Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset haluaisivat koiran, itse ottaisin meille mielummin kissan. Vinkkejä kiitos!

Vierailija
19.04.2021 |

Eli se siinä, ei minulla suurempaa ole koiraakaan vastaan mutta kissa olisi NIIN paljon helpompi kaikilla tavoin.... Itse kasvoin kissan kanssa jota rakastin suuresti, mutta lapseni kuvittelevat että kissa on "tylsä" verrattuna koiraan....

Ja siis hankimme kyllä sen koiran ellen saa lasten mieltä muuttumaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Luulisi että lapset ovat iloisia , jos saavat kissan, kun moni lapsi ei saa mitään lemmikkiä.

Vierailija
2/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja 12

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis haluatko sinä käydä koiran kanssa lenkillä joka aamu ja ilta, onko teidän aina mahdollista tulla suoraan töistä kotiin ja ottaa koira mukaan minne ikinä yön yli menettekin?

Kissa on paljon helpompi.

Vierailija
4/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsethan saa koiran vasta sitten, kun ulkoilevat kolmesti päivässä säällä kuin säällä. Kuka hoitaa koulutuksen? Vai olihan tää vaan huono provo?

Vierailija
5/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki koiraa vain lapsien mieliksi, sinä joudut itse ottamaan vastuun siitä kuitenkin, koulutus ja kaikki aktivointi, harrastukset, lenkit kelillä kuin kelillä. Jos et ole siihen 150% valmis, niin unohda!

Vierailija
6/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kissathan rakastavat leikittämistä ja touhuamista. Koska sinulla on hyviä kokemuksia kissoista, pystyisit varmasti näyttämään lapsillesi, että kissa on kaikkea muuta kuin tylsä.

Vierailija
7/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vinkkejä haluat?

Vierailija
8/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsilla ei ole kokemusta kissoista joten he eivät tiedä miten ihania ne ovat.

Kissoja kannattaa ottaa kaksi ja voitte tavallaan ottaa kummallekin lapselle "oman" kissan.

Olen varma, että lapset rakastuvat kissanpentuihinsa.

Vierailija
9/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa opossumi.

Vierailija
10/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi: Jos lapset suostuvat käymään mukisematta lenkillä päivittäin, aamuin ja illoin, säässä kuin säässä seuraavan neljän kuukauden ajan, ovat he läpäisseet testin ja ovat valmiita vastuullisiksi koiran omistajiksi. Jos siis vielä siinä vaiheessa haluavat koiran. Luultavasti kissa alkaa tuntua kiinnostavammalta vaihtoehdolta.

Vierailija
11/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kissaa. Todella ihana lemmikki ja erittäin helppo. Ruuat ja vesi päivittäin, kerran päivässä hiekkalaatikon siivous. Mukavaa seurustelua kissan kanssa pitkin päivää silloin kuin ehtii. Valjaissa voi viedä ulos, kun ehtii. Pakko ei ole ikinä mennä ulos esimerkiksi huonoilla säillä. Kissa on myös siisti lemmikki.

Kun olette matkoilla, pyydät jonkun hoitamaan lemmikkiä teille kotiin, koska kissalle oma reviiri tärkeä. Vaikka kissa on seurallinen, se nauttii myös yksinolosta ja viihtyy mainiosti myös omassa rauhassaan, kun muu perhe on poissa.

Vierailija
12/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis haluatko sinä käydä koiran kanssa lenkillä joka aamu ja ilta, onko teidän aina mahdollista tulla suoraan töistä kotiin ja ottaa koira mukaan minne ikinä yön yli menettekin?

Saako kissan jättää yön yli yksin kotiin? Olen ymmärtänyt että sekin kaipaa laumaansa jos joutuu olemaan kauan yksin. En jättäisi kissaa niin pitkäksi aikaa. Voi raasuja

Vierailija
13/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on turha ottaa lemmikkejä. Sen pitää lähteä vanhemmista.

