Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paljon jos on laittanut jo 1000e omiin ja lasten vaatteisiin tämän vuoden aikana?

Vierailija
20.04.2021 |

Lapsia kolme.

Mielipiteitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla itselläsi on työ, jossa pitää edustaa, ja lapset teinejä, tuo on vähän.

Jos olet kolmen alle kouluikäisen kotiäiti, niin sitten ilmeisesti harrastat lastenvaatteita.

Vierailija
4/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla itselläsi on työ, jossa pitää edustaa, ja lapset teinejä, tuo on vähän.

Jos olet kolmen alle kouluikäisen kotiäiti, niin sitten ilmeisesti harrastat lastenvaatteita.

Yksi teini ja kaksi alakouluikäistä. Enkä ole koskaan harrastanut lastenvaatteita. Itselleni ostin melko kalliin talvitakin (170e) ja uutena on tullut lapsille myös ulkovaatteita ja kenkiä ostettua. T. Ap

Vierailija
5/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytettynä ja opeta lapsille ettei kaiken ole pakko olla uutta. Kaksi alle kouluikäistä lasta itsellä ja vaan yksittäisiä vaatteita uutena ostettu.

Vierailija
6/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä mitä ostaa. Itse menen samalla takilla ja kengillä monta vuotta, mutta ne ovat vähän arvokkaampia. (Uusin talvitakkini taitaa olla 5 vuotta vanha.) Joten jos sattuu samalla vuodelle noiden osto, menee helposti muutamasta sadasta viiteen. Joten helposti tulisi tonni täyteen.

Viime vuonna meni 500 euroa omiin ulkoiluvaatteisiini ja jokuseen työ- ja kesävaatteeseen sekä sukkien ja alusvaatteisiin.(Ehdin ostamaan ennen koronaa.) Tänä vuonna ei ole mennyt vielä euroakaan.

Vierailija
7/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta käytettynä ja opeta lapsille ettei kaiken ole pakko olla uutta. Kaksi alle kouluikäistä lasta itsellä ja vaan yksittäisiä vaatteita uutena ostettu.

Minä ja sinä emme saisi ostettua vaatteita käytettyinä, jos joku ei niitä uusiakin ostaisi. Eli mun puolestani kiva, että jotkut muut ostavat uutena, jos kerran on varaa.

Vierailija
8/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yllättynyt miten paljon on mennyt rahaa. Lapsille ostin lasketteluvaatteita, muutamat kengät ja itselleni tosiaan tuon talvitakin ja muutakin käyttövaatetta. T. Ap

Vierailija
9/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljolta, kun olettaisi jonkun kalliin talvihankinnan osuneen jo edellisvuoden budjettiin, ettei kolmea talvitakkia tarvitsisi ostaa. Uudet sisävaatteet (hienot merkilliset) on ostettu jo joululahjaksi, eikä kesäkamoja vielä tarvi. Jostain sukista ja paidoista nyt ei paljon kuluja tule.

Vierailija
10/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen tänä vuonna ostanut itselleni toppatakin ja -housut, kahdet kevyemmät ulkoiluhousut ja softshell takin. Vaikka ne on alesta, ne on jo yksinään 600€. Uusin kun kerrankin löytyy kapeaa lahjetta ja muutenkin sopivaa mitoitusta.

Lisäksi tammialesta ostin itselle ja teinille merinovillaa useammalla satasella. En usko että tuo teinikään enää kasvaa. Persus tietty alkaa levitä, mutta sitten se on jo omillaan ja ostaa vaatteensa itse.

Vielä sille pitäis osaa kasa farkkuja, senttikoot ei enää istu. Ja nippu t-paitoja... Ne tilasin kiinasta, ne ei montaa euroa ollut.

Vierailija
11/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullosti ensin isolta summalta. Loppujen lopuksi talvivaatteisiin menee helposti paljon rahaa. Itse selviän vähemmällä koska lapset saa paljon vaatetta ja itselle ompelen paljon. Lapset on vielä alakouluiässä.

Tosin kankaat on kalliita ja trikoo maksaa paljon enemmän itse tehtynä, mutta joskus se kannattaa ja saa uniikkeja vaatteita. Laskeskelin että 400e on tänä vuonna mennyt.

Mut hienoa että te jotka raskitte ja voitte niin ostatte niitä merkkivaatteita. Niissä on usein paremmat leikkaukset kuin halvemmissa. Ne on vaan valitettavasti standardikokoja, joten ei istu mulle koska olen lyhytselkäinen.

Vierailija
12/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon. Mulla on mennyt huomattavasti enemmän.

Vierailija
13/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opiskelija ja oon käyttänyt vuoden aikana vain omiin vaatteisiini lähemmäs 5000€, eli siihen nähden toi on mun mielestä todella vähän. MUTTA näitä nyt on ihan turha kysellä edes, kun ei näihin ole "oikeaa" vastausta ja riippuu keneltä kysyy. 

Vierailija
14/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin vaatteisiin rahaa menee. Itse ostin tammikuussa Prismasta halvimmat mahdolliset ulkokävelyvaatteet kun piti jotenkin alkaa liikkumaan; ulkotakin, ulkohousut, villaiset paidan ja housut ja talvilenkkarit niin niihinkin meni paria euroa vajaa neljä sataa! Ei juuri olleet ulkoliikuntavarusteet tarjouksessa tammikuussa :(

Vierailija
15/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole paljon, tai tietty riippuu millainen tarve teillä on ollut. Jos joutuu ostamaan esim. useammat parit kenkiä ja muutaman takin niin äkkiähän tuo. Tietysti jos pysyt ennakoimaan niin ehkä voisit säästää odottamalla aina alennusmyyntejä edellisen kauden vaatteista, mutta kuten sanottua, aina se ei ole mahdollista.

Vierailija
16/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo vähän yli varsinkin kun lapset kasvavat. 600 olisi ok.

Vierailija
17/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt älyttömän paljon. Esim. Meillä on jouduttu ostamaan 3lapselle kaikille kahdet kengät( yht.200e), kevättakit( yht 200e), perus housuja ( 100e), huppareita ym ( 200e). Itselle olen ostanut farkut, mekon ja kengät( yht150e). Kaikki ostettu tarpeeseen pieneksi jääneiden tai rikkonaisten tilalle.

Vierailija
18/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta meinaatte kutakin vaatetta käyttää

Vierailija
19/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon. Meidän 3-henkisessä perheessä mennyt alkuvuonna 100e vaatteisiin.

Vierailija
20/24 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kaikki on paljon. Meillä ostetaan yhdelle lapselle uutena kaikki mitä tarvitaan ja halutaan, ompelen paljon sisävaatteita myös itse kotimaisista luomukankaista. Minun ja miehen kengät ja ulkovaatteet maksavat paljon, samoin lapsen ulkojutut. Toisaalta saan myytyä myös lapsen vaatteita ihan ok hintaan eteenpäin. Kirpuillakin kävin ennen koronaa, mutta nyt on ollut pakko ostaa kaikki netin kautta uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi