Henri Alen ja muut ravintola alan vinkujat
Mitä mieltä? Kauhea uhriutuminen päällä, silti ajellaan yli sadantonnin autoilla.
Kommentit (62)
Mua ihmetyttää miksi ravintoloiden sulkeminen on ilmeisen monen mielestä hieno juttu, mutta paperitehtaan sulkeminen katastrofi. Voiko joku selittää kun en ymmärrä.
Henri Alen@Henri Alen 10 min sitten:
Todella toivon että Kemin tehtaalla olevat työntekijät eivät joudu kuuntelemaan seuraavia asioita:
-älä vingu vaan hanki toinen työ
-sosiaalitoimisto on olemassa
-muillakin on vaikeeta joten pitäkää pää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi ravintoloiden sulkeminen on ilmeisen monen mielestä hieno juttu, mutta paperitehtaan sulkeminen katastrofi. Voiko joku selittää kun en ymmärrä.
Alen on koko ajan puhunut koko majoitus- ja ravintola-alan sekä tapahtuma-alan puolesta. Aika monta sataatuhatta tavallista duunaria noilla aloilla nyt työttöminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henri Alen vinkuu-vinkujat on itse varmaan jossain suojatyöpaikoissa?
Minä olen itse asiassa vienyt Henri Alénin ja kumppanien ravintoloille tuhansia euroja, luultavimmin viisinumeroisen summan vuosien aikana buukkaamalla niihin yrityksien tilaisuuksia. Ja tämä summa sisältää vain yritykseltä laskutetut summat, jokaisella keikalla, johon olen itse osallistunut moni on ostanut juomia myös omaan piikkiin. Lisäksi käynyt paikoissa vapaa-ajalla, ja huomannut, että suhtautuminen pieniin seurueisiin, jotka eivät tilaa viinipaketteja voi olla, nooh, hieman ylioikoista. Tältä pohjalta tavallaan ymmärrän Henrin panikoitumisen: Yritysasiakkaat eivät ravintoloihin tule ainakaan samassa määrin kuin vielä vähän yli vuosi sitten palaamaan vielä tänä vuonna (koska kansainvälinen bisnesmatkailu mahdotonta) ja nyt pitäisi jostain se kate repiä kalliilla paikolla Helsingin keskustassa arki-iltaisin. Mutta tämä ei ole koko alan ongelma, koskee lähinnä tiettyjen Helsingin "julkkiskokkien" bisneksiä, ja siksi vähän outoa, että vain heitä näissä asioissa kuullaan.
Alen puhuu koko ravintola-alan puolesta, talikko.
Kuvitteletko että iltapaskat kirjoittelisi kiuruveteläisen Mirjamin lounaspaikan ahdingosta?
Sinä tässä olet yksioikoinen.
Nimenomaan veteläisen. Ravintola ala liian helppoa yrittämistä. Helpot rahat kun ei osata muuta tehdä. Menkää kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää Alen on kyllä uskomaton kokkarinillittäjä, jolla näissä nillityksissään on selvääkin selvemmin poliittiset motiivit kyseessä, eli hänen mielestään meillä ob täysin vääränlainen hallitus. Jos tämä samainen pandemia olisi tapahtunut Sipilän hallituksen aikana (jota luojan kiitos ei tapahtunut), niin Henri poika olisi pitänyt turpansa visusti kiinni.
Sehän kertoi äänestäneensä vihreitä :DD
Onko yksikään haukkuja lukenut edes tuota juttua puhumattakaan Alenin omista kommenteista esim twitterissä? Ihme vihkampanja taas. Jokainen ostaa omalla palkallaan ja säästöillään vaikka sitten sen auton. Ei se firman rahoilla sitä ole ostanut.
Niin sehän on juuri se nykynen tapa valehdella puoluekantansa, saaden sillä muka paremman oikeutuksen nillitykselleen.
Jos vähänkään tätä palstaa seuraa, niin eihän sitä voi täälläkään olla huomaamatta, kuinka persutrollit keppihevostelee täällä milloin "vihreänä", milloin "entisenä vihreänä". Kokkareita kannattava Alen on kokkarialen, vaikka mitä muuta valehtelisi, sen verran selkeästi on kantansa esiin tuonut.
Puhuuko oikeasti koko alan puolesta? Jotenkin saa ihan liikaa palstatilaa ja on lehdissä, tvssä ja ties missä koko ajan. Kannattaisi hieman rajoittaa julkisuutta. Se helposti räjähtää silmille ja suomalaiset rakastavat tiputtaa ihmisiä jalustalta.
Itse toivoisin julkisuuteen sitä pienyrittäjää. Miten ne pienet lounasravintolat pärjää? Vai menikö kaikki jo konkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henri Alen vinkuu-vinkujat on itse varmaan jossain suojatyöpaikoissa?
Minä olen itse asiassa vienyt Henri Alénin ja kumppanien ravintoloille tuhansia euroja, luultavimmin viisinumeroisen summan vuosien aikana buukkaamalla niihin yrityksien tilaisuuksia. Ja tämä summa sisältää vain yritykseltä laskutetut summat, jokaisella keikalla, johon olen itse osallistunut moni on ostanut juomia myös omaan piikkiin. Lisäksi käynyt paikoissa vapaa-ajalla, ja huomannut, että suhtautuminen pieniin seurueisiin, jotka eivät tilaa viinipaketteja voi olla, nooh, hieman ylioikoista. Tältä pohjalta tavallaan ymmärrän Henrin panikoitumisen: Yritysasiakkaat eivät ravintoloihin tule ainakaan samassa määrin kuin vielä vähän yli vuosi sitten palaamaan vielä tänä vuonna (koska kansainvälinen bisnesmatkailu mahdotonta) ja nyt pitäisi jostain se kate repiä kalliilla paikolla Helsingin keskustassa arki-iltaisin. Mutta tämä ei ole koko alan ongelma, koskee lähinnä tiettyjen Helsingin "julkkiskokkien" bisneksiä, ja siksi vähän outoa, että vain heitä näissä asioissa kuullaan.
Toi kävisi mulle kerran, niin saisi seuraava Helsingin fine dining musta ja firmastani asiakkaan. Niitä riittää kyllä. Ja ehkä fb myös arvostelun?
Ravintoloita pitää tukea muttei ylenpalttisesti. Tältä ajalta kun ovat olleet kokonaan kiinni, tukea pitäisi antaa puolet kiinteistä kuluista; yhtiövastike, lämmityskustannukset yms...
Ainoastaan puolet siksi että jos korvataan täysimääräisesti, menetetään innovointimahdollisuudet selviytyä tilanteesta, ettei jäädä vaan laakereille makaamaan.
Nyt kun osittain saa olla auki, tuen määrää pitää samassa suhteessa pienentää kuin saavat olla auki.
Nyt eivät saa edes tämän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko yksikään haukkuja lukenut edes tuota juttua puhumattakaan Alenin omista kommenteista esim twitterissä? Ihme vihkampanja taas. Jokainen ostaa omalla palkallaan ja säästöillään vaikka sitten sen auton. Ei se firman rahoilla sitä ole ostanut.
Niin sehän on juuri se nykynen tapa valehdella puoluekantansa, saaden sillä muka paremman oikeutuksen nillitykselleen.
Jos vähänkään tätä palstaa seuraa, niin eihän sitä voi täälläkään olla huomaamatta, kuinka persutrollit keppihevostelee täällä milloin "vihreänä", milloin "entisenä vihreänä". Kokkareita kannattava Alen on kokkarialen, vaikka mitä muuta valehtelisi, sen verran selkeästi on kantansa esiin tuonut.
Vihreäthän on Kokoomuksen puisto-osasto.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloita pitää tukea muttei ylenpalttisesti. Tältä ajalta kun ovat olleet kokonaan kiinni, tukea pitäisi antaa puolet kiinteistä kuluista; yhtiövastike, lämmityskustannukset yms...
Ainoastaan puolet siksi että jos korvataan täysimääräisesti, menetetään innovointimahdollisuudet selviytyä tilanteesta, ettei jäädä vaan laakereille makaamaan.
Nyt kun osittain saa olla auki, tuen määrää pitää samassa suhteessa pienentää kuin saavat olla auki.
Otetaan sinulta kaikki omaisuus pois ja heitetään autiomaahan niin luot uuden Nokian Suomeen?
Vastaus: Minusta on tullut ex-asiakas.
Mä tykkäsin Alenista aiemmin, mutta sitten aloin seuraamaan häntä Twitteristä ja... eipä kyllä anna itsestään kovin mukavaa kuvaa siellä, valittaa ihan kaikesta koko ajan, ihan sama millaisia päätöksiä hallitus tekee tai jättää tekemättä. Mikään ei ole koskaan hyvä. Lakkasin seuraamasta koko tyyppiä, koska en vaan enää jaksanut sitä ikuista negatiivisuutta ja suoranaista keuhkoamista siellä.
Ja olen itsekin yksityisyrittäjä, jonka bisnekset on ihan henkihieverissä tämän koronan takia, mutta silti. Ei tätä tilannetta paranna muitten haukkuminen ja jatkuva v*ttuilu, uhriutuminen ja marttyyrinroolin vetäminen. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan.
Turha ala koko ravintola-ala, ei ole tuottavaa toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan sinulta kaikki omaisuus pois ja heitetään autiomaahan niin luot uuden Nokian Suomeen?
Kyllä voivat bisnesideaansa innovoida ja muuttaa. Niin sitä muutenkin pitäisi kaiken aikaa tehdä.
Ruikuttajille lisää vastikkeetonta rahaa. Pitää välillä vaihtaa ökyauto uudempaan.
Lakkaisi vinkumasta ja menisi oikeisiin töihin.
Jokainen koronarajoituksista nillittänyt muistaa sitten jatkossa kantaa rahaa ravintoloille, matkailuun ja viihteeseen, ettei jää puheiden tasolle. Itse yritin mahdollisuuksien mukaan tukea pientä paikallista yrittäjää jo ennen koronaa mm. ostamalla lahjakortteja.