Siskoni lapset kinusivat ensin koiran. Kun siihen tottuivat, piti saada kissa. Ja kissalle pennut. Sen aikaa oli hauskaa. Nyt kissa on noin 3v eikä lapsia enää kiinnosta. Kissa on heille yhtä kiinnostava kuin tapetti seinässä. Nyt haluaisivat hevosen...

Vierailija
14/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee testi: Jos lapset suostuvat käymään mukisematta lenkillä päivittäin, aamuin ja illoin, säässä kuin säässä seuraavan neljän kuukauden ajan, ovat he läpäisseet testin ja ovat valmiita vastuullisiksi koiran omistajiksi. Jos siis vielä siinä vaiheessa haluavat koiran. Luultavasti kissa alkaa tuntua kiinnostavammalta vaihtoehdolta.

Tällaisia vinkkejä kyselin kun nyt joku sitä ihmetteli. Kiitos tästä ja muistakin hyvistä vinkeistä!

Itselleni siis sopii sekä kissa(t) tai koira, olen itse täysin valmis hoitamaan koiraa mutta kun tosiaan itse tiedän että kissa on helppo ja ihana lemmikki niin haluaisin saada lapsetkin sen käsittämään ennen kuin päätös tehdään. 

ap

Vierailija
15/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans halusivat koiraa (olivat kyllä nuorempia kuin omasi) ja sanoin et jos aamuin illoin "ulkoiluttavat" lelukoiraa, en muista oliko kuukauden ajan, niin sitten hankitaan. Kolmantena päivänä viimeistään loppui ulkoilutus. Sanoin et mä en ainakaan viitti ulkoiluttaa.

Vierailija
16/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia vinkkejä kyselin kun nyt joku sitä ihmetteli. Kiitos tästä ja muistakin hyvistä vinkeistä!

Itselleni siis sopii sekä kissa(t) tai koira, olen itse täysin valmis hoitamaan koiraa mutta kun tosiaan itse tiedän että kissa on helppo ja ihana lemmikki niin haluaisin saada lapsetkin sen käsittämään ennen kuin päätös tehdään. 

ap

Olepa hyvä, lapsettoman on helppo huudella sivusta vinkkejä :D

Mitenkäs olisi jokin jyrsijä? Marsu oli minun ensimmäinen lemmikki, ovat mainioita pötkylöitä, ja niin helppohoitoisia, että lapset pystyvät itsekin huolehtimaan niistä. Rotat myös tosi sosiaalisia ja älykkäitä.

Vierailija
17/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kissan jättää yön yli yksin kotiin? Olen ymmärtänyt että sekin kaipaa laumaansa jos joutuu olemaan kauan yksin. En jättäisi kissaa niin pitkäksi aikaa. Voi raasuja

Ei saa jättää. Jotkuthan täälläkin sanoo jättävänsä viikonlopuksi yksin, mikä on yksiselitteisesti väärin, myös eläinsuojelulain mukaan.

Vierailija
18/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v voi jo pientä "vastuuta" ottaa koirasta, riippuu toki rodustakin. Meille tuli ensimmäinen koira kun vanhin lapsi oli juuri tuon ikäinen ja kysessä oli kääpiörotu, silti se kaikki vastuu oli meillä vanhemmilla. Lasten  piti hoitaa koulun jälkeen koiran ulkoilutus, aina sekään ei jaksanut alkuinnostuksen jälkeen tulla mieleen. Sama koira on kuitenkin vielä perheessä ja rakas perheenjäsen kaikkine vanhuuden vaivoineen ja nyt jo aikuisille lapsille niin rakas että ovat mummo koiraa vieneet eläinlääkäriin jos me vanhemmat emme ole töiltämme ehtineet.

Vierailija
19/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ja koira ovat lähes yö ja päivä. Ei siitä kissasta kovin kummoista seuraa lapsille ole verraten koiraan.

Koiran kanssa lapsi voi lähteä harrastamaan ja innostua siitä jopa pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
20/20 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös seurallisia kissarotuja, kuten siamilainen, jota kutsutaan koiramaiseksi kissaksi. Suosittelen! On aina mukana siellä, missä ihmisetkin ja juttelee paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi