Voiko masennusta näytellä?
Kommentit (13)
Mutta luulen kyllä, että se näytelmä muuttuu pian todeksi. Kun aikansa esittää, ettei mikään huvita eikä jaksa edes nousta sängystä, ei kohta jaksa oikeasti mitään ja kaikki tuntuu surkealta.
Masennus on niin kamala olotila, että en ymmärrä miksi joku haluaisi vajota siihen edes leikisti. En sitä paitsi usko, että ei-masentunut ihminen jaksaa näytellä kauaa. Kyllä se on niin epänormaali tila, että jos ei oikeasti ole masentunut, se varmasti tulee ilmi jossain vaiheessa. Ja niin kuin joku sanoi, masentunut voi yhtä hyvin näytellä ei-masentunutta, mutta vastaavasti valua takaisin masennustilaansa, koska ei sitäkään jaksa eikä pysty sitten tekemään pitkään.
Koska olen kotona muutenkin. Työttömänä monen kotiäitivuoden jälkeen.
Tunsin itseni vastaanotolla todella huonoksi, luuseriksi ja ties miksi.
Hän sentään oli akateeminen ja hyvin ansaitseva.
Tuli tunne, että valitan turhasta ja hän JOUTUU kirjoittamaan B-lausunnon tavallisen A:n sijaan.
Tuli tunne, että hän epäili minun näyttelevän ja valittavan turhista. En ehkä ollut tarpeeksi hieno potilas hänen vastaanotolleen. ap
Pitäis saada saikkaria lokakuun loppuun asti....
Miksi ihmeessä joku haluaisi näytellä masentunutta, kun se oikeasti on niin karmea olotila.
Vierailija:
Pitäis saada saikkaria lokakuun loppuun asti....
Helv... mikä idiootti
Vierailija:
Vierailija:
Pitäis saada saikkaria lokakuun loppuun asti....Helv... mikä idiootti
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Pitäis saada saikkaria lokakuun loppuun asti....Helv... mikä idiootti
Pomo itse sanoi, että hae saikkaria (ei ylin pomo). Täältä palstalta neuvottiin heti hakemaan saikkaria, kun kerroin tilanteeni. Työkaverit ihmetteli että miksi olen vielä töissä, he ei olis....
Vaikeaa vain siksi, kun en osaa näytellä sitä masentunutta, kun en ole sitä. Motivaatiota vain ei enää löydy....
Vierailija:
Pomo itse sanoi, että hae saikkaria (ei ylin pomo). Täältä palstalta neuvottiin heti hakemaan saikkaria, kun kerroin tilanteeni. Työkaverit ihmetteli että miksi olen vielä töissä, he ei olis....Vaikeaa vain siksi, kun en osaa näytellä sitä masentunutta, kun en ole sitä. Motivaatiota vain ei enää löydy....
Sori, hätäinen kommentti. On vain kokemusta sellaisestakin, että on kiva tehdä välillä jotain muuta, eikä just nyt huvita töihin meno..
sairastaneena voin sanoa että sitä tilaa ei voi kyllä näytellä parhaalla tahdollakaan ja enpä usko et kukaan sellaista toivois kohdalleen edes sen sairasloman toivossa. Olen usein miettinyt et jokaisen ihmisen pitäis saada olla edes puolituntia oikeesti masennuksen kourissa, se opettais elämästä aika paljon, ainakin uskon näin.
loppuis ota itseäsi niskasta kiinni -puheet.
Se hyöty oli masennuksesta, että suhtaudun ihmisiin paljon ymmärtäväisemmin kuin ennen.
Vierailija:
Olen usein miettinyt et jokaisen ihmisen pitäis saada olla edes puolituntia oikeesti masennuksen kourissa, se opettais elämästä aika paljon, ainakin uskon näin.
koska hetkittäin myös masentunut voi näytellä reipasta (piilotella pahaa oloaan).
MUTTA
jos on tarvis näytellä masentunutta, on varmaan jotain mielenterveysongelmia kyllä omastakin takaa...