Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte jos vieras mutta samassa rapussa asuva ihminen soittaisi ovikelloanne ja

Vierailija
20.04.2021 |

kertoisi olevansa niin masentunut että pelkää vahingoittavansa itseään?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi. Tapahtuiko näin?

Vierailija
2/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin sisään ja tarjoaisin 2 metrin päästä olkapäätä ja hyvää ruokaa. Soittaisin omalle kontaktille polille että mitä tehdään, tuonko sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ambulanssi jos on toistaiseksi ihan kunnossa? Eikö tosta saa jonkun laskun turhasta hälytyksestä?

Vierailija
4/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin 112 ja pyytäisin sille apua.

Vierailija
5/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei voisi käydä, sillä en avaa ovea vaikka joku kelloa soittaisi. En myöskään tunnistaisi kuin yhden naapurin, eli periaatteessa se voisi olla kuka tahansa valehtelija.

Vierailija
6/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin sisään ja tarjoaisin 2 metrin päästä olkapäätä ja hyvää ruokaa. Soittaisin omalle kontaktille polille että mitä tehdään, tuonko sinne.

Mutta jos on erityisruokavalio tai ei pidä ruuistasi?

Vierailija
7/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se olet ap, joka tuollaisia suunnittelet? Soita itse itsellesi ambulanssi äläkä häiriköi naapuria. Pikkukakkonen kestää vielä 10 minuuttia.

Vierailija
8/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on erityisruokavalio tai ei pidä ruuistasi?

Kieltämättä tämä tuntuu tässä yhteydessä olennaiselta.

/s

Vierailija
9/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ambulanssi jos on toistaiseksi ihan kunnossa? Eikö tosta saa jonkun laskun turhasta hälytyksestä?

Siellä hälytyskeskuksessahan ne sen päätöksen tekevät, lähettävätkö ambulanssin. Sinä kerrot tilanteen.

Vierailija
10/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö se olet ap, joka tuollaisia suunnittelet? Soita itse itsellesi ambulanssi äläkä häiriköi naapuria. Pikkukakkonen kestää vielä 10 minuuttia.

Kysyn hypoteettisesti kun itse asun ok-talossa enkä ole masentunut. Olen vain kuullut tapauksesta missä näin on käynyt ja oven avannut käskenyt soittajan matkoihinsa. Sitten tämä tehnyt itsarin ja sillä toisella syyllisyys.

Ap

Vierailija
11/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

En avaa ovea, ellei ole jonkun kanssa jotain sovittu.

Kiitos kaupustelijat, epämääräiset, alati kamoissaan osoitteesta eksyvät hörhöt, sekä Jehovan Todistajat.

Vierailija
12/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn hypoteettisesti kun itse asun ok-talossa enkä ole masentunut. Olen vain kuullut tapauksesta missä näin on käynyt ja oven avannut käskenyt soittajan matkoihinsa. Sitten tämä tehnyt itsarin ja sillä toisella syyllisyys.

Ap

Ehkä se itsemurhaa hautonut on ollut hyvin yksinäinen, eikä ole ketään muuta joka olisi voinut auttaa. Mutta toisaalta naapurin ei tarvitsisi tuntea kovin paljon syyllisyyttä, koska tuo tilanne on niin vaikea. Itsemurhan ehkäiseminen ei yleensä onnistu, jos toinen on jo tehnyt päätöksensä. Ehkä se naapurin käytös oli viimeinen pisara, ehkä ei. Ei voi tietää. 

Itsellä on ollut itsetuhoisia ajatuksia, joten ymmärtäisin tilanteen. Pyytäisin naapurin sisään, juttelisin vähän aikaa ja keskustelisin, voidaanko lähteä päivystykseen. Psykiatriselle ei pääse kovin helposti, mutta kyllä siihen tilanteeseen jotain apua saa. 

Vierailija
13/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ambulanssin. Eri asia sitten olisi tulisiko paikalle kokemusta on kuinka hankalaa se voi joskus olla (naapuri jäi kerran auton tönäisemäksi pyöränsä kanssa ja pimputti ovikelloa, pyysi soittamaan ambulanssin koska oli tosi huonovointinen. Työn ja tuskan takana oli että sain sen ambulanssin tulemaan)

Vierailija
14/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin "vai niin" ja vetäisin oven kiinni ja jatkaisin omia puuhiani.

Vierailija
15/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kerran tuolla tavalla. 1990-luvun alussa. Naapurini soitti ovikelloa ja kertoi olevansa itsetuhoinen. Soitin hälytyskeskukseen ja lähettivät sieltä ambulanssin. Parempi ammattilaisten arvioida tilanne kuin maallikon. 

Vierailija
16/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

WtF oikeestiko pitä soittaa 112 tilanteess? Kun kun oon ite soittanut 112 oon vaan saanu haukut! Ensin meinasi ihminen hukkua veteen ("mikset pelasta" -> EN OSAA UIDA" ja tokaalla kerralla ei kiinostanu kun oli mies -20 asteen pakkasessa nukkumassa verissä tiellä sanoi, ehkä lähtee poliisi sinne ehkä, odotin KAUAN ei tullut, sihen jäi joku muu odottamaan... POLIISI????? Mies oli verinen ja taju pois!

Vierailija
17/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori siä alkaa Lentoturmatutkinta ny justiin

Vierailija
18/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän pimputtelisi. Avaan oven vain ennalta sovituille pimputtajille.

Vierailija
19/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi hyvännäköinen nainen tarjoaisin yösijaa. ;D

Vierailija
20/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kunnossa, kun on itsemurha-aikeita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan