kun tuntuu että se katsoo mua jotenkin pistävällä tavalla. Voi olla että jossain vaiheessa keksii ärähtää tästäkin tai ainakin avautuu jollekin että olen tyly mutta kun kerran kokee mut ärsyttävänä niin olisi tyytyväinen että kontaktit meidän välillä jää minimiin.

Vierailija
18/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivitystä tilanteeseen vajaa vuosi myöhemmin; ko. riidanhaastaja osoittautui mitä ilmeisimmin työssään hyvin stressaantuneeksi ja ahdistuneeksi yksilöksi ja koki ulkopuolisuuden tunnetta vaikka oli ollut jo joitain vuosia meidän yksikössä. Irtisanoutui sitten yllättäen vuoden lopulla vaikka juuri n. kk tätä aiemmin sanoi että muuten katselisi uutta työpaikkaa mutta ei ole lähdössä kun parempaa palkkaa täällä saa tienattua kuin muualla meidän ylityösoppareista johtuen.

Hän tulee edelleen ajoittain vastaan aamuhämärissä kun mennään eri suuntiin töihin, onneksi on niin pimeää että olen kun en häntä näkisikään. 

-ap

Vierailija
19/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten lisäksi: henkilö, joka tietää olevansa oikeassa ja tyhmemmät/tietämättömämmät väittelykumppanit on yleisen edun nimissä saatava ymmärtämään, miten asiat oikeasti on :)

Vierailija
20/21 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsymättömän. Lapsellisen. Ylpeän. Besserwisserin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi