Tässäkö tää oli, Korona on aivan kohta ohi.
Se oli sityen siinä.
Paluu arkeen on sitten alkanut.
Kommentit (55)
Korona on silloin ohi, kun kukaan ei jaksa enää ennustaa, että se on ohi.
Sama koskee myös taantumia ja lamoja. Ne on ohi silloin, kun kukaan ei enää jaksa uutisoida, että lama loppuu 6 kk päästä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut ohi koko ajan kun avaat tämän liitteen, minkä sulle nyt näytän.
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/003591575104400903
Eli jos tuo olisi toistunut Suomessa viime tammikuussa, niin Suomessa, maan tilanne, että olisi yhdessä ainoassa kuukaudessa kuollut yli 10 000 ihmistä normaalin hiukan vajaan 5000 sijasta.....Samoin Ruotsissa olis kuukaudessa kuollut 20 000 tavallisen noin 10 000 sijasta, eikä siinä edes kaikki. Paikallisesti muutamassa isomassa kaupungissa tilane vielä moninkertaisesti pahempi...
Siinä teille talvinuhat esimerkkinä. Ja on sitä sen jälkeenkin ollut liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut ohi koko ajan kun avaat tämän liitteen, minkä sulle nyt näytän.
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/003591575104400903
Eli jos tuo olisi toistunut Suomessa viime tammikuussa, niin Suomessa, maan tilanne, että olisi yhdessä ainoassa kuukaudessa kuollut yli 10 000 ihmistä normaalin hiukan vajaan 5000 sijasta.....Samoin Ruotsissa olis kuukaudessa kuollut 20 000 tavallisen noin 10 000 sijasta, eikä siinä edes kaikki. Paikallisesti muutamassa isomassa kaupungissa tilane vielä moninkertaisesti pahempi...
Siinä teille talvinuhat esimerkkinä. Ja on sitä sen jälkeenkin ollut liikkeellä.
Ja samalla tietysti osoittaa kuinka kovin nuhanenäistä porukkaa sumujen saarella on aina asunut, mutta ihan itsestään se kyllä tuolloin katosi sitten kesäksi, ja naisia suudeltiin heti suulle, ja muualta tulevia taas kädelle, se oli hyvin sitten.
Nyt se on ollut salattu mitä silloin tapahtui....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo... hallituksen pitää myt vaan esittää hetki että saavat äänestäjiä. Johan tässäkin ketjussa joku Sannaa oli kiittelemässä, vaikka samanlailla tuli tässä vaiheessa vuotta taudin leviämisen rauhoittuminen, aivan kuin influenssassakin.
Mitä se hallitus muka esittää, toope?
Tartuntaluvut ne on jotka esittää.
Kun tippuvat tarpeeksi alas sataatuhatta ihmistä kohti, sitä enemmän voidaan rajoituksia purkaa.
Eurooppa esitetyistä maista kokonaisuutena on kuitenkin alikuolleisuudessa:
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
ja Ruotsi on alikuolleisuudessa.
Niin miksi niitä koronatartuntoja yleensä vahdatan ollenkaan? Korona on juuri sitä niitten tertuntojen vahtaamista, ja niistä uutisointia, eikä mitään muuta. Tyhjänpäiväinen asia ihmisten päässä.
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä sano. Viimevuonna oli ihan samanlaista kommentointia täällä palstalla. "Nyt on aika normielämän paluuseen!!!" "MÄ LÄHEN NYCCIIN 4TH OF JULY!!!" ja kuinkas sitten kävikään.
Niin mitenkäs kävikään? Tartunnat putosi nolliin, ihmiset eli niin kuin ennen huvipuistoineen ja ravintoloineen. Ja tartunnat pysyi nollissa.
Sitten syksyn pimetessä alkoi tartuntoja taas olemaan. Eli täysin samoin korona käyttäytyy kuin muutkin hengitystieinfektiot. Ihmisen toimilla tai jollain säälittävillä paperipaloilla naaman edessä ei ole pienintäkään vaikutusta.
Uppendaali puppendaali
Uppis puppis
Niin. Ja läheiset jotka ovat kuolleet pysyvät kuolleina.
Oh no. Kohta palataan etätöistä ja pomo haluaa nähdä mitä olen tehnyt tämän vuoden.
Voi eikä! Totuin jo jokapäiväiseen etätyöhiprakkaan. Miten jaksan konttorilla selvin päin?
Jengi ei kuulema käy edes testeissä enää ku ei kukaan haluu karanteenia.
En enää koskaan aio palata jokapäiväiseen pendelöintiin julkisilla. Joku työtön saa paikkani.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion pitää maskia jatkossakin.
Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan haluan luopua maskin käytöstä. Hirveät finnit puhkeaa ja päänsärky joka kerta kun joutuu maskia käyttämään.
Luovu. Maski on suositus.
Jep. Ihmiset ei mene enää nuhan takia testiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun paluu normaaliin on alkanut, en oikeen tiedä mitä tekisin.
Palaat taas Gretan agendaan.
Vierailija kirjoitti:
Paluu normaaliin alkanut! Kiitos Sanna!
Hei, onko Sanna Marin pitänyt tiedotustilaisuuden ja kertonut, että korona on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se uskomaton vuosi.
Nyt sitten laskemaan häviäjät ja voittajat, kuka teki suurimman tilin. Oisko rokotefirmat yksi parhaimmistosta.
Mulla on ikävä konttorille. Se 1-2 pv viikossa konttorilla on mukavaa vaihtelua etätyöhön.
Kyllä tätä työttömyyttä ja mielenterveysongelmia vielä puidan pitkään....