Voiko mennä ulosottoon ja saada häädön jos vuokra 10 päivää myöhässä?
Kommentit (70)
anna sanoa sinut irti, jospa et joudu ensi kuun vuokraa sitten maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 19. päivä huhtikuuta.
Eikö silloin sinulla ole maaliskuun vuokra jo 20 päivää myöhässä?
Vuokra maksetaan yleensä etukäteen eikä jälkikäteen. Kohta on jo toukokuun vuokranmaksun aika.
Ei kun pakkaan jo, mua ei saisi mikään mahti maailmassa tänne jäämään!
No eikö 10 päivä ole aikalailla etukäteen?
Minä en kyllä käsitä mikä ihmisiä vaivaa, kun jätetään asuminen maksamatta. Olipa kyseessä vuokra tai asuntolainan kk-erä, asumisesta aiheutuneet kulut menee aina ajallaan maksuun, aina. Uudesta maksuaikataulusta voinee sopia, jos tarve tulee, etukäteen, että vastapuolikin sen hyväksyy ja on tietoinen. Ei sopimuksia yksipuolisesti mennä muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
No tämä juna meni jo, en todellakaan aio tähän enää jäädä! Ihan hullu toi vuokranantaja.
Pyydä kaikki kirjallisena. Se vuokranantaja voi vaatia sulta vuokraa, vaikka muutat pois, kun ei suullinen sopimus päde!
Jos on vaan nuo, niin ei voi. Häätö on pitkä prosessi. Siihen pitää hakea lupaa käräjäoikeudelta.
Valitettavasti ei voi vaikka tietysti pitäisi. Sopimus on sopimus. Toivottavasti kukaan ei sentään ole niin kusipäinen ettei edes ilmoita ennakkoon ettei pysty maksamaan sovitussa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä käsitä mikä ihmisiä vaivaa, kun jätetään asuminen maksamatta. Olipa kyseessä vuokra tai asuntolainan kk-erä, asumisesta aiheutuneet kulut menee aina ajallaan maksuun, aina. Uudesta maksuaikataulusta voinee sopia, jos tarve tulee, etukäteen, että vastapuolikin sen hyväksyy ja on tietoinen. Ei sopimuksia yksipuolisesti mennä muuttamaan.
Kaikista tehdyistä asioista menee kulut aina ajallaan maksuu. Ei asunto ole ainoa.
Milläs maksat, jos rahaa ei ole, eikä tule?
Vierailija kirjoitti:
Ennen ku oikeus on päättänyt sen että saat häädön niin ei voida häätää ja siihen menee puolesta vuodesta jopa vuoteen ennen kuin ulosotto tulee heittämään kamat ja sut pihalle .
Siihen menee max 3 kk ja ulosotto on ovella aika lailla nopeasti nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 19. päivä huhtikuuta.
Eikö silloin sinulla ole maaliskuun vuokra jo 20 päivää myöhässä?
Mistä tiedät hänen maksupäivänsä? Sehän voi olla mitä vaan 1 ja 31 päivän väliltä.
Mäkiin nyt oletan, mutta nythän maksettais huhtikuun vuokraa. En ole koskaan asunut asunnossa, jossa vuokra maksettaisi asumiskuun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis näin teki vuokranantaja, laillista se ei ole.
Mutta ei todellakaan edes huvita tällaiseen kämppään jäädä, ennemmin vaikka veneen alle.
Joo mene vaan veneen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista tehdyistä asioista menee kulut aina ajallaan maksuu. Ei asunto ole ainoa.
Ei pidä elää yli varojen. E-laskujen automaattiveloituksen voi ottaa pois päältä, hoidetaan tärkeimmät ensin, muiden laskuttajien kanssa sovitaan uusi aikataulu. Ei tämä nyt oikeasti ole tähtitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää oma-aloitteisesti muuttaa pois eikä jäädä ihmettelemään.
Sitä ennen voi tuhota sen vuokra-asunnon, ihan huvikseen.
Maksatko sä joka kuukausi sen vuokras, vasta 20. päivä?
Ehkäpä vuokranantajalla on mennyt käpy suhun, kun sopimuksesta et pidä kiinni.
Maksamattomasta vuokrasta ei tarvitse lähetellä muistutuksia, vaan sitä voi hakea suoraan käräjäoikeudelta (ulosotosta), tämän voi vuokranantaja tehdä netissä nopeasti. Häätöön tarvitaan 2 kk rästit , myös vajavaiset suoritukset käy tähän. Suosittelen käyttämään muita rahoittajia keltä lainaat kuin vuokranantajaa.
Miksi se vuokra on myöhässä? Missä ne vuokraan tarkoitetut rahat ovat?
Vuokra aina ensin. On parempi vaikka nähdä nälkää kuin olla kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Maksatko sä joka kuukausi sen vuokras, vasta 20. päivä?
Ehkäpä vuokranantajalla on mennyt käpy suhun, kun sopimuksesta et pidä kiinni.
Juurikin näin, oikein hoksattu. Mutta nyt keskustellaan siitä, että onko tuo kävyn meneminen laillista?
Perustakaa oma ketju sille, kuinka paska minä olen. Tässä ketjussa haluan keskustella siitä, toimiko vuokranantaja oikein?
Tämä ulosottohan on muuttunut aika paljon, että enää ei pystykään ulosmitata telkkaria tai autoa.