Suolistosyöpä??
Olen erittäin huolestunut. Olen kärsinyt ajoittaisista vatsa ongelmista , suolen toiminnan muutoksista ja vaihtelevista vatsatuntemuksista. Vatsaa turvottaa. Lisäksi todella usein ruoka jämähtää syömisen jälkeen kurkkuun, tunnen sen ihan selvästi.
Tästä seuraa pientä paniikkia, pahoinvointia on ollut ja välillä ruokahalu huonompi.
Kuitenkin ruokahalu on yleensä ihan okei, ja jumiutumisesta huolimatta en ole vielä oksennellut enkä siksi laihtunutkaan. Tänään tuntuu että ei sekään kovin kaukana enää ole.
Sukurasitetta on myös tähän.
Sanokaa ettei tää oo sitä.. nyt on myös ylävatsalla/kyljissä kipuja.
Toinen mitä oon miettiny, refluksi eli siksi ruoka jäisi jumiin? Voiko olla syöpä jos on ruoka jumittanut esim n.vuoden. Ja kyllä, asiaa tutkitaan nyt. Viivyttelin tosi pitkään. Voi olla että saan maksaa siitä nyt...
Lisäksi olen lähes aina äärimmäisen väsynyt ja uupunut.
Ap. Toiminallinen suolistohäiriö ja siitä johtuva täyden vatsan tunne/turvotus, joka aiheuttaa refluksia.
Kävelylenkille joka päivä, vettä ja kuitua lisää ruokavalioon. Rasvaiset ruoat pois.
Apuna aluksi turvotukseen Fruktolax vahva tuplateho tabletti iltaisin. Kahvia 3-4 kupillista/vrk.
Auttavat suolen toimintaan, turvotukseen.
Painoa pitäisi pudottaa, kävelyn ja ruokavalion avulla.