Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henri Alen ja muut ravintola alan vinkujat

Vierailija
20.04.2021 |

Mitä mieltä? Kauhea uhriutuminen päällä, silti ajellaan yli sadantonnin autoilla.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan mielestäni kuuluisivat.

Vierailija
2/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁 no ei nyt ehkä, mutta on kyllä ärsyttävää porukkaa. Todella itsekästä ja liian hyvään tottuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Markku Alenin poika,  tämä Henri?

Vierailija
4/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista, kyllä ravintolat on niin helppo rahasampo varsinkin nykyhallituksen toimien johdosta.

Vierailija
5/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Alen on kyllä uskomaton kokkarinillittäjä, jolla näissä nillityksissään on selvääkin selvemmin poliittiset motiivit kyseessä, eli hänen mielestään meillä ob täysin vääränlainen hallitus. Jos tämä samainen pandemia olisi tapahtunut Sipilän hallituksen aikana (jota luojan kiitos ei tapahtunut), niin Henri poika olisi pitänyt turpansa visusti kiinni.

Vierailija
7/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hän nyt tuntunut mitenkään uhriutuvan tuossa lehtijutussa, kunhan vaan toteaa sen minkä monet muutkin ovat - eli että lainsäädännöstä näkee että on tehty kiireessä ja asiat ovat siksi paikoittain epäselviä. En tiedä mitä itsekästä tuossa on.

Vierailija
8/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-aloitukset ja palstavinkujat. 

Vierailija
9/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peronpuo kirjoitti:

Onko Markku Alenin poika,  tämä Henri?

Kalle Rovanperän lehtolapsi.

Vierailija
10/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä? Mielipiteensä sanomisesta? Muuta Venäjälle, viihdyt varmasti.

Vierailija
11/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa sitä twitteriä, jutut on kyllä mielenkiintoisella tasolla. Haluaa rahallista korvausta ja toisaalta haukkuu hallistusta kaikesta. Millä ihmeellä ravintoloita voidaan muka tukea? Otetaan taas miljardi velkaa? Todella poliittisesti latautunutta tekstiä, mutta väittää, ettei ole mukana politiikassa. 

Ja tuo terassi kuvio: vaikka nyt olisikin huonosti kirjoitettu ohjeistus niin ei se tarkoita sitä, että mitään ei tarvitse rajoitta. Juurihan jokaisen yksilön pitäisi ottaa vastuuta ja etenkin yrityksissä: ole esimerkki, älä nillittäjä ja pilkunn*****a. 

Vierailija
12/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajatko täällä mollaa työllistävää yrittäjää? Tyypillistä.

Sinun henkilökohtainen avustaja? Ok.

Vierailija
13/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään järkevää ehdotustahan ei ole ravintolapuolelta tullut? Vai olenko missannut jotain? Yleistä somemölinää kyllä riittää. Ja niin julmaa kuin se onkin, niin yrityksen omistamiseen kuuluu aina riski. Voitot voivat olla upea palkinto, mutta pahimmassa tapauksessa voit olla totaalikusessa. Niin se vaan menee.

Vierailija
14/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa sitä twitteriä, jutut on kyllä mielenkiintoisella tasolla. Haluaa rahallista korvausta ja toisaalta haukkuu hallistusta kaikesta. Millä ihmeellä ravintoloita voidaan muka tukea? Otetaan taas miljardi velkaa? Todella poliittisesti latautunutta tekstiä, mutta väittää, ettei ole mukana politiikassa. 

Ja tuo terassi kuvio: vaikka nyt olisikin huonosti kirjoitettu ohjeistus niin ei se tarkoita sitä, että mitään ei tarvitse rajoitta. Juurihan jokaisen yksilön pitäisi ottaa vastuuta ja etenkin yrityksissä: ole esimerkki, älä nillittäjä ja pilkunn*****a. 

Et tainnut lukea juttua? Alen ei valita sitä, että jotain pitäisi rajoittaa vaan kertoo että pienen selvittelytyön jälkeen on käynyt ilmi että asiakasrajoitukset eivät koske ulkotiloja mikä on siis hyvä juttu ravintolayrittäjien kannalta koska voivat siis laittaa kaikki paukut terassimyyntiin tänä kesänä. Hän yrittää vain levittää tietoa tästä muille yrittäjille, jotta jokainen voisi hyödyntää tuota juttua koska itse laki oli kirjoitettu vähän epäselvästi ja vaati tulkinta-apua viranomaiselta. Alen ei siis valita, vaan yrittääpi jakaa tietoa.

Vierailija
15/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri Alen vinkuu-vinkujat on itse varmaan jossain suojatyöpaikoissa? 

Vierailija
16/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy kovin montaa ajatusta Henkalta liikenevän omien työntekijöiden työturvallisuudelle ja sille, että keittiöympäristö on työntekijöille riskialtis epidemia-aikaan. Kuuma, kostea, ilmanvaihto voi olla mitä sattuu eikä turvavälejä voi aina pitää. Sosiaalitilatkin voivat olla mitä vaan. Maailmalla on monia ravintolakeittiöistä lähteneitä tartuntaketjuja, ja varsinkin Yhdysvalloissa, jossa ollut jo ennestään vahva take away -kulttuuri, kokkeja kuoli epidemian alkupuolella paljon. Täältä Suomestakin tiedän tapauksen, jossa koulun keittiön henkilökunta toimi epidemian "moottorina".

Muutenkin ärsyttää se, miten vähän puhutaan jatkuvan omaan terveydentilaan kohdistuvan huolen kuormittavuudesta pienipalkkaisilla palvelualoilla, joilla ihmiskontakteja ei voi välttää. Ns. siisteihin toimistotöihin pyrkii tällä hetkellä todella paljon restonomin koulutuksen saaneita ravintola- ja matkailualan esihenkilöitä. Erään rekryprosessin yhteydessä selvisi, että uskovat töitä omalta alalta taas saavansa, kunhan rajoitukset poistuvat, mutta eivät enää halua olla tehtävissä, joissa kohdataan paljon ihmisiä kasvotusten. Tätä sopii työnantajien pohtia, monella alan henkilöllä kuitenkin on muillakin aloilla ihan kysyttyä osaamista.

Vierailija
17/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse asiassa vienyt Henri Alénin ja kumppanien ravintoloille tuhansia euroja, luultavimmin viisinumeroisen summan vuosien aikana buukkaamalla niihin yrityksien tilaisuuksia. Ja tämä summa sisältää vain yritykseltä laskutetut summat, jokaisella keikalla, johon olen itse osallistunut moni on ostanut juomia myös omaan piikkiin. Lisäksi käynyt paikoissa vapaa-ajalla, ja huomannut, että suhtautuminen pieniin seurueisiin, jotka eivät tilaa viinipaketteja voi olla, nooh, hieman ylioikoista. Tältä pohjalta tavallaan ymmärrän Henrin panikoitumisen: Yritysasiakkaat eivät ravintoloihin tule ainakaan samassa määrin kuin vielä vähän yli vuosi sitten palaamaan vielä tänä vuonna (koska kansainvälinen bisnesmatkailu mahdotonta) ja nyt pitäisi jostain se kate repiä kalliilla paikolla Helsingin keskustassa arki-iltaisin. Mutta tämä ei ole koko alan ongelma, koskee lähinnä tiettyjen Helsingin "julkkiskokkien" bisneksiä, ja siksi vähän outoa, että vain heitä näissä asioissa kuullaan.

Vierailija
18/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän Alenin pojan käsityskyvystä kertoo paljon se makarooniloota keissi, jossa poika innolla väänsi koronapandemian alkumetreillä makaroonilootaa kauppoihin 20 euron kilohintaan :D

Kuinka irrallaan voi ihminen olla arjesta, että kuvittelee ihmisten ostavan tuon hintaisia valmisruokia? No aika nopeesti se projekti haudattiinkin, kun kyseiset sisäfileen hintaiset makaroonilodjat homehtui kaupan hyllyihin.

Vierailija
19/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse asiassa vienyt Henri Alénin ja kumppanien ravintoloille tuhansia euroja, luultavimmin viisinumeroisen summan vuosien aikana buukkaamalla niihin yrityksien tilaisuuksia. Ja tämä summa sisältää vain yritykseltä laskutetut summat, jokaisella keikalla, johon olen itse osallistunut moni on ostanut juomia myös omaan piikkiin. Lisäksi käynyt paikoissa vapaa-ajalla, ja huomannut, että suhtautuminen pieniin seurueisiin, jotka eivät tilaa viinipaketteja voi olla, nooh, hieman ylioikoista. Tältä pohjalta tavallaan ymmärrän Henrin panikoitumisen: Yritysasiakkaat eivät ravintoloihin tule ainakaan samassa määrin kuin vielä vähän yli vuosi sitten palaamaan vielä tänä vuonna (koska kansainvälinen bisnesmatkailu mahdotonta) ja nyt pitäisi jostain se kate repiä kalliilla paikolla Helsingin keskustassa arki-iltaisin. Mutta tämä ei ole koko alan ongelma, koskee lähinnä tiettyjen Helsingin "julkkiskokkien" bisneksiä, ja siksi vähän outoa, että vain heitä näissä asioissa kuullaan.

Alen puhuu koko ravintola-alan puolesta, talikko.

Kuvitteletko että iltapaskat kirjoittelisi  kiuruveteläisen Mirjamin lounaspaikan ahdingosta?

Sinä tässä olet yksioikoinen. 

Vierailija
20/62 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näy kovin montaa ajatusta Henkalta liikenevän omien työntekijöiden työturvallisuudelle ja sille, että keittiöympäristö on työntekijöille riskialtis epidemia-aikaan. Kuuma, kostea, ilmanvaihto voi olla mitä sattuu eikä turvavälejä voi aina pitää. Sosiaalitilatkin voivat olla mitä vaan. Maailmalla on monia ravintolakeittiöistä lähteneitä tartuntaketjuja, ja varsinkin Yhdysvalloissa, jossa ollut jo ennestään vahva take away -kulttuuri, kokkeja kuoli epidemian alkupuolella paljon. Täältä Suomestakin tiedän tapauksen, jossa koulun keittiön henkilökunta toimi epidemian "moottorina".

Muutenkin ärsyttää se, miten vähän puhutaan jatkuvan omaan terveydentilaan kohdistuvan huolen kuormittavuudesta pienipalkkaisilla palvelualoilla, joilla ihmiskontakteja ei voi välttää. Ns. siisteihin toimistotöihin pyrkii tällä hetkellä todella paljon restonomin koulutuksen saaneita ravintola- ja matkailualan esihenkilöitä. Erään rekryprosessin yhteydessä selvisi, että uskovat töitä omalta alalta taas saavansa, kunhan rajoitukset poistuvat, mutta eivät enää halua olla tehtävissä, joissa kohdataan paljon ihmisiä kasvotusten. Tätä sopii työnantajien pohtia, monella alan henkilöllä kuitenkin on muillakin aloilla ihan kysyttyä osaamista.

Et oo tosissasi??

Hänhän antoi ravintolansa tutkijoiden käyttöön ja siellä selvitettiin, kuinka esim koronan leviämistä voidaan ravintoloissa ehkäistä ja niiden tulosten perusteella uudisti mm. ilmanvaihtolaitteistot ihan jokaisessa ravintolassaan.

Onko kiva valehdella, tuleeko siitä jotenkin parempi olo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme