Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos arvostat ruuassa hyvää makua ja hyvää ravintopitoisuutta

Vierailija
20.04.2021 |

niin miksi käytät ruuan valmistukseen keinotekoisia aineita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet mun käyttävän niitä?

Vierailija
2/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään keinotekoista.

Käytän liemikuutioita, kasvisrasvakermaa, margariinia, kevytjuustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa niitä käyttää. Eivät ehkä ymmärrä kuitenkaan käyttävänsä.

Vierailija
4/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet mun valmistavan ruokani?

Vierailija
5/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olet maailman ainoa ihminen, joka tietää, mitä on aito ruoka ja joka on kiinnostunut siitä. Hassuja päiväunia joillakin.

Vierailija
6/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Liemifondi on ainoa mitä lisään joskus ja sitäkin löytyy monenlaisia versioita, ilman natriumglutamaattia tms lisäaineita. Eilen laitoin kastikkeeseen tosin itsetehdyn fondin (aikaisemmasta paistista ylijääneen kastikkeen) joten siinä ei ole todellakaan muuta kuin suolaa, yrttejä ja pippuria ja lihan omat mehut. 

Tomaattipyrettä ja -murskaa käytän mutta jm teen senkin itse oman pihan tomaateista. Pyreessäkin on vain tomaattia. Ketsuppia en käytä. 

Mikähän olisi se keinoaine mitä käytän??

Vierailija
7/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin miksi käytät ruuan valmistukseen keinotekoisia aineita?

Mikäs keinotekoisissa aineissa on vikana? Luonnollisilla aineilla saa ihmiseltä nirrin pois yhtä helposti kuin keinotekoisilla.  

Vierailija
8/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän miettiä mitä ruokia saa tehtyä ihan täysin luonnollista aineista. Jonkun salaatin tai juuresruuan minkä kesällä valmistan oman maan aineksista. Niissäkin kyllä tykkään käyttää usein jotain happoa, esim, viinietikoita . Joten eivät ihan täysin luonnollisia ole nekään.

Vierailija
9/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän miettiä mitä ruokia saa tehtyä ihan täysin luonnollista aineista. Jonkun salaatin tai juuresruuan minkä kesällä valmistan oman maan aineksista. Niissäkin kyllä tykkään käyttää usein jotain happoa, esim, viinietikoita . Joten eivät ihan täysin luonnollisia ole nekään.

Kyllähän viinietikka on ihan luonnonaine, viinin/alkoholintuotannon sivutuote kuten balsamicokin.

Sensijaan maustetut öljyt harvemmin on luonnonaineita, niihin esim lisätään tryffeli- tai sitruunaesanssia makua antamaan. 

Vierailija
10/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän viinietikka on ihan luonnonaine, viinin/alkoholintuotannon sivutuote kuten balsamicokin.

Sensijaan maustetut öljyt harvemmin on luonnonaineita, niihin esim lisätään tryffeli- tai sitruunaesanssia makua antamaan. 

Jep. ja kukapa nyt haluaa ruokaa ilman öljyjä. Ihan jo noin energian saamisenkin vuoksi se on tärkeää varsinkin kasvispitoisessa ruuassa 

11/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanut ylös aloituksessa,mitä tarkoitat ,mitkä aineet on keinotekoisia. 

Vierailija
12/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla ei ole edes käsitystä, mikä on luonnollista ravintoa. Olet niin tottunut keinotekoiseen.

Vierailija
13/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. ja kukapa nyt haluaa ruokaa ilman öljyjä. Ihan jo noin energian saamisenkin vuoksi se on tärkeää varsinkin kasvispitoisessa ruuassa 

Ei siihen öljyä tarvita. Kasvikset tosiaan pitää syödä rasvan kanssa.

Vierailija
14/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keinotekoisia aineita ei saisi käyttää ja miksi?

Vierailija
15/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanut ylös aloituksessa,mitä tarkoitat ,mitkä aineet on keinotekoisia. 

Suurin osa kauppojen tarjonnasta ja niitähän te käytätte.

Vierailija
16/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden käyttöä kielletty ole.

Vierailija
17/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan proteiinit enimmäkseen luonnonmukaisesta fitnesstukun herajauhosta, mutta siirryn allaskasvatettuun lihaan heti kun se tulee markkinoille.

Vierailija
18/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden käyttöä kielletty ole.

Ap ei vaikuta ainekaan kannustavan, mutta toki tarkoitus on vain trollata.

Vierailija
19/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoinen on aina parempi ja terveellisempi, kuin jokin epämääräinen luonnontuote mitä ei ole ihmisravinnoksi suunniteltu.

Vierailija
20/21 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen öljyä tarvita. Kasvikset tosiaan pitää syödä rasvan kanssa.

Millaista kastiketta suosittelet salaateille?

ja minkalainen ruokalista sulla on tälle päivälle ?

Ehkä sun antamasta ruokalistasta joku toinenkin saisi vähän vinkkiä ?