Diagnosoisiko joku minutkin?
Laitan kaikki oireeni, vaikka ne eivät välttämättä olisi kytköksissä toisiinsa.
- Oksentelen nykyään päivittäin. Koko vatsan sisältö tyhjenee siis, eli ei mitään kevyttä oksentelua. Oksentelua kestänyt pari vuotta, mutta alussa ei ollut päivittäistä.
- Viikottaista ripulia, ja uloste ei tule kerralla ulos koskaan, oli sitten normaalia tai ripulia. Tätä kestänyt 4 vuotta.
- lievää virtsan karkailua, alkanut jo teininä.
- en nuku virkistävästi ja heräilen useita kertoja yössä. Nukun ainakin 10 tunnin yöunet lähes joka yö.
- limainen yskä kestänyt pari kuukautta
- ajoittaista hengenahdistusta
Ylipainoa on ja tupakoin. Syön silti terveellisesti ja liikun jonkin verran. Käytössä psykoosilääkitys ollut 14 vuotta. Maksa-arvot, sokeriarvot ja tulehdusarvot (lasko, crp) koholla. Muut veriarvot kunnossa.
Lääkärissä käyty useita kertoja ja ei tutkita kovin innokkaasti niin ajattelin kysyä täältä.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja tupakointi tuhoaa maksasi. Ole hyvä ja painu fittyyn, nyt lääkäri setä menee kiksauttamaan siivoojan kanssa komeroon.
Asennehan niillä on tuo.
Niin ja olen n. kolmekymppinen nainen. -ap
Enkä käytä alkoholia ollenkaan. -ap
Oksentelu ei ole normaalia. Syötkö ylen, josta voi seurata bulimiaa. Tuo limaisuus johtuu tupakasta. Oksentelun syy pitää tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Oksentelu ei ole normaalia. Syötkö ylen, josta voi seurata bulimiaa. Tuo limaisuus johtuu tupakasta. Oksentelun syy pitää tutkia.
En syö ylen, syön oikeastaan liian vähän. Ja bulimiassahan oksennetaan tahallaan, minä en työnnä sormia kurkkuun tai muuten tahallaan halua oksentaa, se vaan tulee itsestään. Määrättiin mulle somacia, mutta ei siitä ole ollut apua, päinvastoin. -ap
Psykoosilääkitys todennäköisesti aiheuttaa kaikenlaisia hassuja sivuvaikutuksia. Itse kyllä käyttäisin jotain luonnon mineraaleja kuten liittiumia, jos mieli olisi ailahteleva. Mutta mitäs minä näistä tiedän, älä nyt ainakaan ilman lääkärin konsultointia tee mitään isoa muutosta.
- Oksentelu: bulimia, refluksi,
- Viikottainen ripuli: oksentelusta johtuva kuitujen saamattomuus, ruokavalio, imeytymishäiriö, ibs, paksusuolentulehdus
- lievä virtsan karkailu: riippuen vähän onko karkailu vain ponnistessa, hyppiessä jne vai muuten vaan, heikot lantionpohjalihakset
- en nuku virkistävästi ja heräily: ruokailutottumukset, ylipaino, uniapnea, liikunta, huoneen lämpötila
- limainen yskä kestänyt pari kuukautta: tupakointi
- ajoittaista hengenahdistusta: tupakointi, huono kestävyyskunto ja ylipaino
Nämä vain arvauksia ja mahdollisuuksia. Maksa-arvoihin vaikea sanoa mitään tietämättä tarkemmin taustoja.
Suoliston toiminallinen häiriö, keliakia, Ylipainosta johtuva refluksi. Onko allergiat selvitetty?
Vierailija kirjoitti:
Suoliston toiminallinen häiriö, keliakia, Ylipainosta johtuva refluksi. Onko allergiat selvitetty?
Refluksiin ei kuulu päivittäinen oksentelu.
Ylipaino ja tupakointi tuhoaa maksasi. Ole hyvä ja painu fittyyn, nyt lääkäri setä menee kiksauttamaan siivoojan kanssa komeroon.