Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tubettaja-tähti Lakko, 28, menetti kaksi lastaan

Vierailija
19.04.2021 |

Aika usein lääkärit painostavat vanhempia raskaudenkeskeytykseen vaikka asia olisi korjattavissa. Lääkärit ajattelevat ennen kaikkea rahaa. Sairaan lapsen hoito maksaa ja jos on esimerkiksi vaikeasti sydänvikainen niin leikkauksia voi olla useita.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9b688390-3317-4680-8850-fd4d3e…

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi raskasta noin myöhäisillä viikoilla. Suomessa jää eloon 23-viikkoisia keskosia.

Olin aikoinaan samaan aikaan eräällä toisella palstalla n. 20 vuotta sitten, kun eräällä naisella oli lapsi syntynyt noilla viikoilla. Silloin oli kaikki hyvin. Pienikokoinen ikäisekseen, mutta muita ongelmia ei ollut. Olisi hauska tietää, miten noin pienet keskoset pärjäävät tässä maailmassa. Onko myöhemmin tullut jotain ongelmia. Onko se ihan täyttä elämää vai onko täytynyt varoa jotain... ovatko herkempiä sairauksille? jne.

Itse synnyin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, eli viikkoja toki enempi. Painoin 850 grammaa. Nykyään toki pienempiä keskosia selviää. Olen nyt 48 vuotias ja silloin aikanaan keskoshoito ei ollut yhtä kehittynyttä kuin nykyään. Jonkin aikaa olin lämpökaapissa ja jonkin aikaa sairaalassa kasvamassa, mutta olin täysin terve tyttö. Joitakin vuosia kesti saada ns kasvukäyrissä muut pikkuiset kiinni, mutta täysin terveenä sain aikuiseksi kasvaa.

Hyvä, näitä keskostarinoita on paljon. Kysymys kuuluukin, että mitä ne tähän ketjuun kuuluu ja mitä näillä ajetaan takaa? Ai, että olisi kannattanut katsoa miten käy? Huh huh, ei minkäänlaista käsitystä mitä kannattaa missäkin suustaan päästää.

Hetkinen ...... Keskosuus nyt on ihan eriasia kun Heidän tilanne. Olisi toki hyvä ollut aloittaa ihan oma ketju aiheesta, mutta näinhän täällä palstalla tuppaa menemään. Oletkohan nyt hieman herkkähipiäinen ? Todella olen surullinen Heidän puolesta ja sitä, että olen sattunut syntymään keskosena ei todellakaan voi verrata Heidän tilanteeseen.

Herkkähipiäinen? En ole, olen todella ärsyyntynyt näihin ihmisiin, jotka eivät tajua mitään siitä mitä missäkin ketjussa kannattaa lähteä purkamaan. Ja kyllä, se on täällä yleistä, ei se tee siitä hyväksyttävämpää.

Vierailija
102/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin aluksi että kamalaa jos kaksi lasta menettää lyhyen ajan sisään, mutta luin jutun ja kyse olikin aborteista. Hohhoijaa ehkä oli ihan hyvä että mahdollisesti vaikeasti vammainen lapsi jäi syntymättä.

Näin juuri. Abortissahan ei mitään lasta edes ole. Pelkkä julkisuustempaus!

No kyllä se jo vauva on noilla viikoilla. Mutta itsekkin olisin ehdottomasti keskeytyksen tehnyt samassa tilanteessa.

Vauva on ihminen ja ihmisoikeuksiin kuuluu oikeus elämään. Mielipiteesi rikkoo ihmisoikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo kaksi lasta menee kesken täysin samalla tavalla samoilla viikoilla, kannattaa vakavasti harkita, kannattaako kolmatta yrittää. Joidenkin ei vain ole tarkoitus lisääntyä.

Ilkeästi sanottu! Jos heiltä löytyy joku geenivirhe, joka tuon aiheuttanut niin seuraavissa raskauksissa voidaan tutkia alkio ja hedelmöitys tehdään terveellä alkiolla.

Israelissa geenitestaus on varsinkin ashkenasipariskunnilla yleistä jo ennen kuin lapsia aletaan yrittää koska heillä geenivirheet on niin yleisiä.

Vierailija
104/114 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo kaksi lasta menee kesken täysin samalla tavalla samoilla viikoilla, kannattaa vakavasti harkita, kannattaako kolmatta yrittää. Joidenkin ei vain ole tarkoitus lisääntyä.

Ei ne menneet kesken.

He hankkiutui niistä eroon. Eivät siis ”menettäneet” mitään.

Vierailija
105/114 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne menneet kesken.

Okei, ehkä joskus olet samassa tilanteessa ja joku sanoo sulle, että kun nyt et mitään menettänyt, niin älä vingu. Kaikkea se ruisleipä elättääkin.

Vierailija
106/114 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne menneet kesken.

Okei, ehkä joskus olet samassa tilanteessa ja joku sanoo sulle, että kun nyt et mitään menettänyt, niin älä vingu. Kaikkea se ruisleipä elättääkin.

En voi olla kun en enää lapsia hanki.

Yhden olen menettänyt, on siis elänyt ja kuollut. En hankkiutunut eroon.

Vierailija
107/114 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne menneet kesken.

En voi olla kun en enää lapsia hanki.

Yhden olen menettänyt, on siis elänyt ja kuollut. En hankkiutunut eroon.

No luulisi sun sit tajuavan, että menetys se on sekin, jos joudut kuolleen lapsen vkolla 22 tai 23 synnyttämään, koska hän ei olisi ollut elinkykyinen. Toi sun ”hankkiutunut eroon” on niin oksettavaa. Otan silti osaa menetykseesi.

Vierailija
108/114 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
109/114 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus syntyä terveenä. Suomessa on muuten 15 % ihmisistä vammaisia. Se on paljon, joten näitä pitää ehkäistä eikä lisätä. Lainasolut käyttöön, jos omilla ei saa tervettä.

Mistä tuo tieto on peräisin? Tuo 15%?

Vierailija
110/114 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
111/114 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ei pitäisi tukea vammaisten vauvojen elämää.

Vierailija
112/114 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus syntyä terveenä. Suomessa on muuten 15 % ihmisistä vammaisia. Se on paljon, joten näitä pitää ehkäistä eikä lisätä. Lainasolut käyttöön, jos omilla ei saa tervettä.

Väestöliiton sivuilta.

Vierailija
113/114 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on lapsenmurha ja uhri Molokille. Pakanakansa tekee mitä pakanat tekee, ei liene mikään yllätys.

Vierailija
114/114 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliiton sivuilta.

Linkki? Ei löydy mitään tuollaista