Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mennä ulosottoon ja saada häädön jos vuokra 10 päivää myöhässä?

Vierailija
19.04.2021 |

Ja häätö tapahtuu 2 viikon päästä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maksupäivä 5 päivä. Rahat tulee vaihdellen, joskus tulee maksettua esim 15 päivä. Näin jo 8 vuotta. Olen maksanut vuokranantajalle 48000 euroa( siis kela on maksanut), jos alkaisi mussuttaa siitä että joskus tulee vuokra vähän myöhässä niin johan olisi.

Vierailija
42/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamattomasta vuokrasta ei tarvitse lähetellä muistutuksia, vaan sitä voi hakea suoraan käräjäoikeudelta (ulosotosta), tämän voi vuokranantaja tehdä netissä nopeasti. Häätöön tarvitaan 2 kk rästit , myös vajavaiset suoritukset käy tähän.  Suosittelen käyttämään muita rahoittajia keltä lainaat kuin vuokranantajaa. 

Googlailemani mukaan kyllä muuten pitää lähettää muistutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maksupäivä 5 päivä. Rahat tulee vaihdellen, joskus tulee maksettua esim 15 päivä. Näin jo 8 vuotta. Olen maksanut vuokranantajalle 48000 euroa( siis kela on maksanut), jos alkaisi mussuttaa siitä että joskus tulee vuokra vähän myöhässä niin johan olisi.

Oho, onnittelut hyvästä vuokranantajasta, mun kyseisellä paloi käämit heti ekasta kerrasta. Eikö vuokratakuu olisi pitänyt olla katteena, jos kuitenkin samassa kuussa maksan? 

Vierailija
44/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luuseri valehtelee sinulle, joka väittää saaneensa häädön 10 päivän myöhästymisen vuoksi. Ensinnäkin vuokrarästiä pitää olla reippaasti, ennen kuin oikeus ottaa edes häädön käsittelyyn.

Vierailija
45/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko sä joka kuukausi sen vuokras, vasta 20. päivä?

Ehkäpä vuokranantajalla on mennyt käpy suhun, kun sopimuksesta et pidä kiinni.

Juurikin näin, oikein hoksattu. Mutta nyt keskustellaan siitä, että onko tuo kävyn meneminen laillista?

Saa kai sitä ihminen suutuspäissään suoltaa.. Eri asia onko mustaavalkoisella. Jos siihen on menty, niin se ei ole laillista.

Laittaisin tuon lusmun pihalle sopimusrikkomuksen takia. Yhteistä sopimusta ei ole noudatettu silloin, kun vuokra on myöhässä. Etenkään, jos ei edes yritä sovitella asioista. Kyllä vuokranantajillakin on laskunsa maksettavana.

Vierailija
46/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän minäkin, mun vuokranantajani vaan on eri mieltä, kymmenestä päivästä häätöä ja ulosottoa!

Ja jos minä lukisin tämän, väittäisin, että provo, mutta ei, joskus todellisuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
47/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ku oikeus on päättänyt sen että saat häädön niin ei voida häätää ja siihen menee puolesta vuodesta jopa vuoteen ennen kuin ulosotto tulee heittämään kamat ja sut pihalle . 

Siihen menee max 3 kk ja ulosotto on ovella aika lailla nopeasti nykyisin.

Asian käsittelyyn saattaa mennä oikeudessa se 3 kk, ja sen jälkeen vielä täytäntöönpanossa oma aikansa. Ulosotto voi alkaa ennen häätöä, mutta siinäkin on suojaosuus eikä pienituloiselta voi ulosmitata mitään.

Vierailija
48/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko sä joka kuukausi sen vuokras, vasta 20. päivä?

Ehkäpä vuokranantajalla on mennyt käpy suhun, kun sopimuksesta et pidä kiinni.

Juurikin näin, oikein hoksattu. Mutta nyt keskustellaan siitä, että onko tuo kävyn meneminen laillista?

Sä käänsit avauksen suunnan ihan toiseen suuntaan. Ok.

Avauksessahan ei puhuta mitään laillisuudesta yms.

Vierailija
49/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö mikään firma edes perimään laskua joka on 10 pv myöhässä?

Vierailija
50/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sulla on tämän yhden kerran vuokra 10 päivää myöhässä niin ei vuokranantaja voi tehdä häätöä. Lain mukaan ei saa. Yleensä kyllä kannattaa kertoa vuokranantajalle, että maksat tässä kuussa vuokran myöhemmin. Oma moka siis sinänsä, mutta vuokranantaja todellakin ylireagoi.

Vierailija
51/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö mikään firma edes perimään laskua joka on 10 pv myöhässä?

Näköjään ainakin jotkut sähköyhtiöt.

Perinnästä tulee lappua yllättävän nopeesti, vaikka itse lasku on maksettu max. 10 pvä myöhässä.

Joutuu sitten kuitenkin maksamaan ne perintäkulut.

Tuntuu, että ei ennen ihan noin nopeaa toimintaa ollu.

Vierailija
52/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pv myöhässä, niin saa häätää.

7 pv myöhässä, niin saa häätää harjan kanssa.

Vierailija
53/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, sen pitäisi jopa olla ihan kiitollinen että maksat yhtään mitään? Idiootti.

Vierailija
54/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa olla kiitollinen, jos sama vuokraaja jo kahdeksatta vuotta!

Vierailija
55/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan tärähtänyt?

Vierailija
56/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä on tämä ihmeellinen juttu joillakin että vuokraa ei oikeastaan tarvitsisi maksaa? Että sitä maksetaan kun jaksetaan?

Vierailija
57/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, kaikkein parastahan se on, mitä kauemmin vuokralainen pysyy vuokralla. Persnettoa tulee aina noista tyhjistä kuukausista, kun pitää uusi vuokralainen etsiä.

Vierailija
58/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt siis ensimmäinen kerta kun vuokra on myöhässä?

Etkä ilmoittanut vuokranantajalle myöhästymisestä?

Jatkuva myöhästely on vuokrasopimuksen irtisanomisperuste. Eihän vuokranantaja sinulle häätöä voi hakea ellei sopimusta ole purettu tai irtisanottu.

Vierailija
59/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin saa olla kiitollinen, jos sama vuokraaja jo kahdeksatta vuotta!

En todellakaan olisi kiitollinen vuokralaisesta joka välillä jättää maksamatta tai myöhästelee selittämättä useitä päiviä. 

Vierailija
60/70 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi häätää mutta korkoa sun pitää maksaa myöhästyneistä päivistä.