Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä oikeasti hyvä neule?

Vierailija
20.04.2021 |

Sain inspiraatiota tuosta toisesta ketjusta. Minulla ongelmana että vaikka kuinka ostan ns laatua ja hoidan oikeaoppisesti vaatteita niin silti, ihan sama kuinka kalliita ja "laadukkaita" ovat olleet niin ne nyppyyntyvät ikävästi hihoista jo ensimmäisten pesujen jälkeen :(
Kiva ostaa paita ja pestä muutaman kerran jonka jälkeen on vaan todettava että no taas meni mönkään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlo

Vierailija
2/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama Tommy Hilfigeri kanssa! Kolme olen ostanut ja laatu heittelee niin paljon että enää en osta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä on vaikka mitä neuleita eivätkä nyppäänny. On vaikka mitä väriä ja materiaalia lampaanvillasta puuvillaan.

Eivätkä nukkaannu. Kysyin että mikä ihme noissa on kun kuitenkin ollaan pesty välillä liianki lämpimällä vedellä. 🤭No laatu ja materiaali se. Merkkinä East Boy, tulevat Japanista joten laatua ovat hintaansa nähden.

Vierailija
4/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpalta minulla on jo kolme neuletta. Ensimmäinen n. 5 vuotta vanha, käytetty todella paljon, viime viikolla lähetin heille kunnostettavaksi. Vanhimmassakaan neuleessa ei ole nypyn nyppyä.

Vierailija
5/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arela

Vierailija
6/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlo on minusta vaihtelevaa! Minusta laatu on parempi kun ei osta Euroopan kaupoista

Vierailija
7/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arela

Mä voisin noita Arelan kamppeita muuten ostaakin, koska olen kuullut useammaltakin käyttäjältä, että tuotteet on tosi hyvänlaatuisia. Mut miks ihmeessä kaikki on tuollaisella teltta-leikkauksella? Eikö oikeasti mistään saa mitään muita istuvuuksia kuin nakinkuorta tai sitten telttaa? Näyttäähän ne hyvältä jonkun mallimittaisen päällä, jolla on kaks metriä jalkoja, mut tällainen savolainen reitevä ja rintava persjalka, joka ei kyllä ole ylipainoinen, mutta ei mikään tikkukaan, kun vetää tuollaisen päälleen ni näyttää kyl sit just siltä, ettei kaapista löytynyt muuta kuin pussilakana ylle ja vähintäänkin raskausmahaa koitetaan piilotella siellä kankaan alla. 

Vierailija
8/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Cubuksesta pari merinoneuletta. Hinta-laatusuhde hyvä.

Vierailija
9/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpa ei nyppyynny, mutta ei ole kovin pitkäikäinen ratkaisu.

Mulla kaksi alpaa kului puhki aikalailla vuodessa.

Ostin kuitenkin uudet, koska muuten pysyvät siistinä, mutta en odota niiden kestävän yli vuotta.

Vierailija
10/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nanson merinovillaneuleita eivätkä ole nyppyyntyneet yhtään, vaikka pidetty ja pesty on paljon. Mutta palstalaisillehan ei Nanson vaatteet kelpaa.

Vierailija
11/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppyyntyminen johtuu lyhyestä tekstiilikuidusta, 100% villa tai muu eläimen karva taas kuluu herkästi puhki. Akryyli on ongelmajätettä.

Hinta ei tosiaan ole tae laadusta. Vaikea sanoa mistä ostaa kun olen päätynyt siihen että hintalaatusuhde on paras itse tehden. Osta käsityöläiseltä joka tuntee materiaalit?

Vierailija
12/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpa

North Outdoor

Pierre Roberts

Fjällräven

Vierailija
13/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyppyyntyminen johtuu lyhyestä tekstiilikuidusta, 100% villa tai muu eläimen karva taas kuluu herkästi puhki. Akryyli on ongelmajätettä.

Hinta ei tosiaan ole tae laadusta. Vaikea sanoa mistä ostaa kun olen päätynyt siihen että hintalaatusuhde on paras itse tehden. Osta käsityöläiseltä joka tuntee materiaalit?

Meillä ei ole lampaanvilla kulunut kyllä puhki. Vaikuttaako neuleen paksuuskin? En ollut ennen kuullutkaan valmistajan kertovan että miten paksua neulosta ovat. Esim 7G on jo sen verran paksua että on mukava päällä mutta säilyttää muotonsa. 12G on mukava kesäneulos :)

T. Sama äiti

Vierailija
14/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole lampaanvilla kulunut kyllä puhki. Vaikuttaako neuleen paksuuskin? En ollut ennen kuullutkaan valmistajan kertovan että miten paksua neulosta ovat. Esim 7G on jo sen verran paksua että on mukava päällä mutta säilyttää muotonsa. 12G on mukava kesäneulos :)

T. Sama äiti

Villalla on huono hankauskesto, siksi se kuluu.

Teidän neuleissa on ehkä tiukempikieteinen lanka tai muuta kuitua vahvikkeena villan lisäksi? Ne vaikuttaa jonkin verran. Mutta tiukempi langankierre ei on myös karheampi.

Vierailija
15/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkaleikkuri on hyvä, maksaa n.10e ja saa neuleet ym. vaatteet on kuin uusia kun ajalee nukat pois.

Vierailija
16/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlo on kyllä ihan ykkönen hinta-laatusuhteessa. Kestäviä ja koneessa pestäviä neuleita.

Vierailija
17/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama äiti

Teidän neuleissa on ehkä tiukempikieteinen lanka tai muuta kuitua vahvikkeena villan lisäksi? Ne vaikuttaa jonkin verran. Mutta tiukempi langankierre ei on myös karheampi.

Veikkaisin lankaa tai sitten joku erikoinen tekniikka niillä on siellä Aasiassa millä punovat. Varsinkin puuvillaneuleet ovat niin napakkaa että.

Pesulapun mukaan täyttä puuvillaa, myyvät myös kakkoslaatua jossa on sekoitetta eli ehtaa tavaraa ovat meillä.

Vierailija
18/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama äiti

Veikkaisin lankaa tai sitten joku erikoinen tekniikka niillä on siellä Aasiassa millä punovat. Varsinkin puuvillaneuleet ovat niin napakkaa että.

Pesulapun mukaan täyttä puuvillaa, myyvät myös kakkoslaatua jossa on sekoitetta eli ehtaa tavaraa ovat meillä.

Joo puuvilla kestää kyllä hankausta aika hyvin.

Vierailija
19/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 100% villaa oleva neulepusero ja villatakki, joita olen käyttänyt jo 20 vuotta. Ei mitään kulumisen merkkejä, ei venymistä tai nukkaantumista. Kotimaisen valmistajan tuotteet. Kalliit aikanaan, mutta joka euron arvoiset.

Vierailija
20/25 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniqlo

Tänään hain Uniqlon paketin ja vaatteista yksi on epäsopiva. Olisin palauttanut sen, mutta postimaksu on kalliimpi Saksan kun paidan hinta. Ilmainen palautus ei ole mahdollista Suomesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä