Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krooninen masennus, olen aika väsynyt tästä. Olen jo 15 vuotta kärsinyt tästä. Kiva jos joku jaksais lukea.

Vierailija
20.04.2021 |

Varhaisteininä aloin kärsii masennuksesta ja uupumuksesta. Ulkopäin minusta ei huomaa mitään, olen todella siisti ja järjestelmällinen ihminen. Oikeasti olen henkisesti ja tunteellisesti aivan totaalisen kuollut.
Tuntuu että kaikkea on tehty, kaikki on nähty. Mikään ei enää tuota minkäänäköistä nautintoa, sietokyky aivan nollissa. En siedä enää ihmisiä, en siedä enää tekemistä.
Nyt kolmekymppisenä on ollut todella kova alamäki, en jaksa enää mitään tehdä enkä selviä mistään opiskelusta enää. Olen täysin ruostunut ihmisenä.

Olen hyvässä kunnossa koska jaksan just ja just pitää huolta itsestäni ja kodista, olen tarkka ruuasta ja fyysisestä kunnosta. Muuhun ei riitä energiaa.

Vuosien varrella on kokeiltu Voxraa, essitalopramia. Muhun eivät millään tavalla toimi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yhteiskunta on niin ikävän kylmä ja kova. Se masentaa.

Vierailija
2/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen oot kun jaksat pitää huolta itestäs ja kodista. Itsellä ollut psykoottinen masennus yli kymmenen vuotta ja koti on kaaos aina ja paino noussut 40kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään mitään ehdotuksia mitä kannattaa tehdä? Tää elämä ei voi olla 100 vuotta pelkkää kärsimystä.

Vierailija
4/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet kärsi raudanpuutteesta? Olen lukenut lääkärin kommentin jossa sanottiin, että "jos sinulla on kuukautiset, etkä syö lisärautaa, sinulla on todennäköisesti raudanpuute. Koska naiset syövät yleensä niin vähän lihaa tm paljon rautaa sisältävää." Väsynyt ihminen ei jaksa olla iloinen. Eli siitä seuraa masennus.

Tai oletko ylikunnossa. Rääkkäätkö itseäsi liikaa liikunnalla ja suorittamalla? Silloin liikuntakin vain väsyttää sinua, vaikka siitä normaalisti saa energiaa.

Pidätkö huolta mielesi hyvinvoinnista positiivisilla asioilla? Teetkö asioita jotka miellyttävät sinua. Onko elämässäsi huumoria, osaatko nauraa myös itsellesi. Otatko itsesi ja elämän liian vakavasti?

Kaikista tärkein, onko elämässäsi rakkautta? Se on ELÄMÄNVOIMA.

Tässä asioita pohdittavaksesi. Toivottavasti löydät ratkaisun.

Vierailija
5/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosolusi ovat mukautuneet tuohon masennustilaan. Ne pitää herättää ja sen jälkeen tulee tutkia masennusajattelun taustoja ja oppia niistä eroon: ensin ECT-sähköstimulaation hoitosarja 12 kertaa ja sen jälkeen psykoterapiaa kaksi kertaa viikossa kahden vuoden ajan ja sitten harventaen.

Vierailija
6/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamotrigiinia voisit myös kokeilla ja sen ohessa psykoterapiaa.

Vierailija
7/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy kirjoitti:

Aivosolusi ovat mukautuneet tuohon masennustilaan. Ne pitää herättää ja sen jälkeen tulee tutkia masennusajattelun taustoja ja oppia niistä eroon: ensin ECT-sähköstimulaation hoitosarja 12 kertaa ja sen jälkeen psykoterapiaa kaksi kertaa viikossa kahden vuoden ajan ja sitten harventaen.

kun ei ole 10 vuoden aikana mitään kunnollista apua saanut. Helsingissä on aivan onneton tämä tuki. Osataan kyllä kirjata ylö mutta ei auttaa eikä kuntouttaa.

Minulla on elämä valmiina ja suunnitelmat mutta kun masennus pilaa kaiken. Tarvitsen tukea jolla saan itseäni kasassa.

Työttömyys, masennus, yksinäisyys, opiskelut. Kaikki painaa päälle.

Vierailija
8/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuissosiaalityön sosiaalinen kuntoutus? Lähde jostain liikkeelle ja tuo voisi olla yksi alku ja katsoisit mihin se sinua vie.

Vierailija
9/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pieniä muutoksia, kunhan vain aloitat jostakin. Ne muutokset alkavat sitten palkita ja huomaatkin sitten tehneesi monta pientä muutosta, jolloin kyse onkin jo isosta muutoksesta. Kun opinnot on kesken, kannattaa aloittaa niistä. Tee yksi kurssi kerrallaan pois. Älä mieti kaikkia huolia ja kaikkia opintoja yhtaikaa. Hoidat niitä vain palan kerrallaan kuntoon. Taidat toivoa, että jostakin tulisi ihminen, joka taikasauvallaan hailauttaisi kaiken kuntoon. Sinulla on se sauva, sitä pitää liikuttaa.

Vierailija
10/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meditointi voisi auttaa pitkällä tähtäimellä, myös liikunnan lisäämisen pitäisi virkistää. Päiväkirjan pitäminen ja siihen sensuroimattomien ja rehellisten ajatusten kirjaaminen voisi tuoda tietoisuuteen masennukseen syvempiä syitä.

Uudesta harrastuksesta tai vanhaan harrastukseen uudelleenpaneutumisesta voisi myös löytyä sisältöä elämään.

Ehkä olet alalla josta et saa tarpeeksi sisältöä elämääsi tai joka ei motivoi tarpeeksi, tai sitten elät yhteiskunnan tai vanhempiesi toive-elämää etkä oman mielesi mukaan mikä aiheuttaa sisäisen konfliktin joka lamauttaa toimintakykysi koska osa sinusta kokee olevansa vain ulkopuolisten tahojen ohjaama objekti sen sijaan että olisit aktiivinen subjekti omassa elämässäsi.

Voi olla että näistä ei ole mitään apua, kannattaa silti kokeilla eri keinoja masennuksen selättämiseksi.

Vierailija
11/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä määränä psilobiini ja muut psykedeelit ovat todettu parhaiksi masennukseen. Muualla maailmassa jo kokeillaan, Suomessa mennään lääketeollisuuden ehdoilla. Jos tutkimuksia tulee kannattaa hakeutua.

Magneettistimulaatio aivoille voi myös olla hyvä vaihtoehto, sitä Suomessa kokeillaan.

Nuo perusmasennuslääkkeet ei todellakaan useille toimi. Se tiedetään ettei ne toimi. Siksi Mehiläisen Kopakkala sai potkut kun sen suoraan sanoi.

Käypä hoito on lääketeollisuuden businesta. Yksityiseltä saatavat ahdistusta rauhoittavat esim xanor auttaa oikeasti niitä ei haluta määrätä koska halpoja ja tulee "riippuvuus" ikäänkuin ei muista tulisi.

Ei tämä yhteiskunta ole sellainen mihin helppo sopeutua. Rahan tienaaminen ei riitä ihmiselle tarpeellisuuden tunteeksi.

Et ole yksin. Suomessa on valtavasti samoin kokevia. Tsemppiä kovasti. Yritä saada iloa pikkujutuista, alko kokonaan pois, 4annosta vie kahden vkon dopamiinin ja serotoniinin.

Vierailija
12/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä, ota kunnolla sairaslomaa. Se unohtui Ed kirjoituksestani.

Vierailija
13/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan sama tilanne. Alkaa olla jo jaksaminen tapissa etätyössäkin. Olisi ihanaa, jos saisi olla pirteä ja tuottavainen. Mutta ei, aina olen väsynyt ihan sama kuinka hyvin on nukkunut tai syönyt.

N27

Vierailija
14/15 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheneeko keväisin?

Vierailija
15/15 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olen äärimmäisen väsynyt ja uupunut. Talvella vähemmän. Olen niin normaali ja pidän huolta ittestäni. Pää ei ole enää pitkään toiminut.

JOtenkin aivoni haluaa pois kaikesta. Ikäkuin tää nykymaailma ei sovi minulle.