Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko puheeksi vanhempien kanssa?

Vierailija
20.04.2021 |

Tyttäreni, 12 v, käy harrastuksessaan niin, että tulevat samalla autokyydillä kotiin 2 mun kaverin kanssa. Useasti minä olen tuon vuoron ajanut. Tänään tyttäreni tuli alamaissa kotiin, koska nuo 2 muuta kaveria oli suunnitellut yhteistä menoa illaksi ja kovaa ääneen sitä suunnittelivat autossa. Oma tyttärenioli tuntenut itsensä todella ulkopuoliseksi.

En ymmärrä, miksei autoa ajanut äiti oli hienotunteisesti voinut näille2 tytöllehuomauttaa, että voitte suunnitella sitten myöhemmin, eikä antaa heidän tahallaan tehdä kolmatta ulkopuoliseksi. Sen automatkan ajan olisivat voineet jättää kahdenkeskeiset jutut pois.

Tämä on käynyt jonkun kerran aiemminkin ja mietin ottaisinko noiden muiden äitien kanssa puheeksi, että tyttäreni oli tuntenut itsensä ulkopuoliseksi ja että kahdenkeskiset asiat voidaan jutella sen automatkan ulkopuolella.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisitko muiden äitien kanssa, että ottavat tämän tyttöjen kanssa puheeksi?

Vierailija
2/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa puheeksi niiden äitien kanssa tai sitten en. Riippuisi todella paljon siitä, kuinka tuttuja ne äidit on minulle ja minkä tyyppisiä ihmisiä, vaikuttavatko siltä, että ymmärtävät pointin. Vai onko fiilis, että eivät ehkä osaa suhtautua ja ottaa pointtia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä kaksi muuta ovat muutakin kuin harrastuskavereita, ainakin minun lapsillani on muitakin kavereita kuin harrastekaverit, eivätkä loukkaannu, jos jotkut ovat parempia kavereita.

Vierailija
4/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ottaa puheeksi niiden äitien kanssa tai sitten en. Riippuisi todella paljon siitä, kuinka tuttuja ne äidit on minulle ja minkä tyyppisiä ihmisiä, vaikuttavatko siltä, että ymmärtävät pointin. Vai onko fiilis, että eivät ehkä osaa suhtautua ja ottaa pointtia vastaan.

Olemme ihan hyviä tuttuja ja tytötkin kavereita keskenään mutta kolmisin juttu ei toimi. Yksi näistä kavereista jotenkin haluaa ”kehuskella” tytölleni jos/kun hengailee jonkun mun kanssa.

Ap

Vierailija
5/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tytär voi tehdä kotona myös kivoja asioita harrastuksen jälkeen (mistä itse tykkää, innostuu), vaikkei mene muiden menoihin. Joskus hänellä on varmaan oma kaveri johonkin menoon. Ehkä siellä harrastuspaikassa on omat sisäpiirit, jotka eivät ota mukaan aina.

Vierailija
6/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kyse on 10 min automatkasta, sen ajan pystyisi varmaan olemaan ”neutraali” kaikkiaan kaveri eikä tahallaan pahoittaa sen kolmannen mieltä.

Vierailija
7/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysehän on siitä, miten kaksikko kävi aiheesta keskustelua. Oliko selvää "lällää ei koske sua" - sävyä, vaan vain neutraalia keskustelua.

Joskus elämässä vaan jää jostain ulkopuolelle ja se kannattaa vaan oppia hyväksymään.

Vierailija
8/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kysehän on siitä, miten kaksikko kävi aiheesta keskustelua. Oliko selvää "lällää ei koske sua" - sävyä, vaan vain neutraalia keskustelua.

Joskus elämässä vaan jää jostain ulkopuolelle ja se kannattaa vaan oppia hyväksymään.

Tuskin kauhean neutraalia sävyä oli, sillä tyttö pahoitti mielensä. Hänen mukaansa oli juurikin sitä että lällätilää (ei tietty näillä sanoilla) sit tehdään sitä ja tätä Hauskaa... kyllä 12 v osaa jo kaveriensa äänenpainot ja rivien välit tulkita.

Ap

Vierailija
9/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme ihan hyviä tuttuja ja tytötkin kavereita keskenään mutta kolmisin juttu ei toimi. Yksi näistä kavereista jotenkin haluaa ”kehuskella” tytölleni jos/kun hengailee jonkun mun kanssa.

Ap

Kavereita myös harrastuksen ulkopuolella?

Vierailija
10/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ei tuo 10 minuutin treenikyyti maailmaa kaada ja ap kun on itse kuskivuorossa niin voi omalta osaltaan puuttua silloin. Tytölle voi korostaa niitä kaikkia muita kivoja kaverijuttuja, joita hänellä on ja joissa ne kaksi eivät ole mukana. Ei siksi, että dissaisi niitä toisia vaan että näyttää, että eri tilanteissa on erilaisia kaveri- ja ystäväkokoonpanoja.

Vierailija
11/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan kyse on 10 min automatkasta, sen ajan pystyisi varmaan olemaan ”neutraali” kaikkiaan kaveri eikä tahallaan pahoittaa sen kolmannen mieltä.

Ja toisaalta myös jos noin lyhyt aika kyseessä, niin jossain vaiheessa sekin pitää vaan oppia, ettei tuollaista kannata ottaa niin sydämelleen. Siinä tapauksessa tietenkin voi olla kova paikka, jos niitä omia hyviä kavereita ei muuallakaan oikein ole.

Vierailija
12/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ne tytöt ole naimisissa vaikka jakavatkin kyydin toisinaan.

Vierailija
13/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä avaus. Tietenkin tytöt saavat sopia menemisiä, jos kerran ovat kavereita. Ei sama kyyti tarkoita, että ollaan ylimpiä ystäviä kaikkien kanssa ja se on joku määrätty kaveriryhmä se kuskattava porukka.

Vierailija
14/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää "kaikkien on pakko leikkiä kaikkien kanssa" -sukupolvi jo ehtinyt saada lapsia joille on opettanut tuon vinoutuneen ajatusmallin?

Vierailija
15/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin varsinkin jos tunnen vanhemmat. Tuo on ulkopuolelle jättämistä ja ehkä jopa kiusaamista, tiedän omasta kokemuksesta. Olen monet kerrat puuttunut samankaltaisiin tilanteisiin eikä lastani enää kiusata. Se voi olla stressaavaa ottaa puhelin käteen ja soittaa ja vaikka vanhemmat eivät suhtautuisivat toivotunlaisesti niin tyttäresi arvostaa että olet hänen puolellaan ja yrität auttaa.

Vierailija
16/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä aikuisena olet samassa kyydissä 2 mun ihmiset kanssa, etkö kommunikoi kaikkiaan mukana olevvien kanssa tuon 10 minuten ajan? Eikä kuulu yleisiin sosiaalisiin taitoihin?

Vai oikeastiko rupeat vain toinen kanssa suunnittelemaan illan ohjelmaa ja jätät yhden ulkopuolelle?

Vierailija
17/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä aikuisena olet samassa kyydissä 2 mun ihmiset kanssa, etkö kommunikoi kaikkiaan mukana olevvien kanssa tuon 10 minuten ajan? Eikä kuulu yleisiin sosiaalisiin taitoihin?

Vai oikeastiko rupeat vain toinen kanssa suunnittelemaan illan ohjelmaa ja jätät yhden ulkopuolelle?

Hyvin kiteytetty, tästä näkee (lukee) mistä on kyse.

Vierailija
18/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puheeksi tyttöjen äitien kanssa. Jos sama meno jatkuisi, en kuskaisi enää näitä tyttöjä.

Kyllä tuossa iässä pitää osata käyttäytyä.

Vierailija
19/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko kaverukset ei saa suunnitella yhteistä menoa, koska kyydissä on yksi ei-kaveri? Kun se yksi tulee alakuloiseksi!

Sinun tyttösi on samassa kyydissä, mutta ei se tee hänestä näiden tyttöjen parasta kaveria. jos tuosta vetää herneitä nenään, niin on terapiassa ennen kuin täyttää 17v.

Epäkohteliasta tuo on, mutta ei siitä pidä mieltää pahoittaa, lapset usein on tuollaisia.

Vierailija
20/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko kaverukset ei saa suunnitella yhteistä menoa, koska kyydissä on yksi ei-kaveri? Kun se yksi tulee alakuloiseksi!

Sinun tyttösi on samassa kyydissä, mutta ei se tee hänestä näiden tyttöjen parasta kaveria. jos tuosta vetää herneitä nenään, niin on terapiassa ennen kuin täyttää 17v.

Epäkohteliasta tuo on, mutta ei siitä pidä mieltää pahoittaa, lapset usein on tuollaisia.

Nämä kaikki 3 on kavereita keskenään muutenkin, ei vain harrastuksessa. Tyttäreni eikä kukaan muukaan näistä siis ole mikään ei-kaveri. Ovat tekemisissä pareittain, 3 samaan aikaan ei toimi. Muuten kyllä.

Ap