Suolistosyöpä??
Olen erittäin huolestunut. Olen kärsinyt ajoittaisista vatsa ongelmista , suolen toiminnan muutoksista ja vaihtelevista vatsatuntemuksista. Vatsaa turvottaa. Lisäksi todella usein ruoka jämähtää syömisen jälkeen kurkkuun, tunnen sen ihan selvästi.
Tästä seuraa pientä paniikkia, pahoinvointia on ollut ja välillä ruokahalu huonompi.
Kuitenkin ruokahalu on yleensä ihan okei, ja jumiutumisesta huolimatta en ole vielä oksennellut enkä siksi laihtunutkaan. Tänään tuntuu että ei sekään kovin kaukana enää ole.
Sukurasitetta on myös tähän.
Sanokaa ettei tää oo sitä.. nyt on myös ylävatsalla/kyljissä kipuja.
Toinen mitä oon miettiny, refluksi eli siksi ruoka jäisi jumiin? Voiko olla syöpä jos on ruoka jumittanut esim n.vuoden. Ja kyllä, asiaa tutkitaan nyt. Viivyttelin tosi pitkään. Voi olla että saan maksaa siitä nyt...
Lisäksi olen lähes aina äärimmäisen väsynyt ja uupunut.
Kommentit (21)
Voihan se olla, mutta voi olla olematta. Ei me täällä siitä tiedetä sen enempää kuin sinäkään.
Mulla on samaa, lisäksi oksentelen päivittäin ja kakka ei tule kerralla ulos. Lääkärit ei kovin innokkaasti halua tutkia. Kai se on elettävä sitten tällasta elämää.
Jatkan, että vaikka tämä mun ei syöpää taida ollakaan, niin vakavalta silti vaikuttaa. Ei ne silti tutki kun en ole tärkeä ihminen yhteiskunnalle. Ja kun ei nuorella ihmisellä voi olla sairauksia,
Kuulostaa kauhealta, oksentelet joka päivä eikä tutkita? Onko sinulla kipuja tai oireet jatkuneet pitkään?
Tällä hetkellä taistelen taas tän möykyn kanssa, menis jo alas!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta, oksentelet joka päivä eikä tutkita? Onko sinulla kipuja tai oireet jatkuneet pitkään?
Tällä hetkellä taistelen taas tän möykyn kanssa, menis jo alas!
Ei ole pahoja kipuja, välillä vatsaa vääntää jos se on löysällä ja joskus raskaan syömisen jälkeen ylävatsaa jäytää. En epäile kuitenkaan syöpää, koska tätä on kestänyt nyt 4 vuotta niin kai olisin jo huonommassa kunnossa. Onhan sitä silti muitakin sairauksia, jotka tulisi hoitaa kuin syöpä. Ei niitä tämän paikkakunnan tk:ssa kiinnosta veettuakaan.
Nyt kyllä alko pelottaa ihan tosissaan. Eikö yleensä loppu ole aika kivulias ja tuskainen? Apua, en minä niin halua lähteä.
Vakavammat suoliston sairaudet kuten syöpä, Crohnin tauti ja haavainen paksusuolen tulehdus oireilevat yleensä värisellä ulosteella ja muilla oireilla joita toiminnallisissa vatsavaivoissa ei yleensä ole. Ja suolistosyöpä on yleisempää yli 60 vuotiailla, nuoremmilla harvemmin löytyy.
Kuulostaa lähinnä ärtyneeeltä Suomelta tai refluksilta. Mutta kannattaisi mennä sinne lääkärille kuulemaan mielipidettä ja mahd. tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä taistelen taas tän möykyn kanssa, menis jo alas!Ei ole pahoja kipuja, välillä vatsaa vääntää jos se on löysällä ja joskus raskaan syömisen jälkeen ylävatsaa jäytää. En epäile kuitenkaan syöpää, koska tätä on kestänyt nyt 4 vuotta niin kai olisin jo huonommassa kunnossa. Onhan sitä silti muitakin sairauksia, jotka tulisi hoitaa kuin syöpä. Ei niitä tämän paikkakunnan tk:ssa kiinnosta veettuakaan.
En nyt halua maalata piruja seinille mutta äidilläni suolistosyöpä oli lähes oireeton. Selvin oire oli herkkä stressivatsa, josta oli kärsinyt vuosia. Vaikea sanoa oliko jo silloin oireiden takana kasvain vai sattuiko vain samalle henkilölle molemmat, koska ei mennyt tutkimuksiin ennenkuin alkoi laihtumaan. Vajaa vuosi siitä, niin järjestettiinkin hautajaiset. Menkää lääkäriin ja vaatiikaa ne tutkimukset.
Omassa lähipiirissä paksusuoleen on kuollut kaksi, kumpikin sai diagnoosin alle 60-vuotiaana liian myöhään hoitojen kannalta. Molemmat kuittasivat oireilut sillä, että aina sen vatsan kanssa on ollut ongelmia.
Crohnikko kirjoitti:
Kuulostaa lähinnä ärtyneeeltä Suomelta tai refluksilta. Mutta kannattaisi mennä sinne lääkärille kuulemaan mielipidettä ja mahd. tutkimuksia.
Melkoista p-kaa tää ärtynyt Suomi on kyllä viime aikoina ollutkin.
Niin, eli he alkoivat laihtumaan kun oli levinnyt jo pidemmälle. No, itse en ole laihtunut yhtään, päinvastoin, laihdutus vaikeaa. Eli ei viittaisi siihen. Tosin en tiedä laihtuuko kaikki?
Minulla myös aikapaljon liittyy röyhtäilyä ja kurkun köhimistä syömisen jälkeen, joten kuitenkin kallistuisin enemmän refluksin puoleen. Mut mistäpä sitä tietää, vielä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli he alkoivat laihtumaan kun oli levinnyt jo pidemmälle. No, itse en ole laihtunut yhtään, päinvastoin, laihdutus vaikeaa. Eli ei viittaisi siihen. Tosin en tiedä laihtuuko kaikki?
Minulla myös aikapaljon liittyy röyhtäilyä ja kurkun köhimistä syömisen jälkeen, joten kuitenkin kallistuisin enemmän refluksin puoleen. Mut mistäpä sitä tietää, vielä.
Sjögrenin syndrooma?
Pistävät ensin corona testiin. Siis tää on ihan vi..... uskomatonta nyt kun joka oire on muka coronaa. Vaadi päästä tutkimuksiin. Mun naapuri 60v. kuoli muutamassa viikossa vatsasyöpään.
Mun kaverin äidin paksusuolen syöpä löytyi, kun lääkäri ihmetteli matala hemoglobiinia.
Apen vastaava löytyi vasta ruumiinavauksessa, se oli siis kuolinsyy, vaikk kuoli yllättäen kotonaan.
Voi olla levinnyt jo maksaan, se aiheuttaa tuota ”palan jäämistä” kurkkuun ja täydeltä tuntumista. Tai sitten on vatsasyöpä.
Mikä oli tuo yllättävä kuolema käytännössä? Sairautta ei ole havaittu eikä hoidettu ja sydän sitten väsähtää vai mitä?
Jos mahasyöpä levinnyt ruokatorveen, tuntuu että ruoka jää jumiin ja aiheuttaa kakomista.
Älä nyt ainakaan lääkäriin mene.