En lähtisi jalankulkijana suojatiellä koittamaan, kumpi voittaa. Minä vai kuorma-auto?
Kommentit (16)
Niin meinaatko, että et lähtisi vihreillä valoilla yli ennen kuin näköpiirissä ei ole autoja? Tuossa kyseisessä risteyksessä saisit odotella yöhön saakka.
Kiva jos sun ei tartte koskaan ylittää tietä. Monta monta kertaa olen itsekkin antanut auton mennä ensin ja silti meinannu jäädä useasti alle. Autoilijoissa on valitettavasti paljon niitä jotka ei ymmärrä yhtään seurata kevyttäliikennettä.
Kyllä se henkilöautokin jalankulkijan jyrää. Vahvimman oikeus. Se menee, jolla on isoin kone ja muut syyttäkööt itseään. Näin meillä.
EIi sitä välttämättä tule ajatelleeksi jos on vauhti päällä ja nuori ja olettaa että liiikennesäännöt saisi ihmiset käytttäytymään kuin robotit.
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä välttämättä tule ajatelleeksi jos on vauhti päällä ja nuori ja olettaa että liiikennesäännöt saisi ihmiset käytttäytymään kuin robotit.
Taii tuo kuulloostaa syyylistämiseltä mikä ei ollut tarkoitus.
Eikö pitäisi olla herättävää että lapsetkin pitää opettaa pelkäämään liikennettä. Ei niin että opettaisi oikeat säännöt vaan nämä väistä aina kaikkea ja odota autojen menneen.
Liikennevalot pitäisi varmuuden vuoksi ohjelmoida niin, että jalankulkijoilla ja kääntyvillä autoilla ei pala vihreät samaan aikaan.
En ymmärrä miten näitä aina jää kääntyvän kuorma-auton alle. Kyllähän sen luulisi huomaavan ja ehtivän hyvin pois alta.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran meinannut jäädä kääntyvän bussin tai rekan alle suojatiellä vihreillä valoilla. Olen ottanut tavaksi antaa kyseiselle firmalle palautetta kuskin taidoista.
Näppäilitkö puhelintas samalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten näitä aina jää kääntyvän kuorma-auton alle. Kyllähän sen luulisi huomaavan ja ehtivän hyvin pois alta.
Tuossa risteyksessä kuorma-auton ei tarvitse välttämättä liikkua kuin metri tai kaksi ja jalankulkija on alla, jos on sattunut kävelemään suojatien reunaa.
Vierailija kirjoitti:
Liikennevalot pitäisi varmuuden vuoksi ohjelmoida niin, että jalankulkijoilla ja kääntyvillä autoilla ei pala vihreät samaan aikaan.
Se tosin hidastaa valojen toimintakiertoa, mutta autoilijat ovat sen itse aiheuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa risteyksessä kuorma-auton ei tarvitse välttämättä liikkua kuin metri tai kaksi ja jalankulkija on alla, jos on sattunut kävelemään suojatien reunaa.
Ajoradan ja jalkakäytävän välissä on pyörätie, joten siinä reunassa ei pitäisi jalankulkijoita olla.
Ei kukaan huvikseen niin tee, tuossa on voinut tapahtua niin että auto tullut kovaa esim. kulman takaa. Jostain syystä Suomi on nyt täynnä kaikenlaisia huumekuskeja ja huolimattomia kuskeja, jotka eivät joko välitä tai näe kävelijöitä,kävelijät ovat kuin viidakossa koko ajan täytyy varoa. Vaikka olisi aurinkoinen(?) sää, luulisi kuljettajien näkevän jotain.
Minä. Minä-minä-minä ihminen sanoisi että MINÄ. MINÄ voittaisin.
Minä olen ottanut tavakseni väistää suojatielle kääntyvää kuorma-autoa ja autoa yleensäkin. Toivottavasti muutkin ottavat tämän tavakseen. Näin vältämme turhat kuolemat jatkossa.
Olen muutaman kerran meinannut jäädä kääntyvän bussin tai rekan alle suojatiellä vihreillä valoilla. Olen ottanut tavaksi antaa kyseiselle firmalle palautetta kuskin taidoista.