Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte jos vieras mutta samassa rapussa asuva ihminen soittaisi ovikelloanne ja

Vierailija
20.04.2021 |

kertoisi olevansa niin masentunut että pelkää vahingoittavansa itseään?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea, ellen tiedä jonkun olevan tulossa.

Vierailija
22/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hölmö lankeaa vielä näihin iltiksen käyttämiin jippoihin ja klikkaa. Joo en lukenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssi. Tapahtuiko näin?

Miks ambulanssi jos on toistaiseksi ihan kunnossa? Eikö tosta saa jonkun laskun turhasta hälytyksestä?

Ihan kunnossa, kun on itsemurha-aikeita?

Niin mutta eihän ambulanssia tarvita jossei vahingoita itseään ensin?

Vierailija
24/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain elokuvissa tilataan ambulanssi. Ja osoitettakaan ei tarvitse sanoa.

Oikeasti soitetaan 112, jossa päivystäjä arvioi avun tarpeen. Joskus jopa lähettää ambulanssin ;-)

Vierailija
25/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että nykymaailmassa itketään vuolaasti jotain george floyfia mutta naapureille sanotaan että mee muualle ruikuttamaan?

Vierailija
26/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee apua NYT. Huomenna voi olla myöhäistä. Sanoisin ootapa vetäsen takin päälle, mennään ulos juttelemaan.

Vierailija
27/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja sellainen henkilö voi tehdä jotain äkkinäistä.

Vaatii paljon hakea apua ja kertoa ventovieraalle.

Kertoisin oman tarinani ja juteltaisiin. Vaikka soittamalla jos siis nyt korona-aikana.

Vierailija
28/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena naapuri, joka soitti ovikelloa usein aamuyöllä yhden maissa. Oli aika lailla mun ikäinen tyttö. Halus aina tulta tai tupakkaa ja pyysin välillä sisälle. Vaikutti yksinäiseltä, muttei osannut oikein jutella. Mulla oli pieni vauva ja yöt oli muutenkin katkonaisia ja mies oli töissä muualla, niin oli aikaa pitää yövastaanottoa.

Vierailija
29/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sairastanut koronan, joten pyytäisin sisälle juttelemaan.

Vierailija
30/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssi. Tapahtuiko näin?

Miks ambulanssi jos on toistaiseksi ihan kunnossa? Eikö tosta saa jonkun laskun turhasta hälytyksestä?

Ihan kunnossa, kun on itsemurha-aikeita?

Niin mutta eihän ambulanssia tarvita jossei vahingoita itseään ensin?

Todellakin tarvitaan. Jopa poliisi soittaa paikalle ambulanssin, jos kohtaa itsetuhoisen ihmiset. Hoitoon sellainen kuuluu ENNEN kuin mitään tapahtuu. 

Vierailija
31/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain elokuvissa tilataan ambulanssi. Ja osoitettakaan ei tarvitse sanoa.

Oikeasti soitetaan 112, jossa päivystäjä arvioi avun tarpeen. Joskus jopa lähettää ambulanssin ;-)

Pilkunn'ussinta voi sinusta olla hauskaa, mutta kovin monesta muusta ei. Jokainen täysijärkinen tietää, että "tilata ambulanssi" on puhekielessä sama kuin "soittaa 112, jos arvelee ambulanssille olevan tarvetta. 

Vierailija
32/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena naapuri, joka soitti ovikelloa usein aamuyöllä yhden maissa. Oli aika lailla mun ikäinen tyttö. Halus aina tulta tai tupakkaa ja pyysin välillä sisälle. Vaikutti yksinäiseltä, muttei osannut oikein jutella. Mulla oli pieni vauva ja yöt oli muutenkin katkonaisia ja mies oli töissä muualla, niin oli aikaa pitää yövastaanottoa.

💞

Vierailija
33/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaikuttaisi olevan missään kamoissa tai uhkaavalta, kutsuisin sisään, tarjoaisin juotavaa ja kyselisin onko hänellä ketään kaveria tai läheistä, jolle voisi soittaa. Jos ei olisi, soittaisin johonkin kriisipuhelimeen ja kertoisin tilanteen. Jos tilanne vaikuttaisi vaaralliselta, kertoisin rauhallisesti etten voi päästää häntä sisälle, ja juttelisin postiluukun kautta.

Vierailija
34/34 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin sille lohduttavan ruiskeen makkarissa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi