Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka kiinni kuukaudeksi, ei palkkaa?

Vierailija
19.04.2021 |

Liitosta sanottiin että pitää olla virallinen lomautustodistus. Ei ole, kun lafka laitettiin kiinni "ei tartte tulla kuukauteen töihin" -tyylillä. Kelasta saatu myös ei-oota.

Millähän minä maksan laskut, vuokrat ja muun elämisen? Pyhällä hengellä? Meneekö tämä nyt oikeasti näin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen liitonhan pitää tulla nyt apuun!

Vierailija
2/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut työntekijät asian otti? Saako he korvauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyseessä teollisuusliitto?

Vierailija
4/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sinä juuri tuon takia kuulu liittoon? Mitä pääluottamusmies lupasi tehdä?

Vierailija
5/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 100% varma että nyt kyse teollisuusliitosta! Ihan p*ska ala! Näitä epämääräisiä sulkuja tulee jatkuvasti ja työnantajaa ei kiinnosta ihmisten toimeentulo pätkääkään. 

Vierailija
6/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkös sinä juuri tuon takia kuulu liittoon? Mitä pääluottamusmies lupasi tehdä?

Ei mitään, kun ei olla "virallisesti" lomautettuna. Sama juttu oli alkuvuodesta, kun paikka oli kaksi viikkoa suljettuna. 

Ja juu, teollisuusliitto kyseessä.

AP

Vierailija
7/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosiahan noi liitot just on. Ei niitä kiinnosta liittoon kuuluvien työntekijöiden olot vaan niiden rahat. Totta kai vaadit vihaisena liitosta korvausta ja uhkailet eroamisella ellei niitä tipu.

Vierailija
8/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nollatuntisopimus? Jos ei niin sitten ei voi tehdä noin.

Vierailija
9/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa, jos ei ole tuloja tai varallisuutta. Riippumatta siitä, onko lomautettu vai ei. 

Vierailija
10/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tulla töihin, asia selvä, samahan se on kuukauden päivät katsella lumen sulamista ja nostaa palkkaa. Näin minä tilanteen tulkitsisin, jos ei kerran lomauteta.

Vierailija
11/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaihdappa työpaikkaa... On muuten kokemusta tuollaisesta sluibailusta ja ihan tiedoksi vaan tuolle yhdelle sonnanpuhujalle että ei todellakaan ole asiallisen työnantajan käytöstä, eikä näin voi tehdä. Mutta kyllä tätä tehdään, tehdastyössä ihan h*lvetisti liikaa. Tuolla moni duunari on ul*omaalaistaustainen, joten eivät aina tiedä oikeuksiakaan. 

Mutta ei, ihmisiä ei saa yhtäkkiä jättää ilman palkkaa. Ei edes viikoksi. Liiton on korvattava. 

Vierailija
12/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nollatuntisopimus, toistaiseksi voimassa oleva. Kelasta väitettiin että ei ole oikeutta toimeentulotukeen kun olen kummiskin vakituisessa työsuhteessa ja palkka lasketaan sen mukaan...

AP

Vierailija
13/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös olisi minulle sama kuin "ei tartte tulla töihin enää ikinä" eli ottaisin välittömästi lopputilin. 

Vierailija
14/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kokoaikainen työsopimus niin se on joko palkkaa, lomautus tai irtisanominen aivan täysin sama mitä konttorilla sillä aikaa tapahtuu. Liiton juristi voi tämän työnantajalle selventää.

Jos on 0 tunti sopimus eikä töitä, niin sillon se on työttömyys siltä ajalta kun töitä ei ole.

Vierailija
15/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nollatuntisopimus, toistaiseksi voimassa oleva. Kelasta väitettiin että ei ole oikeutta toimeentulotukeen kun olen kummiskin vakituisessa työsuhteessa ja palkka lasketaan sen mukaan...

AP

Kysäisepä uudelleen ja kerro, että sinulla menee kuukausi nollatuloilla. 

Vierailija
16/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saa, jos ei ole tuloja tai varallisuutta. Riippumatta siitä, onko lomautettu vai ei. 

Ei saa tt-tukea jos ei voi todistaa olevansa lomautettuna. Eli AP nyt vaatii paperin ja vielä parempaa alat ärisemään liitolle. Muista että sinä maksat jäsenmaksua tälläisiä tilanteita varten, se perhanan tuki KUULUU sinulle. 

Vierailija
17/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin pääomatuloista. Miksi et ole sijoittanut kun olet kerta ollut töissä

Vierailija
18/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kysäisepä uudelleen ja kerro, että sinulla menee kuukausi nollatuloilla. 

Miksi te heittäydytte 0 tuloille. Kaikilla järkevillä ihmisillä on useampi kuin 1 tulonlähde.

Vierailija
19/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

KELA on oikeassa, työnantaja venkoilee eikä se ole KELA:n ongelma. Ei liitosta eikä mistään saa rahaa ilman asianmukaisia todisteita ja ilman lomautusta työnantajalla ON velvollisuus maksaa palkkaa. Sanot että seuraavaksi soittaa asianajaja jos ei lomautus järjesty.

Vierailija
20/50 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, vastahan teollisuusliitto ilmoitti jättävänsä työoloista neuvottelun yrityksille, eli ei niitä kiinnosta duunareiden oikeudet. :D Hanki joku oikea työ. Vai eikö koulutus riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi